Weerkanaal onduidelijk

Ik begreep het toch goed dat het nu binnen de weer conditie een of trigger is, dus dat je meer weertype tegelijk zou moeten kunnen selecteren? Mijn woonplaats is zoetermeer overigens.


ik zou dus voor zoetermeer d000 verwachten. Kun jij zien of dat ook daadwerkelijk zo is ?
d000 helder?
d100
d200
d300
d400
d500

Je hebt de trigg goed ingesteld! Dus ik ga er meteen naar kijken wat er mis is!

Er was een kleine bug die voor een aantal weerstations optrad waaronder die van jou. Je trigg zou nu gewoon netjes moeten werken!

De middag trig voor de achterkant werkte nu wel idd :slight_smile: wat een service.

Keep up the good work

Top! Ja kan jullie na zo lang wachten niet nog langer laten wachten :slight_smile:

1 like

Hoi, nu gingen ze toch naar beneden terwijl foreca zegt overcast and showers. In m’n trig staan alle condities met bewolkt en erin niet aan.

Het lijkt alsof er iets in de dubbele condities van foreca niet helemaal goed gaat want in m’n zonwering op triggs staan ze wel aan en die lijken het ook niet te doen

Beste Remy,
Ik heb het Weer [nieuw] kanaal in enkele van mijn triggs verwerkt.
De uitgebreide weersomstandigheden werken correct al komen de vertalingen niet geheel overeen met de Foreca-app:
Olisto: onbewolkt, licht bewolkt, half bewolkt, bewolkt, zwaar bewolkt
Foreca-app: helder, veelal helder, deels bewolkt, bewolkt, betrokken
Maar dit doet natuurlijk niets af aan de werking. Ik heb de omstandigheden met regen nog niet kunnen bekijken ivm de bijzondere droge periode tot nu toe.
Maar mijn belangrijkste probleem voor de aansturing van o.a. de zonneschermen is helaas nog niet opgelost. Ik heb namelijk bij het instellen van Weer [nieuw] weer de locatie-pin van Dordrecht-centrum gekozen. Alleen blijkt dat nu nog steeds de gegevens van het dichtstbijzijnde weerstation, Rotterdam-Zestienhoven, te worden doorgegeven en dat werkt dus helaas niet daar dit ca. 22 km van Dordrecht af ligt.
Graag hoor ik van je of dit nog opgelost kan worden.

Tevens wil ik ook nog even aangeven dat sommige variabelen (nog) niet werken zoals bv verwachte neerslag, kans op regen, UV-index (in ieder geval bij actueel en vandaag). Bij opvraag van deze wordt ‘onbekend’ teruggegeven.

Hoi,

Volgens mij ligt de oplossing van het verkeerde weer Bij Foreca. Ik woon zelf in zoetermeer en daar gebruikt foreca ook zestienhove voor, maar ze interpoleren de gegevens volgens mij wel toch @Remy?
Ik zie tenminste as we speak zestienhove cloudy in zotermeer partly cloudy. Bij mij werken de zonneschermen met de nieuwe weertrigger iig een stuk beter dan met de oude.

@Remy , ik zou het fijn vinden als je toch nog even een blik werpt op het nieuwe weerkanaal. De laatste dagen trigger het alleen als ik de weer trigger weghaal uit m’n trigger en weer opnieuw toevoeg. Dan triggert ie gelijk bij mooi weer. Vraag me af wat hier fout gaat. Heb er nu even Pijnacker ingezet ipv zoetermeer. Kijken wat er morgen gebeurt.

@Rene2716

Het probleem met de triggs van de laatste dagen zou opgelost moeten zijn. We hebben vandaag ontdekt dat er afgelopen week een probleem geweest waarbij sommige triggs niet goed werden opgeslagen en daardoor niet uitgevoerd worden. Waarschijnlijk is dat de oorzaak van je probleem. Het probleem met opslaan is sinds ongeveer 12:30 opgelost, maar triggs die tijdens die periode aangemaakt of aangepast zijn werken dus niet goed.

Zou je de triggs die niet werken opnieuw willen aanmaken of opnieuw op willen slaan (om opnieuw op te kunnen slaan moet je ook iets veranderen, dus wellicht is het nodig iets aan te passen, op te slaan, terug aan te passen naar wat het was en opnieuw op te slaan).

Hopelijk werkt alles dan weer naar behoren.

@GEenMO Ik ga kijken hoe het zit met die data, of deze evt geinterpoleerd is, en zo niet of er iets beters voor is.

Yes!!! Het werkt weer :slight_smile: gelukkig. Dank voor het fixen. Het zou idd mooi zijn als iig slecht weer wat beter te voorspellen is. Misschien eens kijken naar een integratie met buienradar?

1 like

Mijn lokatie is Haaksbergen. Ik heb een aantal triggs gemaakt met weer [nieuw] met pushberichten om de verschillende bewolkingradaties te testen t.o. van de Foreca app. Het valt mij op dat er een tijdsverschil man meer dan 20 minuten is 't.o. van hetgeen in de app wordt aangegeven en de reactie van de desbetreffende trigg. Zouden jullie hier nog eens naar willen kijken?

Hi @Remy en @Daniel net weer een buitje regen gehad, en wat blijkt, olisto stuurt een half uur te laat de zonwering op, dit terwijl foreca toch al een tijdje bewolking en lichte regen liet zien. Is er iets te doen aan de update tijd vanaf foreca?