NEST en GOOGLE account

Ik zie dat OLISTO ook een NEST koppeling heeft. Nu heb ik net een NEST HUB MAX gekocht en hierin zit dus een NEST camera. Echter sinds eind augustus zijn NEST en GOOGLE samengegaan. En nu kan je alleen nog inloggen bij NEST met je gelinkte GOOGLE ACCOUNT. De OLISTO koppeling maakt helaas nog steeds gebruik vsn de NEST login. En als nieuwe klant kan je dus geen NEST account meer aanmaken. Gaan jullie het gebruik van de GOOGLE ACCOUNT koppeling ook mogelijk maken?

1 like

Hey Rai,

Helaas moet ik je teleurstellen. Zie daarvoor onder andere dit bericht:

Hi,

Ja, dit verhaal ken ik. Maar lees nu ook:

With the Device Access program, we are enabling qualified partners to request secure access and control of your Nest devices in their apps and solutions, providing you more choices to control your home.

Dus misschien een optie dat jullie een qualified partner worden van Google. Want dan kunnen jullie misschien nog veel meer leuke dingen benaderen. B.v. mn Chromecast

Dat zouden we graag willen maar ook dat is helaas nog niet mogelijk:

Device Access for Commercial use (app developers, device manufacturers, and platforms) will be available in early 2020 to qualified partners.

Echter zijn verdere details nog niet bekend :confused:

Hoi!

Mijn account is ook al gemigreerd, voor Olisto ben ik een nieuwe gebruiker. Graag zou ik wel mijn Nest protect koppelen. Is er inmiddels voortgang te melden?

Mvg, Mark

2 likes

Is hier al meer over bekend? Ik ervaar hetzelfde probleem

We zijn inmiddels een jaar verder is hier al meer bekend over? Om de rookmelders van nest protect te koppelen met rolluiken(somfy)en lampen(hue)

1 like

Ik kan ook nog steeds NEST niet koppelen in Olisto. Ik krijg dan de melding dat ik waarschijnlijk met Google account in moet loggen, doch dat werkt ook niet. :frowning:

Ik ben (nog) een gelukkige WWN user, maar voel de dag nabij komen dat Google me toch verplicht te migreren. Dan is het gebruik van temperatuur setting en meting van de Nest in m’n triggs verleden tijd…:cry:
Is de SDM(Smart Device Management) API integratie geen optie dan?

Ik zie wel dat Google dit niet geheel gratis aanbiedt, maar de ‘Free’ delen zijn nog best ruim voor een Home integratie/projectje.

Hoi @Floriszz,
Technisch: Ja, we hebben de code al twee jaar werkend klaar liggen.
Praktisch: Nee. Als puntje bij paaltje komt stelt stelt Google onmogelijke voorwaarden om hier gebruik van te mogen maken.

1 like

Allereerst excuses voor het weer tot leven roepen van zo’n oud ‘draadje’.
Vrijdag dan eindelijk de lang verwachtte mail van Google ontvangen dat met ingang van 29 september 2023 de WWN(Works With Nest) integratie definitief stopt met werken🥲.

@Olisto, is er inmiddels wel zicht op een alternatief? Of nog steeds dood spoor?

1 like

@Olisto , Google is echt actief aan het spammen (Via mails en notificaties in de apps) met de aankondiging dat WWN gaat stoppen per 29 september 2023.

Is er zicht op een mogelijkheid om de Nest sensors Temp/aanwezigheid/etc te gebruiken in triggs?

We zijn er opnieuw naar aan het kijken

Heb pas zo’n AQARA P1 deur sensor gekocht. Deze heeft MATTER en THREAD. Dus kan nu eindelijk deze zien binnen GOOGLE HOME. Echter de app zelf kan er verder weinig mee. Maar de nieuwe script taal van GOOGLE kan er wel wat mee. Dus als sensor nu open gaat kan ik zelfs een broadcast doen op alle Google devices in huis. Is het misschien een optie dat er te interfacen valt met deze nieuwe script taal? Want dan kan je op deze manier wel de NEST spullen gebruiken. Want ik kan nu wel al vanuit die taal die sensor een OLISTO NOW aan laten roepen.