Trigs sorteren of groeperen

Hallo,

is het mogelijk om trigs nadien te sorteren of nog beter te groeperen al of niet in sub-mappen?
Nu worden deze volgens aanmaakdatum gerangschikt.

1 like

Een verzoek wat inmiddels 2 jaar al loopt.

Amaai, wat een langloper…
Een meer dan Ultra-loper zou ik zeggen !

Komaan met die banaan !

Ik ga hier even druk achter zetten!

1 like

Inderdaad, ik denk dat ik zelfs de aangever ben geweest hiervan. Inmiddels heb ik zoveel triggers, dat er niet meer doorhe3n is te komen.

Als jullie hier dan mee bezig gaan, doe dan ook wat aan het NOW screen. Die is wel te sorteren, maar die hele grote knopp3n zorgen er inmiddels voor dat het behoorlijk scrollen is.

Ook de opstart tijd tot in het NOW screen is veel te lang. E een ECHTE WIDGET onder ANDROID zou ook fijn zijn. Nu is er iets geklust net als op IOS in het NOTIFICATION screen, maar daar hoort het natuurlijk niet thuis.

Zo Rémy,

Dat zou een streep aan de balk zijn.
Zolang ik al bij Olisto zit (en dat is vanaf de start) is dit al een lang gekoesterde wens van mij en velen anderen.
Ik ben heeeeel nieuwsgierig.

Heb dit vandaag aangekaart. We gaan dit in een paar stappen doen (omdat sommige onderdelen wat complex zijn in het systeem). Ik zal hiervoor persoonlijk verantwoordelijkheid nemen om te zorgen dat dit in aanzienlijke tijd gebeurt.

Als eerste ga ik bezig met de mogelijkheid om een trigg te zoeken op naam/kanaal omdat dit relatief simpel te implementeren is. Dit zal binnen de komende twee weken gebeuren, dus het zal (mits er geen onverwachte problemen zijn) binnen een maand in de app zitten.

Vervolgens zal ik bezig gaan met de groeperingsfunctionaliteit (die ooit in de app zat) uit te breiden zodat er naast de bestaande categorieën (cool, efficient, etc.) de mogelijkheid bestaat om nieuwe groepen aan te maken en hier op te filteren.

Tenslotte zal ik bezig gaan met het implementeren van een manier om de triggs te sorteren. Dit wordt als laatste gedaan omdat dit qua implementatie nogal wat haken en ogen met zich meebrengt.

Tussendoor zal ik ervoor zorgen dat wanneer je je NOW knoppen probeert te rangschikken dat het scherm automatisch zal scrollen, zodat het rangschikken bij veel knoppen gemakkelijker gaat.

Voor de laatste onderdelen kan ik helaas nog geen tijdsindicatie geven, maar weet dat ik er bovenop zit. Mochten jullie suggesties hebben over hoe jullie het graag zouden zien qua gebruikersinterface, stuur mij gerust een privébericht!

Hoe dan ook, ik houd jullie op de hoogte over de ontwikkelingen!

2 likes

Top Rémy!!:+1:
Ik volg de ontwikkelingen met grote aandacht en met hoge verwachtingen😀

Per gisteren is app versie 2.24.2 in Beta gezet. (een weekje later dan gepland vanwege wat bugjes die opgelost moesten worden) Android staat live, bij iOS wachten we nog op goedkeuring van Apple.

Mochten jullie in het beta-programma zitten dan zullen jullie de nieuwe versie kunnen (binnenkort) downloaden. Hierin zit de zoekfunctie voor de triggs. De zoekterm houdt rekening met de volgende eigenschappen van de trigg:

  • De naam van de trigg
  • Kanalen die gebruikt worden in de trigg
  • De naam van de condities/acties die gebruikt worden in de trigg.

Over de volgende stappen zal ik jullie tzt in deze thread op de hoogte houden, maar ik kan nog geen uitspraak doen over de roadmap daarvan.

Feedback op de nu gemaakte implementatie ontvang ik graag! Kleine aanpassingen kunnen natuurlijk zo tussendoor gedaan worden!

1 like

Deze versie is ondertussen live voor Android! Voor iOS moeten we weer even wachten op Apple!

Het zou ook handig zijn als je sub folders kan maken. Dus dat je alles voor je zonnescherm in 1 dolder bij elkaar kan zetten. Hoef je tenminste niet zo’n eind te scrollen als je alleen de verlicht trig wil vinden.