Locaties doen het sinds een tijd niet

Hallo,

Ik gebruik naar veel tevredenheid Triggi. Wanneer mijn vrouw en ik beiden het huis hebben verlaten, gaat automatisch alles uit. Wanneer we thuis komen, gaat bepaalde verlichting aan.

Helaas heb ik al een aantal weken dat dat ogenschijnlijk niet juist verloopt. Ik krijg overdag, wanneer niemand thuis is, zeer geregeld meldingen dat bijvoorbeeld wegens bewolking het licht aan moet. Deze Triggs zijn per persoon aangemaakt, dus ik zie ook wie er thuis zou moeten zijn. Tevens komen er vrijwel geen meldingen dat wij op ons werk zijn. Ik denk dat er iets mis is met de/mijn locatieservice.

De machtigingen zijn op beide telefoons correct ingesteld.

Gister een mailtje gehad van Frank Meeuwsen er zijn problemen met de locaties; ze werken er aan.

Goed om te horen! Neemt een hoop twijfel wegā€¦

Hi @prinsreinier

Voor de locatievoorzieningen zijn we sterk afhankelijk van de locatie-informatie die we van het mobiele OS krijgen. We hebben weer verbeteringen doorgevoerd maar we merken steeds meer dat niet alle telefoons hetzelfde zijn. Dus helaas kan ik niet garanderen dat het bij iedereen nu beter gaat werken. Wat ik graag zou willen weten, laat je de app op de achtergrond draaien of doe je wel eens een zogenaamde Force Kill, waarbij je de app echt handmatig afsluit vanuit iOS?

Het betreffen Android toestellen. Ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat het verschil in alle telefoons en OSā€™en erg lastig is.

Geregeld sluit ik inderdaad alle apps af. Maar dan krijg ik nog wel pushnotificaties, bijvoorbeeld als mijn vrouw thuiskomt (puur ter test, niet ter controle van mijn vrouw ;)).

Kan dit ervoor zorgen dat ik wel pushnotificaties krijg, maar de locatieservice het niet doet?

Hallo Frank,

Zelf ervaar ik ook een probleem met de optie Locaties. Vandaag hebben we op drie toestellen en drie account meerdere locaties getest. Alle toestellen hadden de Triggi versie 2.0.1. We hadden als test de trigger ALS tijdstip is EN ik niet op locatie ben, stuur DAN pushbericht. Locatievoorziening en pushberichten staan aan.

  • iPhone 7 met iOS 11.0 deed Locatie niet
  • iPhone 5s met iOS 10.3.3 deed Locatie niet
  • OnePlus 3T met Android 7.1.1 deed Locatie het wel

Wellicht hebben jullie er iets aan. Juist om de locatievoorziening, gebruiksgemak van de applicatie en de EN-optie willen we heel graag Triggi gebruiken.

Verwachten jullie een oplossing in de betrouwbaarheid van Locatie op de korte termijn?

Dank je wel voor de test en de feedback! Wij zien ook de waarde van locatievoorziening en willen deze heel graag zo goed mogelijk hebben. We zijn constant bezig om de betrouwbaarheid te verbeteren.

Fijn weekend!
Frank

Ter info. Sinds update 2.02 werken mijn triggi waarin lokaties is verwerkt niet meer. Wel of niet op lokatieā€¦noppes. Voor de update werkte alles uitstekend. Telefoon betreft Samsung S7 met android 7.0
Groet Willem

Hi @Wimmer

Dank voor je melding! Deze dagen komt een nieuwe update met wederom verbeteringen voor het locatie kanaal. Ik hooop dat het dan weer goed voor je gaat werken.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Goedenmorgen

Is er al wat bekend mbt lokaties ? Na upgrade ios11 is zijn de lokatie meldingen wel heel erg random gewordenā€¦

( Als ā€¦ alle dagen van de week , een toestel op x lokatie is stuur push melding naar ander toestel )
( triggi op 2 verschillende toestelen met zelfde account )

Hi John

We werken de laatste dagen hard aan het verbeteren van het Locatie kanaal. Helaas zijn we zelf nog niet tevreden genoeg met de resultaten en werken we hard verder. Ik kan op dit moment nog geen uitspraak doen wanneer de update zal worden gepubliceerd. Maar het zal eerder dagen dan weken zijnā€¦

1 like

Zou fijn zijnā€¦net de kaku alset2000 geinstalleerdā€¦locatieservice zou erg handig zijn zodat ik het niet handmatig hoef in en uit te schakelenā€¦

Ik ervaar overigens dat dit volgens mij met name te maken heeft met dat er binnenshuis geen GPS is. Hierdoor ben je niet op de locatie, waar je wel degelijk bent. Dit is op zich te ondervangen met de extra voorwaarde ā€˜verbinding met WiFIā€™, maar dat gaat bij mij ook niet altijd goedā€¦

Hi @prinsreinier

We hebben sinds enige tijd wat problemen met het Locatie kanaal. We werken hard aan een oplossing. Ik kan op dit moment nog niet zeggen wanneer we een adequate fix hebben, maar denk eerder in dagen dan wekenā€¦

Groet
Frank Meeuwsen

Hoi @frank - hoe gaat het met deze bug? Ik wil graag Toon gebruiken met Triggi als iedereen uit huis is, maar op dit moment werkt het nog steeds niet (al een maand niet?).

1 like

Hi @Marcel

Ja het is echt heel vervelend. We hadden de hoop een goede oplossing te hebben voor iOS maar onze interne tests laten zien dat het toch niet goed werkt. We werken er nog steeds hard aan. Ik kan op dit moment nog niet zeggen wanneer we een definitieve oplossing hebbenā€¦

Frank

1 like

We wachten met spanning af , want nu lijkt hij het nooit meer te doen ipv soms. ā€¦

sluit Ik me bij aanā€¦@John_Kamp

Hoi @frank

14 Dagen goed gewerkt. Na update 2.1.2 weer hopeloos. Werkt soms contra. Als ik NIET op locatie ben start een Triggi die hoort te activeren als ik WEL op locatie ben en andersomā€¦Triggs met lokatie voorlopig maar weer verwijderd. Betreft Android 7.0

Hallo, ook wij hebben wat problemen met de locatie app. Ik heb een trigg gemaakt dat als Ć©Ć©n van onze beide toestellen overdag thuis zijn de beveiliging van KAKU uit gaat. Als beide weg zijn gaat het alarm aan.
Nu is het zo dat het aanzetten werkt. Echter komt mijn vrouw thuis dan reageert hij er niet op, toen ik thuis kwam wel.
Ik heb een test trigg aangemaakt dat als mijn vrouwā€™s iPhone thuis is, hij een melding stuurt naar mijn iPhone. Dat werkte pas als de app geopend werd.
Mijn vrouw heeft een iPhone 6 plus en ik een iPhone 6S plus.
Ik hoor het graag, bedankt vast