Iphone widget werk niet goed

,

Hebben hier ook andere last van dat de widget op de iphone niet goed werk.

Ja, ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem. De iPhone verliest de verbinding met Olisto. Herstarten van Olisto lost het probleem tijdelijk op. Ter informatie: bij mij treedt het probleem op in de widget van het berichtenscherm van de iPhone.

Ja, hier hetzelfde probleem.
Behoorlijk irritant als je je alarm wil uitzetten en de knop daarvoor niet meer op de Olisto widget zichtbaar is.
Lijkt wel of dit probleem ontstaan is met de laatste iOS update (13.3.1).

Zie ook Oeps! Het wachten op de server duurt te lang

Hier had ik hetzelfde probleem. Met de nadruk op “had”! Heb uitgelogd via de app en daarna opnieuw ingelogd. Hoop dat het bij jullie ook helpt.

Ik heb nog ios 12.1.1

Ik heb jouw advies opgevolgd en ik zal dit een tijdje aankijken en het resultaat weer hier delen.

@jerry.jolanda
Helaas is het resultaat al snel zichtbaar geworden. Zojuist weer geen iconen op de Olisto widget!
Ondanks herhaaldelijk dit probleem bij Olisto aangemeld te hebben hoor ik niets terug over een mogelijke oplossing.

Ik gebruik Olisto alleen voor de aansturing van KlikAanKlikUit scenes.
Echt super jammer dat KlikAanKlikUit geen koppeling heeft met een gerenommeerd platform als IFTTT.
Ik gebruik dat platform voor andere huis automatisering producten en dat platform loopt als een zonnetje.

De dag dat ik Olisto los kan laten ben ik één van de eerste die dat doet.
Plaatje laat iconen zien die normaal op de Olisto NOW widget horen te staan.


Ik heb de Olisto app verwijderd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het time-out probleem misschien daarmee opgelost zou zijn. Maar zoals je in de afbeeldingen kunt zien is de Olisto NOW widget weer leeg.

Kom je thuis, wil je het alarm uitzetten, zijn de knoppen weer eens weg. Dan maar buiten blijven staan totdat de iconen weer verschijnen :grimacing:

Misschien updaten naar iOS 13.3.1 Bij mij werkt alles prima.

In mijn vorige post heb ik eerder al aangegeven dat ik iOS 13.3.1 heb (Iphone widget werk niet goed).
Van de week iOS 13.4 geïnstalleerd. Ben benieuwd wat dat doet met dit probleem.

Helaas, de problemen zijn ook gebleven na de installatie van iOS 13.4.
Het blijft angstaanjagend stil van de kant van Olisto over dit probleem …

Beste allen,

Wij hebben meerdere keren het probleem proberen op te lossen, helaas blijkbaar nog zonder resultaat. Wij proberen deze week opnieuw een release uit te brengen met daarin verdere aanpassingen. Dat zal release 2.27.0 worden. Mocht deze toch niet voor verbetering zorgen, dan zie ik graag dat jullie direct contact met mij opnemen om een testversie te krijgen. Wij kunnen het probleem namelijk heel lastig tot niet reproduceren.

Gr. Remy

Hallo Remy,

Het probleem met het wegvallen van de iconen op de widget is er in deze release nog steeds.
Er is mij wel iets opgevallen. Het probleem lijkt te ontstaan zodra de iPhone van het 4G netwerk overschakelt naar WiFi of van WiFi naar 4G. Dus bijvoorbeeld als je thuis komt dan schakelt de iPhone Xs over naar WiFi en dan zijn soms ineens ook de iconen op de widget weg. Het is niet aldoor zo, maar als het gebeurd dan lijkt het met het omschakelen van WiFi naar 4G of viceversa iets vandoen te hebben.
Ik houd het nog even in de gaten en kijk of ik een logica kan ontdekken in het wegvallen van de iconen op de widget. Ik zal ook eens proberen om de iPhone een paar dagen alleen op het 4G netwerk te houden door de WiFi op de iPhone uit te zetten en dan eens zien of de widget in die periode wel normaal blijft werken. Wordt vervolgd.

Groet, Jos

Release 2.27.0 geeft geen verbetering.
2 x iPhone XR: IOS 13.4.1

@Remy Na uitgebreid testen lijkt het er inderdaad op dat door het omschakelen van de iPhone van 4G naar WiFi en andersom (bijvoorbeeld als je respectievelijk thuiskomt of als je het huis verlaat) het probleem ontstaat. Voor verdere uitleg verwijs ik naar mijn vorige post Iphone widget werk niet goed in dit topic.

@Remy het zou misschien ook gesimuleerd kunnen worden als de WiFi verbinding op de iPhone tijdelijk uitgezet wordt en daarna weer ingeschakeld wordt. Het lijkt dat soms het even onderbreken van de internetverbinding op de iPhone problemen oplevert met de verbinding naar de Olisto servers die zich alleen weer herstelt zodra je de app opent en “Probeer opnieuw” kiest (Oeps! Het wachten op de server duurt te lang) zodra de app aangeeft geen verbinding te kunnen maken. Dan zijn daarna ook de missende iconen (Iphone widget werk niet goed) op de widget weer terug (Iphone widget werk niet goed).