Locaties doen het sinds een tijd niet

Hallo @frank
Ik merk dat mijn locatie en berichtgeving niet werkt als ik de app niet open heb staan.
Neem aan dat dit gewoon moet werken als die niet aanstaat ?

Ik heb iPhone 8

Bij mij werkt de locatie ook heel slecht. Ik heb 2 telefoons toegevoegd om mijn Toon te schakelen als ik weg ga en terug kom. Vaak werkt het helemaal niet of als ik wegga en mijn vrouw is thuis schakelt de thermostaat toch op afwezig. Ik heb een push Melding erbij gezet voor de controle en triggi schakelt inderdaad mijn Toon op afwezig.

Is dit dit een bug of die ik iets fout? Ik gebruik 2 Android toestellen.

We hebben eerder deze week de update live gezet met verbeteringen in het Locatie kanaal. Ik ben heel benieuwd hoe deze voor jou gaat werken. Kun je me laten weten hoe je Locatie triggs het doen na de update? Wellicht dat je voor specifieke triggs wel een keer ín of uít het gebied moet zijn geweest, dat is afhankelijk van het soort trigg en hoe wij je locatie op dit moment in ons systeem hebben staan. Dus geef het een paar tests en dan hoor ik graag van je.
Verder zou ik je adviseren om eerst een simpele trigg te maken met één toestel die wel/niet op locatie is en een push notificatie. Verder moet de app zijn geupdate op alle toestellen waar je locatie wilt gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

1 like

Nou … tot nu toe werkt het goed ! Nog niet 100% betrouwbaar met meerdere toestelen op lokatie als voorwaarde, maar enkele toestellen gaat vooralsnog goed

Bij mij werkt het nu op zich wel…alleen zit ik nog wel met het probleem dat ik de app niet mag afsluiten. Is hier iets aan te doen? Betreft een (ASUS) android toestel

De locaties doen het goed bij thuis zijn.
Als wij thuis zijn, schakelt het alarm uit. Maar als we thuis komen dan schakelt hij hem niet uit. Ook als we weg gaan wordt het alarm niet aangezet.
Het lijkt er dus eigenlijk op dat de trigg die ons beiden niet thuis moet zijn niet werkt. Ik zie die dan ook nooit aangeroepen worden.

@prinsreinier Het zou moeten blijven werken als je de app afsluit. Op Android werkt Locatie inderdaad wel beter als je de app niet handmatig afsluit (Force Quit) maar op de achtergrond laat draaien. Maar in theorie moet het blijven werken…

@Hans_van_der_Stek kun je via de app een support-vraag stellen? Dan heb ik wat meer gegevens en kan ik wat dieper in de situatie duiken.

Hallo Frank,

Bij mij op mijn Iphone werkt de locatie voorziening nu goed.

Echter niet bij mijn vriendin met de samsung… Dus testen nog even verder.

Ik blijf problemen ondervinden met de locatie. Met de laatste update’s gaat het veel beter, maar 100% is het niet.

  • wanneer een gezinsaccount een aantal dagen Olisto op de iPhone niet gebruikt, wordt de locatie niet geactiveerd. Start de gebruiker, daarna Olisto, dan wordt alsnog de trigger uitgevoerd.
  • meerdere keren op een dag de locatie verlaten en arriveren, wordt niet geconstateerd.
  • het gezinslid verlaat het appartement, terwijl ik nog aanwezig ben. Alle licht wordt uitgeschakeld. In Olisto is optie 1 geconfigureerd met 2 toestellen. Triggs instellen voor het hele gezin heb ik uitgevoerd.

Voor een exacte locatie gebruik ik nu 2 locatie instellingen, die elkaar voor een deel overlappen. Is het ook mogelijk de exacte gps coördinaten te bepalen?

Ik gebruik de locatie voor het openen van de garagedeur. Nu wordt de trigger soms ook geactiveerd, wanneer ik het appartement via de voordeur betreed.

Gr, Martin.

Ik gebruik kaku met ics2000 en olisto triggers
Nu werken mijn locatie triggers niet goed, alarm word vaak niet in en uit geschakeld als ik in of uit de zone rijd…
Iemand oplossingen?

Hier het zelfde probleem. Sinds een tijdje doet de locatieservice het niet. Ik dacht eerst dat het aan mij of mijn telefoon lag echter na het opnieuw installeren van de olisto app werkt het nog steeds niet. Ook de batterijinstellingen heb ik al eens gewijzigd zonder succes. Mijn telefoon werkt zijn locatie wel continue bij aangezien mijn tijdlijn in google maps gewoon klopt.

Hi @jesse1 en @Erwin_ten_Brink

Ons locatiekanaal blijft een zorgenkindje eerlijk gezegd. We hebben er al erg lang problemen mee en de oplossingen die we in het verleden hebben uitgerold blijken niet altijd voor iedereen te werken. We hebben nu een alternatieve route bedacht hoe we het locatiekanaal werken kunnen maken én houden. Want dat laatste is het grootste probleem.
Omdat we dezelfde soort problemen met ons WiFi kanaal (Android only) tegenkwamen, hebben we deze oplossing nu eerst voor het WiFi kanaal ingezet. We testen dat nu en het ziet er allemaal erg hoopvol uit. We plannen de update voor volgende week. Dan kunnen alle Android gebruikers dit gebruiken. Als de resultaten daar goed van zijn, gaan we een zelfde werkwijze implementeren voor het Locatie kanaal.

Hopelijk zijn deze perikelen snel achter de rug!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen