Geofencing werkt niet meer na update van iOS 14.8 naar 15.1

App version: 2.30.4
Phone OS: iOS 15.1
Problem description:
Sinds ik gisteren mijn iPhone XS van versie 14.8 bijgewerkt heb naar versie 15.1 werkt geofencing in de Olisto app opeens niet meer.
Bij de app instellingen in iOS staat de ‘Locatie’ op “Altijd”, ‘Ververs op achtergrond’ staat op “Aan” en ‘Mobiele data’ staat op “Aan”.

Als ik nu thuis kom wordt het alarm niet meer uitgeschakeld en gaat het dus steeds af zodra ik binnenkom.

Nu ben ik ermee bekend dat geofencing bij de Olisto app vaak problemen geeft zodra er of een update van de Olisto app uitgebracht wordt of dat iOS geupgrade word en niet meer goed samenwerkt met de Olisto.app.

Ben ik de enige die dit probleem ondervind na iOS te hebben bijgewerkt naar versie 15.1 of zijn er anderen die dit momenteel ook ondervinden?

@Remy Heb jij tips om dit weer op mijn iPhone aan de gang te krijgen zonder dat ik mijn instellingen kwijt raak?

Hier hetzelfde probleem

is daar door jullie iets aan te doen

Sinds twee dagen lijkt het spontaan weer te werken.
Waarschijnlijk een probleem bij de back-end van Olisto?

@Remy bedankt nog voor het reageren op het door mij gemelde probleem

Helaas … nadat ik mijn iPhone XS opnieuw gestart heb werkt geo-fencing weer niet bij de Olisto app.
Toch wel gek dat het bij andere apps, die ook geo-fencing gebruiken (zoals de TaDo app), het wel gewoon werkt.

Die Olisto app is toch echt wel een hoofdpijn app.
Sorry hoor, maar ik heb zelden een zo onbetrouwbare iOS app meegemaakt (ik gebruik alleen geo-fencing omdat de klikAanKlikUit app geo-fencing niet zelf ondersteund) waarvan je nooit weet of geo-fencing, na een update van iOS of van de Olisto app zelf, het nog doet. Op zo een app kun je toch niet bouwen?

Zelfs @Remy lijkt er niet meer in te geloven gezien ook het uitblijven van een reactie vanaf zijn kant.

Is er al een oplossing voor dit probleem?

Jammer dat jullie niet reageren (nee is ook een antwoord)

Er is helaas nog geen oplossing voor dit probleem, we kijken ernaar en hopen in de komende weken met een oplossing te komen.

Excuses voor het ongemak.