Server status Olisto ?

De app geeft aan dat inloggen niet mogelijk is. Is er een voorziening voor Olisto server status. Is de server nu down ?

Afgelopen dagen heb ik ook dit probleem. Tevens een hoop gesteggel met de Now-buttons die niet reageren.

Hier ook veel problemen met inloggen via WiFi.
Server down meldingen krijg ik.
Maar…zodra ik via 4G mobiel inlog is de App weer meteen online en verder super snel.

Dit issue is mi dan ook WiFi gerelateerd.

Ik heb dit ook al 3 a 4 dagen. Had het nog niet via 4G geprobeerd. Dan werkt het wel. Als ik vervolgens over/terugschakel naar wifi kapt de app er weer mee.

Aanvankelijk dacht ik dat het bij mij lokaal zat, nee dus, gezien de andere meldingen.

Olisto is dit jullie bekend?
Svp een reactie!!

1 like

Ik heb geen problemen
Heb net uitgelogd en weer ingelogd ging zonder problemen

Wifi verbindingen nog steeds niet mogelijk. Support graag een reactie !!!

Zelfde probleem. Zodra ik 4G gebruik werkt de App weer.

https://www.smarthomemagazine.nl/2017/12/triggi-is-nederlandse-variant-op-ifttt-dan-extra-functies/”

Maar dan moet de app het wel doen op je smartphone ! Support graag een reactie op dit issue ?

Het begint ergerlijk te worden:

  • Now buttons doen het niet of met minuten vertraagd
  • Olisto Connect wordt niet naar externe adressen verzonden
  • Locatiekanaal werkt veelal niet meer
  • Miele kanaal is bij ieder gebruik uitgelogd
  • App start niet op
  • App loopt vast

en dat alles afgelopen week…

Heb met iOS geen problemen

De daverende stilte is nog het meest ergerlijk. Met veel bombarie toetert Olisto dit en dat en dan nu dit. De gebruikers staan zonder tekst en uitleg in de kou

Beste Olisto gebruikers,

Het team is op de hoogte en gaat ernaar kijken.

1 like

Komt er spoedig een server/services status page ? Dat scheelt al heel wat. Ook een incident melding systeem is erg welkom én volwassen

Beste Doerakker,

Het incident melding systeem hebben we onlangs live gezet, in de vorm van het Bug formulier. Hier kan je elk probleem melden, met alle benodigde informatie voor ons team om ernaar te kunnen kijken.

Hallo prinsreinier, we zien inderdaad problemen met het Miele kanaal en kijken hiernaar. Kun je iets preciezer beschrijven wat je bedoelt met ‘Olisto Connect wordt niet naar externe adressen verzonden’? (eventueel via PM) Wat voor adressen bedoel je precies? En werkt het met andere adressen dan wel?

Welke versie van de app heb je in gebruik (meer -> profiel en instellingen -> instellingen -> app versie)? Wat gebeurt er als de app niet opstart of crasht? Wordt er een melding weergegeven?

We onderzoeken nog waarom de app voor sommige gebruikers problematisch werkt via WiFi. Zouden jullie in de tussentijd kunnen aangeven of dit nog steeds het geval is? @Doerakker1, @prinsreinier, @Brandje, @DerekS, @Alexander
Kunnen jullie ook aangeven welke provider jullie voor vast Internet hebben, en welke versie van de Olisto app jullie hebben (Meer -> profiel en instellingen -> instellingen)?

Hoi Daniël,

Ha fijn dat het nu wordt opgepakt.
Net nog even via WiFi gecontroleerd.
Je ziet dit, terwijl het logo steeds kort beweegt;

Pas als ik over schakel op 4G is er supersnel weer een goede connectie met jullie server.
Overigens werken de Triggs verder wel (gelukkig) wel!
Provider is Ziggo. App versie 2.18.0

Ik heb hetzelfde probleem. Maar ik zie wel in de achtergrond (terwijl dat logo zichtbaar is) dat er dingen worden geladen, en toen ik op de knop drukte om het opnieuw te proberen werkte de app wel. Alleen volgens mij is de connectie met KlikAanKlikUit kapot want ik krijg mijn lichten niet meer aan via Triggs.

Ik heb zelf App versie 2.18.0 (iOS, iPad Pro) en zit bij Ziggo voor vast internet

@prinsreinier, het probleem met Miele zou nu opgelost moeten zijn. Je moet wel nog 1 keer opnieuw inloggen maar dan zou het ook moeten blijven werken. Laat je het weten als je alsnog problemen ondervindt?