Trigs sorteren mogelijk?

Komt er nog een mogelijkheid om Trigs te sorteren?

Zoeken is leuk, maar gesorteerd (op naam) in beeld is heel handig

Goeie! Zal kijken of ik dit tussendoor even erin kan zetten!

Is er al iets meer bekend over het kunnen sorteren (of nog beter, in subfolders opslaan) van Trigs? Ik heb er inmiddels 79 en er is niet meer doorheen te komen. De gene waar je mee bezig bent wil je gewoon bovenaan hebben. Wat ook vrij vervelend is, is als je even een andere app naar voeren haalt, dat daarna Olisto weer eerst 30 sec bezig is met te refreshen. Zelfs al je in het NOW scherm staat. Ook als je even een status melding wil lezen, ben je ruim 30 sec bezig voor je die kan bekijken.

Hoe staat het met de planning om de trigs op naam gesorteerd te laten zien ?

@Rob_van_Osnabrugge Ik ben letterlijk nu met het programmeren bezig! Er gaan nog wel een paar daagjes overheen en wat testen, maar het zal niet lang meer duren!

image

@Rai Het probleem met verversen is ook opgelost alsook een versnelling bij het laden van de app vanaf een cold start

Het plan is nu als volgt:

Triggs worden automatisch gegroepeerd op basis van categorie. Deze categorieën zullen vanaf nu aanpasbaar zijn. Triggs zullen versleepbaar zijn binnen hun categorie of naar een andere categorie. Daarnaast zal er een keuze-optie zijn om de trigg pagina ook nog te sorteren op basis van Naam, Aanmaakdatum, Meest recent uitgevoerd en dus de door de gebruiker geordende categorieweergave.

Aangezien ik hier dus momenteel mee bezig ben kan er nog het een en ander veranderen. Mochten jullie hier ideeën over hebben hoor ik het graag!

Klinkt goed ! Ben benieuwd

Bedoel je met categorie het label? Of is categorie nieuwe metadata?

Ik bedoel inderdaad het label. Deze zal aanpasbaar worden. Voor nu even een snelle PoC van alweer even geleden, maar dan hebben jullie een idee van hoe ik het ongeveer voor me zie. (Dit is dus nog under construction en alles is al wat gelikter, bugs eruit, etc.)

49

Edit: En ja het duurt wat langer. (The story of tech) maar we zijn er bijna!

Ben heel benieuwd wat de status hier nu van is …

Deze komt een dezer dagen in bèta. In ieder geval voor kerst!

Ik ben heel benieuwd want je triggs zoeken is een crime!

Dit staat momenteel in beta (2.26.0). We zijn echter nog een bugje tegengekomen. Die moet nog even gefixt worden en dan komt ie er toch eindelijk aan!

Sorteren is inderdaad mogelijk. Maar…

Je moet dus zelf labels toevoegen. OK, dan lukt gedeeltelijk. Als een een label in HOOFDLETTERS wil maken, dan maken jullie er weer lowercase van met alleen het eerste Char als Hoofdletter.

Je kan een gemaakt label niet aanpassen. Kan dat ook worden toegevoegd? Want als je typo maakt, moet je dus maar een label extra maken en de oude krijg je nooit meer weg.

Als je zowel een label verschuift als ook een trig binnen het label plaatst, slaat hij het niet op. Dus of labels schuiven en opslaan, dan app verlaten, herstarten en dan pas een trig er naartoe plaatsen.

Ook graag de optie om bestaande labels ter hernoemen. Dus dat ik van COOL direct een andere naam kan maken. Nu moet ik alles gaan verplaatsen naar het nieuwe label.

De optie om er meer tegelijk te kiezen en dan on 1 keer naar wen nieuw label slepen.

Kijk en daarom wilden we hem zo graag in beta hebben!

  • De standaardisering van labels is een bewuste keuze geweest. Dit vanwege support in meerdere talen, maar ook in eerste instantie om bugs te voorkomen en logica simpel te houden. Als dit inderdaad zo ongewenst is dan zal ik kijken in hoeverre dat is te veranderen.

  • Aanpassen kan momenteel niet. Dat is een gevalletje ‘te weinig tijd’ geweest. Dit kostte al meer moeite dan gehoopt. Dit is wel iets dat in de toekomst zal komen. De oude zou je zonder problemen weg moeten krijgen door simpelweg geen triggs meer aan dat label toe te kennen en dan op het vinkje te drukken. Als dat niet klopt, laat het even weten en ik kijk direct wat er misgaat.

  • Ah check, daar zal ik even naar kijken!

  • Dit valt dus samen met de vorige wens om een label aan te kunnen passen. Specifiek de vraag betreffende de bestaande labels zal ik moeten overleggen.

  • Multi-select hebben we al mee gegoocheld. Dat zal er zeker aankomen, maar ik kon vooralsnog geen bug-vrije implementatie maken, dus dan liever eerst zo.

In ieder geval voor nu enorm bedankt voor deze uitgebreide feedback! Ik ga kijken hoeveel ik er van zsm kan doen. Ik zal het gaan voorleggen!

Gr. Remy

Het verplaatsen van Trigs kan nu eindelijk. En bij mij werkt het nog ook !!
Dank Remy voor deze toch lastige klus

Volgens mij nog een bugje gevonden. Normaal staat er in de lijst met je TRIGS bij wanneer de trig voor het laatst heeft gelopen. Die staat nu voor alle trigs op NEVER. Maar als ik een trig open en dan naar beneden scrol, dan geeft hij wel in de lijst aan dat hij gelopen heeft.