Tuya / (Smart life / Calex / Hema / Kruidvat / Action / LSC smart connect / ...)

Hoi @Rai, het klopt dat er verschillende regios zijn, en volgens mij ook dat accounts gekoppeld zijn aan een bepaalde regio, die gekozen wordt bij het aanmaken. In de meeste Tuya-gebasseerde apps kun je volgens mij kiezen tussen die regio’s maar in de inlogpagina’s vaak niet. De URL die wij gebruiken is https://pxy1.tuyaeu.com/

@Daniel Je bent geweldig. Zojuist de URL aangepast en jawel, TUYA met ST verbonden.

Dankje :slight_smile: Mooi dat het zo makkelijk ging :slight_smile:

Hoi Daniel,

Zie net dat ik in het tuyakanaal alleen lampen kan activeren maar niet kan deactiveren (uit doen dus). Doe ik iets fout? Bij kaku-kanaal krijg ik een keuzemenu van uit of aan

Hallo @hmaat,
Scenario’s (Tap-to-run) kun je alleen activeren, lampen kun je aan- en uitschakelen. Dus ik vermoed dat je naar een scenario kijkt.

Als ik het tuyakanaal aantik zijn dit mijn mogelijkheden. Verder helaas niets.

Na activate geen aan of uit keuze

Gekeken in een oudere trigg, daar kan het wel maar krijg wel een foutmelding en niet alle lampen meer aanwezig

Hoi Daniel,

Uitgelogd en opnieuw ingelogd. App opnieuw geïnstalleerd. Krijg het echt niet voor elkaar. Eerst moet ik een lamp selecteren. Dat lukt met de knop activate. Als ik dan op wil slaan krijg ik de melding dat ik nog niet alles heb ingesteld. Selecteer ik dan de geactiveerde lamp krijg ik een nieuw scherm met de zin “Dan Activate” en verder niets. Vlgs mij moet ik hier dus aan of uit kunnen selecteren maar deze keuze krijg ik niet. Misschien toch een bug in het kanaal van Tuya??

Groet

Hoi @hmaat,
Het was even zoeken, maar er was inderdaad een bug in het Tuya kanaal die bij de meeste gebruikers niet tot uiting kwam. Je zou nu ‘schakel aan of uit’ als optie te zien moeten krijgen.
Groet,

Daniel

Ik zie dus helemaal geen lampen. Kan alleen maar m’n scenarios selecteren die ik al in de LIDL app gemaakt heb. Miscchien om dat mijn LAMP een KESTVERLICHTING is?

Klopt inderdaad, dank voor je hulp

Hallo Rai, betreft het een Zigbee apparaat? Zigbee apparaten die via een hub aangesloten zijn zijn helaas nog steeds niet te bedienen via het Tuya kanaal.

Ja, klopt. Het is een ZIGBEE geval.