Olisto blijft niet op achtergrond draaien

Doordat Olisto blijkbaar niet meer op de achtergrond blijft draaien, werken mijn triggs geen van allen nog.
Als ik eraan denk, dan start ik meermaals per dag de app weer terug op, en dan doet ie meteen alles wat met locatievoorziening moet uitgevoerd worden, maar als de app afgesloten wordt, stopt ook alle activiteit. (dit was voor de update naar ios 15 niet het geval) en is hoogst vervelend!
Ik probeer nu via apple opdrachten bij het verlaten van bepaalde locaties de app automatisch te laten starten, maar dat moet steeds bevestigd worden op de telefoon zelf, en derhalve dus ook niet te doen!
Hoe kan dit verholpen worden?
De app versie die momenteel draait bij mij is 2.30.4 op een iphone 12

Heb je wat aan deze instelling van Olisto op mijn iPhone?

Ja, ik dacht hetzelfdeā€¦ maar zijn er dus meer met dit probleem.
Erg lastig, alle instellingen gecontroleerd en goed.
Hier dus hetzelfde probleem

Inderdaad, alle instellingen staan zoals hierboven gemeld. en toch werkt het niet.
Nu doe ik elke ochtend Olisto starten voor ik de deur uitga, en sluit ik de app niet af gedurende de dag, en dan werkt alles zoals voorheen.
Maarā€¦ vergeet ik deze 's avonds af te sluiten, dan is ie de dag nadien vastgelopen, en werkt er weer niks meerā€¦ App afsluiten en heropstarten, en alles werkt weer.
Zoals ADO al vermeldā€¦ super lastig!

Oke, jammer dat die instellingen bij jullie onvoldoende helpen. Ik gebruik Olisto met ongeveer 40 Triggs al vele jaren en daarbij worden de actieve triggs altijd op de ingestelde trigger tijd geactiveerd.
Dat geldt zowel als in binnen mā€™n eigen Netwerk zit of dat ik buitenhuis ben; ook in het buitenland.
De App afsluiten doe ik nooit, die blijft dus altijd op voor- of achtergrond draaien.

1 like

Hier vind je een reeds bestaand topic hierover met reacties van Olisto.
Probleem bestaat helaas nog steeds.

1 like

Hallo @Ambuman112, dat klinkt inderdaad als een heel gedoe.
Wat bedoel je precies als je zegt dat de app vastloopt als je deze 's avonds niet afsluit? Functioneert de app zelf dan niet meer? Of zie je vooral dat deze dan niet meer in de taskswitcher staat? En als je hem 's avonds afsluit, sluit je hem dan alleen af of sluit je hem af en start je hem opnieuw?

De app zou natuurlijk niet moeten vastlopen, maar ik vermoed dat wat hier aan de hand is dat de app door iOS wordt afgesloten na een aantal uren niet actief gebruikt te zijn.
Verder verwijs ik inderdaad naar het andere topic over de status mbt geofencing. De korte samenvatting is: er zijn issues met iOS 15+ die geofencing zeer onbetrouwbaar maken. Het internet staat vol met gebruikers en ontwikkelaars die erover klagen en Apple reageert niet. Het lijkt erop dat er niets anders opzit dan wachten tot Apple dit in een volgende iOS release oplost.

Hey Daniel,

Als ik de app zelf op de achtergrond open laat staan (wat ik vroeger nooit deed), dan merk ik dat de locatiebepalingen na 24/48/72u (niet exact geweten) niet meer werkt.

Dan sluit ik de app helemaal af, door hem uit mijn taskswitcher te verwijderen, en opnieuw opstarten. Je ziet dan dat ie begint aan te loggen, en meteen doet ie wat ie moet doen.

App versie 2.30.4

Apple Iphone 12 met IOS 15.2.1

Okay, dat bevestigt dan inderdaad het vermoeden dat de app door het OS afgesloten wordt.