Locatie werkt niet meer sinds kort

App version: 2.35.0
Phone OS: ____android 13
Problem description:

Sinds aantal dagen ziet locatie mijn telefoon niet meer. Eerst die van mijn vrouw niet. Na deze uit account gehaald te hebben en opnieuw gekoppeld deze wel weer. Telefoon van mij blijft echter niet zichtbaar in locatie. Kan iemand mij helpen graag

Zie net dat medio maart update is geweest naar 2.35.0 Rond die tijd zijn ook de problemen bij telefoon van mijn vrouw ontstaan. Dacht het eindelijk opgelost te hebben door bovenstaande actie. Echter nu problemen met mijn telefoon wat ik voordien niet had

Beste @hmaat,

Wat bedoet u precies met dat het toestel niet zichtbaar is? Gaat het hier dan om het kiezen van een toestel bij het aanmaken van de trigg, of juist in de lijst van verbonden toestellen?
Ik zie op uw account 3 toestellen zichtbaar zijn, waarvan geen enkele aangemerkt staat als zijnde geupdatet naar de nieuwste versie.

Bij twijfel adviseren we in dit soort gevallen toch even de app te verwijderen (of de cache te legen) en de permissies opnieuw goed te zetten.

Hoi Remy,

Het gaat om het uitvoeren van een trigg die mijn locatie moet gebruiken. Andere triggs doen het wel. Op de iPhone van mijn dochter en Android van mijn vrouw werken deze triggs wel.

Sinds gistermorgen werkt mijn telefoon ook weer op de triggs van de locatie. Heb hier niets verder in veranderd.

Het klopt idd dat de telefoons niet geüpdatet zijn naar de laatste versie. Deze zijn handmatig terug gezet naar vorige versie om te zien of het dan weer goed ging. Hebben nu weer de juiste versie

Hoi Remy,

Enige toestel die goed werkt met het locatiekanaal is de iPhone. De andere twee Android telefoons functioneren niet met het locatiekanaal. Op 25 km afstand geeft telefoons aan dat ze thuis zijn.

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cache geheugen leeg gemaakt, uitloggen en opnieuw inloggen helpt allemaal niet

Olisto werkt in de background en heeft altijd machtiging op locatie rechten

Gr. Henk

Hoi, zelfde verhaal hier. Locatie werkt sinds een aantal dagen niet meer. Gps blijft aangeven dat ik niet thuis ben terwijl ik dat wel ben.

Ook het opnieuw installeren en legen van cashe werkt niet.

Hallo Remy, is er al een oplossing?

Excuus dat het zo lang moet duren. Het lastige is dat het op sommige apparaten wel lijkt te werken en op sommige niet. Ik denk een oplossing gevonden te hebben, maar om jullie dus niet met een dooie mus blij te maken moet ik wel weten dat het niet alleen maar op mijn apparaat werkt. Ik hoop vandaag of vrijdag de update naar jullie uit te kunnen zetten.

Dat zou mooi zijn. Al vast bedankt voor de moeite. Zodra de update binnen is zal ik je laten weten of het werkt

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar op mijn Android 7 gsm (Samsung Galaxy S6) krijg ik nu steeds de melding “Locatiefout” dat er alleen toegang tot locatiegegevens zou zijn tijdens het gebruik van de app (en dat ik dat moet aanpassen), maar dat kan ik verder niet apart instellen. Het blijkt ook dat de triggs die gebruik maken van mijn locatiegegevens al een tijdje niet gewerkt hebben.

@hmaat De update (2.35.2) is naar google verzonden en zou in de komende 24u op de beta track moeten staan. Mocht het weer werken, dan zet ik m door naar t publiek!

@rikvado Laten we even kijken of dat inderdaad het probleem oplost, zo niet, laat t weten

Hoi Remy,

Ik kan niet op de beta track.
Is de update ook zo naar mij te sturen?

Helaas, app update geïnstalleerd. Telefoon opnieuw opgestart. Olisto uitgelogd en opnieuw ingelogd. Olisto geeft aan dat ik weg ben terwijl ik gewoon thuis ben

iPhone blijft wel gewoon goed werken

Zou je diezelfde stappen nogmaals willen doen, en daarna via More --> Support --> Submit diagnostics report een report willen sturen aan remy.kabel@olisto.com? Dan krijg ik m direct binnen en kijk ik er meteen naar.

Hallo Remy,

Had je nog iets aan mijn diagnostische rapportage?

Gr. Henk

Hallo Remy, ik hoor niets meer. Geofencing werkt nog steeds niet op de 2 Android telefoons. Op de iPhone wel. Heb jij nog iets in mijn report kunnen vinden waarom de geofencing niet doet wat het moet doen? Olisto leest vlgs mij wel regelmatig mijn locatie uit

Heel eerlijk, na ruim een week debuggen (helaas was het niet mn enige prioriteit) Moet ik melden dat ik niet weet wat het kan zijn omdat ik het op geen van onze apparaten kan reproduceren en de diagnostische rapporten niet genoeg informatie bieden. Ik heb daarom een hele lading debug tools erin geladen. Ik zet zo op de beta branch een nieuwe versie uit (2.35.3) die dit heeft. Graag ontvang ik dan nogmaals een diagnostisch rapport.

Excuus voor het ongemak en bedankt voor het meewerken.

Snap dat er meer prioriteiten zijn maar klopt het dat versie 2.35.3 nog niet online staat?

Nee dat klopt niet. Ik ga er meteen achteraan!

Dank voor de update. Helaas werkt geofencing niet. Ook de iPhone werkt nu niet meer met geofencing (deed het voor de update wel).

Vlgs Olisto zijn de toestellen weg terwijl ze gewoon thuis zijn.

Rolluiken en lampen werken nu dus niet meer automatisch

Voor iPhone is geen update uitgebracht.
Voor android is er alleen logging toegevoegd. Ik zou het zeer waarderen als er nogmaals een diagnostisch rapport gestuurd kan worden. Dan kan ik hopelijk wel zien waar het probleem precies ligt