Locatie trigs olisto

Ik vrees dat het een terug kerend probleem blijft. Olisto lijkt maar niet goed te werken op de locaties.
Je krijgt nog steeds de meest vreemde locaties op die tijden en vaak vergeet Olisto ook locaties te melden…
Olisto … los het nu eens op svp

Eens. Kan natuurlijk zijn dat de capaciteit bij Olisto te beperkt is, helaas.

Ik klaag niet snel, maar ook ik ben hier niet blij mee. Het werkte perfect bij mij en nu werken beide telefoons niet correct met het locatiekanaal. Dit heeft aanzienlijke gevolgen, waardoor veel zaken stuurloos zijn.

Okee, even een nieuw bericht over de locatie trigs. Nadat ik het 3 weken geleden had opgegeven, moet ik nu zeggen dat vanaf dat moment mijn locatie test-trigg en een ‘echte’ locatie trigg probleemloos hebben gewerkt, met 2 telefoons waarvan er minimaal 1 aanwezig moet zijn om lampen aan te schakelen vlak voor zonsondergang. Vraag me niet waarom, maar het werkt :slight_smile: (android v9 telefoon).

Voor iOS was er inderdaad een tijdelijke bug. Deze is opgelost in 2.24.4 die gisteren is gelanceerd. Voor android hangt het nog steeds af van batterijoptimalisatie. Hiervoor zijn we nog steeds bezig met werkbare oplossingen (bijvoorbeeld de gebruiker een afweging te laten maken tussen batterijgebruik en accurate geofences).

Ik heb er helaas nog steeds last van. De weggaan trigg werkte eerst wel maar thuiskomen binnen een lokatie en een bepaalde tijd dan werkt het niet.

@Erwin1303, gaat dit inderdaad om iOS? En zou je mij in een privebericht je email kunnen sturen waarmee je bij Olisto bent ingelogd? Dan kan ik er naar kijken

Heb je een pb gestuurd

Bij mij werkt het ook nog niet goed. Als er iemand van ons 3 thuiskomt, gaan de triggs voor alle 3 af. Het lijkt alsof er geen onderscheid in device wordt gemaakt. Terwijl er 3 verschillende triggs zijn voor 3 devices.
Ik heb de app verwijderd, de devices verwijderd, de triggs verwijderd. En alles opnieuw gedaan, maar probleem blijft.

Ook gaat de thuiskom trigg af als ik weg ga en het “thuis”gebied verlaat. En dit terwijl ik alleen de thuiskom trigg gebruik.

Hier werkt het ook nog niet (IOS)

Hier ook problemen.

Als we beiden het thuis gebied verlaten dan zou hij moeten aangeven niemand thuis, als er 1 iemand in het thuis gebied is zou hij dit moeten zien. Maar zodra er 1 van ons buiten het gebied komt krijg ik de melding ‘niemand thuis’.

Bij thuiskomst geeft de app nu uitgeschakeld aan en bij weggaan doet hij het wel. Heb je mijn pb nog ontvangen?

Werkt hier maar op 1 telefoon i.p.v 2
(IOS)

Werkt nu helemaal niet meer.
Jammer dat het niet opgelost wordt

Het probleem dat het maar werkt met 1 ipv meer telefoons zal ik morgen even proberen op te lossen! Als het bij geen van de telefoons werkt, stuur dan even een pb naar @Michael, dan kan die er beter induiken

Yes, I already sent a PM to @Peterbr @Jos81 @jdimhot to gather more details about it.

Werkt nog steeds maar op 1 telefoon

Bij mij werkt het weg gaan wel, maar met 1 telefoon en het thuiskomen werkt niet dan schakelt die weer uit (krijg ik een bericht van) niet handig wanneer er iemand thuis is en ik thuis kom en het licht uit gaat terwijl het eerst gewoon met 2 toestellen werkte. Beide op iOS

Omdat deze discussie nu in meer dan 3 posts tegelijk loopt, heb ik even een enkele samenvattende post gemaakt waar vanaf nu alle updates worden weergegeven en ook een transparante uitleg van onze planning. Gaarne verwijs ik jullie daar naartoe. Dit topic wordt voor nu gesloten.