Locatie werkt niet na laatste update Olisto

App version: 2.30.0
Phone OS: iPhone 12 Pro IOS 14.7.1
Problem description:

Locatie werkt niet na laatste update van Olisto.

Hoi @ADO,

Da’s niet mooi. Zou je een keer de app compleet kunnen sluiten (ook van de achtergrond) en opnieuw starten om te kijken of dat werkt?

Helaas….
Van alle aangesloten toestellen de App uitgelogd, app verwijderd, toestellen uit. Daarna opnieuw App geĂŻnstalleerd en weer ingelogd, helaas zonder succes.

Dat is zeker niet mooi, we gaan er naar kijken! Ik houd je op de hoogte!

Volgens mij doen de push meldingen het ook niet.

Sinds de nieuwe update werkt de app niet meer in de achtergrond. Moet eerst uitloggen en dan opnieuw inloggen. Dan draait deze weer in de achtergrond maar zodra ik de app opent is het weer gebeurd en moet ik weer uit- en inloggen

@hmaat
Is dit op Android of iOS?

@ADO
We kijken ook gelijk naar de pushnotificaties!

Hoi Remy, dat is op android

Bij mij werkt het op al onze apple devices ook niet meer. Het alarm gaat nu niet meer aan of uit met Geo fencing. Ook werkt de pushmelding niet.(maar dat kan met het niet doorgeven van de locatie te maken hebben) Dit is sinds maandag 16 augustus.

Klopt sinds de update van de app (op iOS) gaat bij mij het alarm ook niet meer uit als ik thuis kom.
Wanneer heb ik dat eerder gezien “vrienden” van Olisto?

Nou inderdaad precies voor onze vorige versie, want door een stomme fout (van mij) is er tussen onze testversie van de app en de versie die in de app store staat een oude bug terug ingeslopen. Ik hoop dat dat het enige is, want dat is het redelijk snel opgelost. Ik controleer dit direct morgen. Mocht er meer uitkomen dan zet ik morgen snel eerst een oude versie terug, en anders komt de bugfix zsm.

2 likes

De fout is opgelost in versie 2.30.1 die nu in review staat bij Apple. Ik verwacht dat de versie binnen een 24 uur live staat! Excuus mensen!

Voor de achtergrondbug van android wordt nu gekeken naar de oorzaak en eventuele oplossingen

1 like

Top.
Geo fencing lijkt nu weer te werken (nog niet al mijn trigs getest !).
Push meldingen helaas nog niet.

Goe fencing werkt maar de uitvoer van de Trigg voor “klikaan alarm” uitzetten werkt niet het alarm was niet uit en ging dus af bij binnenkomst
en voor push bericht geeft hij een foutmelding zie foto

Geofencing werkt niet altijd met IOS en pushmelding werkt helemaal niet.
Geeft foutmelding zoals ook hier eerder aangegeven.
Het probleem lijkt idd hetzelfde zoals zich dat eerder heeft voorgedaan.
Mogelijk dat er bij de update ook iets met de push meldingen fout is gegaan?

Yep, probleem met pushberichten is ook al vaker voorgekomen.
Ik heb versie 2.30.1 geĂŻnstalleerd.

Misschien goed als jullie deze oude berichten nog eens door scannen want er lijkt een patroon te zijn met dit probleem en jullie hebben het eerder opgelost. Scheelt jullie misschien tijd als je even kijkt wat toen de oplossingen waren want ook toen was het heen en weer tussen fout met Geofencing, pushmeldingen en verkeerde trigg actie uitvoeren(thuiskomen ipv weggaan)

1 like

Beste Jos,

Mijn reactie heeft betrekking op de versie 2.30.1 daar ik deze al geĂŻnstalleerd heb.

Of te wel op 1 van de 2 iPhones (iOS14.7.1) werkt Geofencing alleen op het moment dat ik de app laad. Dus niet op de achtergrond.
En de pushmeldingen geven bij deze versie nog steeds de foutmelding.

Ten eerste, excuses dat er nog steeds problemen zijn. Het lastige hieraan is dat het problemen zijn die vaak gepaard gaan met een nieuwe release en niet direct met de code die wij aanpassen. Het is ondertussen even geleden dat wij een nieuwe versie uitgebracht hebben en ervaring leert helaas dat dit altijd problemen met zich mee brengt die lastig van te voren te testen zijn.

@GEenMO, in het verleden is het probleem met de pushmeldingen opgelost door uit en in te loggen. Zou je dit voor mij kunnen proberen? Dat is geen permanente oplossing, maar dat zou mij een indicatie geven van waar het probleem ligt (bij onze servers of in de app).

Daarnaast, wat betreft de achtergrondwerking, kan je controleren of de instellingen als volgt staan (het kan zijn dat een update dit heeft aangepast):

Op alle apparaten uit- en ingelogd, maar pushmeldingen komen nog steeds niet binnen
Foutmelding blijft hetzelfde
Instellingen op iPhones kloppen, kan op dit moment even niet testen of Geofencing werkt. Zal straks even controleren.