Locatie werkt niet na laatste update Olisto

Goe fencing werkt maar de uitvoer van de Trigg voor “klikaan alarm” uitzetten werkt niet het alarm was niet uit en ging dus af bij binnenkomst
en voor push bericht geeft hij een foutmelding zie foto

Geofencing werkt niet altijd met IOS en pushmelding werkt helemaal niet.
Geeft foutmelding zoals ook hier eerder aangegeven.
Het probleem lijkt idd hetzelfde zoals zich dat eerder heeft voorgedaan.
Mogelijk dat er bij de update ook iets met de push meldingen fout is gegaan?

Yep, probleem met pushberichten is ook al vaker voorgekomen.
Ik heb versie 2.30.1 geĂŻnstalleerd.

Misschien goed als jullie deze oude berichten nog eens door scannen want er lijkt een patroon te zijn met dit probleem en jullie hebben het eerder opgelost. Scheelt jullie misschien tijd als je even kijkt wat toen de oplossingen waren want ook toen was het heen en weer tussen fout met Geofencing, pushmeldingen en verkeerde trigg actie uitvoeren(thuiskomen ipv weggaan)

1 like

Beste Jos,

Mijn reactie heeft betrekking op de versie 2.30.1 daar ik deze al geĂŻnstalleerd heb.

Of te wel op 1 van de 2 iPhones (iOS14.7.1) werkt Geofencing alleen op het moment dat ik de app laad. Dus niet op de achtergrond.
En de pushmeldingen geven bij deze versie nog steeds de foutmelding.

Ten eerste, excuses dat er nog steeds problemen zijn. Het lastige hieraan is dat het problemen zijn die vaak gepaard gaan met een nieuwe release en niet direct met de code die wij aanpassen. Het is ondertussen even geleden dat wij een nieuwe versie uitgebracht hebben en ervaring leert helaas dat dit altijd problemen met zich mee brengt die lastig van te voren te testen zijn.

@GEenMO, in het verleden is het probleem met de pushmeldingen opgelost door uit en in te loggen. Zou je dit voor mij kunnen proberen? Dat is geen permanente oplossing, maar dat zou mij een indicatie geven van waar het probleem ligt (bij onze servers of in de app).

Daarnaast, wat betreft de achtergrondwerking, kan je controleren of de instellingen als volgt staan (het kan zijn dat een update dit heeft aangepast):

Op alle apparaten uit- en ingelogd, maar pushmeldingen komen nog steeds niet binnen
Foutmelding blijft hetzelfde
Instellingen op iPhones kloppen, kan op dit moment even niet testen of Geofencing werkt. Zal straks even controleren.

Duidelijk! Thanks, dat geeft voor nu even genoeg informatie! We gaan ermee verder!

Geofencing werkt weer prima, alleen push meldingen niet.
Ik geloof vast dat iedereen enorm z’n best doet, maar als ik een update zie staan in de AppStore dan voorzie ik alweer de problemen.
Olisto is een prima initiatief en geeft ook veel extra’s, maar als het dan niet werkt zijn de problemen ook des te groter (o.a. alarmsystemen).
Ga ervan uit dat het nu ook weer prima wordt opgelost.

Serieus?
Jullie hebben van de week toch zelf een nieuwe release uitgebracht 2.30.0 dus wat bedoel je met het is alweer enige tijd geleden dat Olisto een release heeft uitgebracht. Vorige week dus nog.

Remy, Gezien dat wat je daar zegt lijkt het erop dat jullie geen versiebeheer tooling gebruiken, of dat niet strikt toepassen.
En je zei zelf vorige week het tegenovergestelde
“door een stomme fout” etc


RemyOlisto Team

5d

Nou inderdaad precies voor onze vorige versie, want door een stomme fout (van mij) is er tussen onze testversie van de app en de versie die in de app store staat een oude bug terug ingeslopen. Ik hoop dat dat het enige is, want dat is het redelijk snel opgelost. Ik controleer dit direct morgen. Mocht er meer uitkomen dan zet ik morgen snel eerst een oude versie terug, en anders komt de bugfix zsm.

Ik bedoel sinds versies lager dan 2.30. Het enige verschil tussen 2.30 en 2.30.1 is de fix voor de “stomme fout” zodat Geofencing gelijk weer zou werken. Normaal zou ik bij zon’ probleem meteen een oude variant terugzetten om pushnotificaties te laten werken, maar bij dit probleem kan dat niet.

Tussentijdse update:

Het probleem lijkt gevonden. Het lijkt te maken te hebben met een aanpassing in Apple in iOS 13.

Ik zou graag een beroep doen op degenen die een iOS 13+ apparaat hebben om te helpen testen, want die heb ik momenteel niet hier aanwezig #remoteworking.

Morgenvroeg (of eigenlijk vanochtend :stuck_out_tongue:) probeer ik een nieuwe build naar Apple te sturen zodra ik het kan verifieren dmv testen.

De technische uitleg en waarom dit probleem nu pas opspeelt komt morgen! Nu eerst slapen :wink:

Remy, IOS13? Bedoel je niet 14.7.1? Dat is de nieuwste versie en in alle voorgaande versies werkte het gewoon. Het probleem ontstond op 16 augustus2021 na jullie update.

@Remy Het zal niet aan iOS liggen want de pushberichten vanuit de Olisto app deden het gewoon op iOS 14.7.1 en pas sinds de release van de Olisto app versie 2.30.0 werken de pushberichten niet meer en is iOS nog steeds versie 14.7.1

Beste @jdimhot en @JdV,

Ik bedoel zeker wel iOS 13+. Iets technischer: In onze vorige grote build (lees: alles vóór 2.30.0) ondersteunden we iOS 13 wel maar was het nog niet onze zogenoemde targetversie. Omdat Apple deze target ondertussen afdwingt is dit probleem ontstaan want de manier waarom Apple de pushtokens (de sleutel die nodig is zodat wij weten tegen welk apparaat we praten) genereert is anders als je voor deze targetversie bouwt. Resultaat: Push meldingen die het na het updaten niet meer doen bij alle apparaten die iOS 13+ hebben draaien.

Sorry, had hier iets duidelijker in moeten zijn, maar het was al laat.

2 likes

Update ligt bij Apple! Nu wachten op hun review.

1 like

Meer duidelijkheid en uitleg hier: Pushberichten werken niet meer na recente iOS Olisto app update

1 like

@Remy, Mooi dat jullie het probleem hebben kunnen traceren en oplossen. Wat vooral ook fijn is en gewaardeerd wordt, is dat jullie ons op de hoogte houden van de voortgang. Dat geeft het gevoel seieus genomen te worden en zorgt ervoor dat mensen niet gelijk de app weggooien.
Super. top gedaan.
Bedankt. groet John

1 like

Dit topic is na 26 uur automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.