Tuya channel not working

since yesterday the Tuya channel is not working anymore.

Any update on when this will be fixed?

We have identified the problem and are working hard on a fix. We will keep you posted!

channel seems to work again.

I just had to redo all actions for all triggs using the Tuya channel :frowning_face: :frowning_face:

Het tuya kanaal heeft anderhalve dag bij mij gewerkt. Ligt er nu weer uit. Ik moet helaas daarna ook opnieuw alle triggs opnieuw instellen.

Hallo, is er al iets meer bekend over de problemen met het Tuyakanaal?

We zijn er ondertussen achter waar het probleem ligt. Het lag dieper dan het voorgenoemde probleem waar de oplossing snel voor was gevonden. We proberen nu een nieuwe oplossing te implementeren. Zodra die te testen is, laten we het weten. We verwachten ergens deze week

Dacht even dat het bij mij al werkte, maar er ontbreekt nou net 1 van de acties. En dat is natuurlijk weer net die ene die ik echt nodig heb in die trig. :wink:

Tuyakanaal blijft problemen geven. Kunnen jullie dit nog oplossen of is dit kanaal echt “dood”?

Tuya kanaal ligt er bij mij weer uit. Kanaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Olisto afgemeld en opnieuw aangemeld. Helaas zonder succes.

Hier ook problemen. Het heeft dus weer even een aantal dagen goed gewerkt. Dus wilde de trig even repareren, maar ik zag zelfs niet eens meer iets. Daarna even de LIDL app gestart. Daar wel alles zichtbaar. Toen weer naar OLISTO en in eens was ook daar weer alles zichtbaar. Maar als ik nu iets selectaar als actie dan wordt het mooi groen, maar als je het dan wil opslaan klijg je een OOPS, problemen met het bereiken van onze servers of dat je internet problem3n hebt. Nou dat werkt allemaal prima hoor. Want als ik de trig opsla zonder TUYA dan kan ik het wel saven.

Hier al weken de vrouw horen klagen dat de Olisto app op haar Apple watch niet meer de Tuya lampen aanstuurt. Zojuist alle trigs opnieuw ingesteld omdat alle devices niet meer bestonden. Hierna werkte het 1x. Daarna was het Tuya kanaal leeg en bestonden de devices niet meer.

Na het lezen van dit topic kunnen we wel stellen dat het gedaan is met Olisto. In ieder geval hier in huis:

  1. omdat Tuya hier de norm is geworden omdat juist die apparaten net iets meer bieden zoals veel kleinere lampen dan de Klikaanklikuits.
  2. Het afgelopen jaar heb ik teveel problemen met Olisto ervaren zoals een reactie die een halve dag duurde met als resultaat lampen die middenin de nacht aangingen ipv 1 sec na de opdracht 8 uur eerder. Leuk als je ligt te slapen… NOT!

Zijn er andere oplossingen dan het niet meer werkende Olisto? Het mag best geld kosten als het dan wel stabiel werkt.

Ik heb gelezen dat Apple home indirect ook al kan werken met Tuya. Wie heeft dit al draaien?

Hier hetzelfde maar dan op android. Paar keer per week alles opnieuw instellen. Het is echt heel jammer, was erg blij met Olisto. Locatiekanaal werkt ook ene keer wel en andere keer niet. Om irritatie te voorkomen zal ik dus ook op zoek moeten naar een alternatief. Snap dat de mensen achter Olisto hun uiterste best doen maar eindresultaat is helaas niet positief

We have finally found a fix for this issue where devices kept disappearing- and re-appearing (and causing errors for your triggs). It was caused by the Tuya API further restricting how often we could retrieve the list of devices, and also responding differently when we were exceeding that limit causing our software to falsely conclude that no devices are connected in such cases.
All of your devices should re-appear now; you may have to fix your triggs one last time depending on what the state was before we introduced the fix. Please let us know how it goes after that!

Tot nu toe werkt het Tuyakanaal weer goed. Nu alleen nog het locatiekanaal en dan werkt olisto weer zoals het moet.

Bedankt alvast voor de oplossing van het Tuyakanaal.

Werkt hier ook weer prima.