Locatie trigs olisto

Hoe staat het met het oplossen van de problemen met de locatie trigs. Het is hier nml erg stil over.
Hier leven ze een eigen leven. We worden bvb smorgen wakker drinken koffie en Triggi o nee oliso zegt zomaar dat mijn vrouw op schiphol is. Ik wrijf mijn ogen uit maak mijn bril schoon en wat blijkt ze ligt naast me. en ja haar telefoon ook, gebert dan soms 10 min later dat ze volgens oliso weer thuis komt. Ze kan snel zijn maar zo snel en dat zonder haar bed uit te komen :wink:

Hou de updates in de gaten! Er zit een vernieuwing aan te komen…

Als mijn batterij leeg is heb ik daar weleens last van. Dan kan je het beste je buiten de betreffende zone begeven en er vervolgens weer in gaan. Verder werkt het locatiekanaal nu echt top!!!

Heden ochtend. 0806 ik ben volgens olisto weg o ja heden ochtend 0806 ik kom volgens olisto thuis. Tja ik ben vlot maar zo vlot. Telefoon niet eens verschoven. En ja battery op 100 %

Ik zit ook nog steeds te wachten op een echte update die werkt … ben heel benieuwd

Veelal ligt het aan telefooninstellingen. Een test kan zijn om bijvoorbeeld Google Maps te openen. Als Olisto dan ineens weet waar je bent, is er vaak een instelling niet goed.

Dit ligt echt aan de app. Frank heeft zelfs toestemming om mijn telefoon data te volgen.
Volgens Frank zijn tekst hier zou er een grote verbetering moeten zijn met de volgende update.

Is hier al wat meer duidelijkheid over? Het is echt hopeloos, dan werkt het wel dan weer niet. Ik gebruik locatie alleen voor toon, maar een alarm inschakelen zou ik toch met de hand blijven doen zo als het er nu voor staat…

Kijk eens wat er gebeurt als je Google Maps opent…is je locatie dan geupdate?

Ja dat werkt prima, als ik op beide telefoons maps open vanaf een andere locatie als de trig niet uitgevoerd is, dus buiten de cirkel, gebeurt er nog steeds niets helaas.

ok…dat wil bij mij soms weleens helpen…

Ik ondervind vooral problemen met de Locatie-condities bij de al-of-niet aanwezig zijn (locatie thuis) van de andere (geabonneerde smartphones). Bv de locatie smartphone van mijn vrouw met de conditie: indien geen van geselecteerde smartphones op locatie thuis zijn dan mag je rolluiken (kaku) automatisch open doen…
Indien mijn vrouw no thuis is (en slaapt) en ik reeds weg naar mijn werk…en toch gaan die rolluiken naar boven. Dus de trigger wordt afgevuurd en de locatie-conditie werkt niet naar behoren.

Ik denk om het WFI-kanaal hiervoor te gebruiken of dit soelaas biedt?

Ik heb ook sinds ik Olisto gebruik zo nu en dan problemen met het locatiekanaal. Nu ging het enige tijd goed maar enkele weken geleden werkte de locatie van de telefoon van mijn vriendin niet meer. Die werkte na enige tijd weer wel maar nu werkt het op mijn telefoon niet meer. Telefoon vol, leeg, Google Maps opstarten, telefoon opnieuw opstarten etc, niets helpt. Is nu bij mij dus weer niet stabiel. Gek dat geofencing bij andere apps wel werkt. Dit is en blijft eigenlijk een minpunt van Olisto. Gaat dit ooit stabiel worden?

De manier waarop het locatiekanaal werkt, is afhankelijk van of het een iPhone- of een Android-apparaat betreft. Voor beide soorten apparaten zijn er wijzigingen doorgevoerd in het locatiekanaal. Deze wijzigingen zullen in de nieuwe versie van de app zitten die ergens deze maand zullen worden gereleased. (Voor Android iets grotere wijzigingen)

Laten we even deze nieuwe release afwachten en kijken of de problemen dan nog bestaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van de status van de release!

Een nieuwe versie van de app staat nu in beta. Dit betreft versie 2.24.1. Mochten jullie deel uitmaken van het beta programma vraag ik jullie deze nieuwe versie te testen en jullie bevindingen aan ons door te spelen. Wij zijn deze versie zelf ook nog uitvoerig aan het testen, maar we wilde graag de gebruikers zo snel mogelijk een oplossing bieden. Voor de niet-beta gebruikers zullen we de release ook zo snel mogelijk aanbieden, mits de testresultaten positief zijn.

how do we become part of the beta tester??

Al 2 avonden achter elkaar gaat om 21:49 de verlichting aan, triggs zijn dat er iemand thuis moet zijn en het 15 minuten voor zonsondergang is. So far so good echter om 21:55 gaat de verlichting uit, trigg is dat er niemand meer op de locatie thuis is.

Deze ochtend ga ik weg, gaat alles op uit (ben dan toch ergens tussen 21:55 en deze ochtend weer op locatie thuis gekomen) maar mijn vriendin is nog thuis (met telefoon uiteraard) dus dat zou niet moeten gebeuren.

Zijn er problemen met het locatiekanaal?

Van zodra er meerdere toestellen op locatie getest worden, ondervind ik ook missers.
Daarbij vind ik het jammer dat bij commando een toestel heeft locatie X betreden of verlaten er geen toestel kan gekozen worden. Hierdoor krijg ik valse resultaten omwille van gekruiste waarde-combinaties omdat ik twee dezelfde triggs heb (cfr. Welkom thuis-acties) voor beide GSMs…

Hi @Frankw and @RonnyL,
can you tell us via PM which phones are you using (model and OS) and the version of Olisto app.
Are you having problems only with multiple devices location trigg?

Thank you,
Michael

@Michael
I’m using a Samsung A7 (2018) with Android 8 and my wife uses a Samsung S8 Android 9 We both use Olisto 2.18.0.