TP-Link Kasa maakt geen verbinding met Olisto

App version: 2.26.0
Phone OS: Android 10
Problem description:
Sinds gisteravond maakt Olisto geen verbinding meer met TP-Link Kasa.

Vriendelijke groeten
Daan

Zelfde probleem! TP-LINK Kasa vraagt constant om ‘opnieuw verbinding’ te maken. Verbinding wordt dus niet gepakt. Voorheen was het altijd al dat ik na 2/3 weken opnieuw moest inloggen, daar heb ik vrede mee genomen, maar nu kan er helemaal geen verbinding meer worden gelegd…

Beter kijken ze hier snel naar!!

Bij mij is het inmiddels opgelost. Ik heb het kanaal TP-LINK Kasa ontkoppelt en daarna opnieuw ingesteld/ gekoppeld en nu werkt alles weer.

Dit was inderdaad de oplossing. Thanks! Heb jij ook last gehad dat je na meerdere weken TP-LINK Kasa opnieuw moet koppelen?

Ja, klopt zal wel een extra beveiliging zijn TP-LINK zelf. Fijn dat deze workaround werkt!

Dank voor deze tip! Ik had dit vandaag ook aan de hand.

Hallo allen,

Weten jullie of het mogelijk is om een notificatie te krijgen van het niet meer kunnen connecten met de Tp-link service? Zodat je in actie kunt komen (opnieuw koppelen)?

Nu merk ik altijd met vertraging dat mijn buitenlampen niet meer worden bediend.

Ik merk het ook pas als de lampen niet reageren. Denk niet dat het mogelijk is om een notificatie te krijgen als een kanaal ontkoppeld is / opnieuw gekoppeld dient te worden. Zal een mooie feature zijn!

Zelf schakel ik de app altijd uit en open hem alleen als ik hem eens nodig. Zal zelf dus geen notificaties ontvangen als die mogelijk er al was!

We hebben het in onze planning opgenomen om hiernaar te kijken. We hebben namelijk al een faciliteit die een push-melding zou moeten geven als de koppeling van een kanaal niet meer werkt, blijkbaar werkt dat in dit geval niet.
Even voor de duidelijkheid, jullie hebben dus triggs die de lampen schakelen. De triggs worden nog steeds uitgevoerd maar na een bepaalde tijd schakelen de lampen niet meer? Is er dan ook iets opmerkelijks te zien in de ‘laatste activiteit’ van de trigg? Als een van jullie dat aan de hand heeft, kun je daar een screenshot van posten?

Het punt is dat de API van TP-LINK (KASA) opnieuw gekoppeld moet worden aan Olisto. Dit moet ongeveer één keer in de 2 a 3 weken heeft de ervaring doen leren?

De melding is als volgt: ‘Fout: triggi/internal-server-error’.

We hebben aanpassingen uitgerold. Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Dat is wel top! We houden het goed in de gaten en ik meld me weer als de connectie verbroken wordt met Kasa.
Bedankt voor de terugkoppeling.