Weerkanaal onduidelijk

App version: 2.27.2_
Phone OS: 14.5____
Problem description: screens niet naar beneden

Hallo,
Een vraag: Waarom gaan mijn screens niet naar beneden als ik een trig aan maakt die jullie voorstellen ?Daar staat in bij zonnig weer, zoals gister en vandaag als ik naar buiten kijk en een weer app bekijk waar in ook staat zonnig.
Waarom gaan mijn screens om het uur ongeveer wel naar beneden als ik zelf een trig aanmaakt met het is vandaag onbewolkt? wat het dus ook was gister en nu vandaag ook weer wordt.
en wat is nou het verschil tussen onbewolkt en zonnig?

als ik in de app kijk heb ik mijn locatie goed ingevuld en staat aan.

Zou graag hier antwoordt op willen hebben of dat iemand contact opneemt om dit eens door te spreken want zo werkt het dus niet

Is hier nou niemand die hier op reageert van olisto ?

Beste @AGD,

Wij maken hier direct gebruik van de informatie die onze weerprovider (Foreca) doorstuurt. Daar kunnen wij de volgende statussen uithalen: https://developer.foreca.com/resources. Die vertalen wij vervolgens naar de statussen en opties zoals je die in de app ziet. Wel kan ik me voorstellen dat bij ons die vertaling nog niet altijd even juist is. Ik ga voorstellen om even op de planning te zetten om opnieuw naar deze vertalingen te kijken om dit wat duidelijker te maken! Mochten we daar praktijkervaring bij nodig hebben zouden we mogelijk graag even contact opnemen!

Mijn voorstel:
D000, D100, D500: Helder
D200, D300: Half bewolkt
D400, D600: Bewolkt
Mogelijk dat dit betere resultaten geeft