Locatie/Location status updates

@KoenH Ik stuur je een PM

Dank voor je tip. Ik heb er even mee lopen stoeien, het is me wel gelukt om via automate de thermostaat aan te sturen (via een screenshot van jou op een ander draadje, waarvoor dank), maar hoe krijg ik voor elkaar dat automate elke 5 of 10 minuten bijv. mijn locatie checkt (of de flow laat beginnen)?

De flow loopt continu door. Het is wel belangrijk om er een loop van te maken, dus als de locatie is gevonden dat er een lijntje weer terug naar boven loopt. Een tijdsinterval lijkt mij niet nodig, aangezien je met name de wijzigingen van je locatie wilt detecteren, maar misschien begrijp ik niet wat je ermee wilt doen.

1 like

Ah super, dat lijntje had ik inderdaad nog niet. Ik heb er ook een delay time tussen gedaan nu, anders lijkt het me veel batterij kosten als ie elke paar sec de locatie checkt. Heel erg bedankt!

Batterijverbruik valt mij eigenlijk reuze mee. In de app zelf zit waarschijnlijk ook al een delay.

Helaas lukt het me nog niet om het ook draaiend te houden. Elke dag stopt de flow wel een keer, met een foutmelding, en moet ik m weer handmatig starten. Wat doe ik verkeerd? Hier wat screenshots.

Als je het locatieblok opent zie je bij ‘Proceed’ waarschijnlijk 'Immediately 'staan. Maak daar ‘When Change’ van.

Nu zit 'ie in een loop dat 'ie continu doorstuurt wat je locatie is, terwijl je alleen maar een bericht wilt wanneer je locatie wijzigt.

Top, nu lijkt het inderdaad goed te werken, bedankt!

Ik krijg helaas nog steeds af en toe een foutmelding, waarna ie gestopt blijft. Het is wel wat minder vaak, omdat ie niet meer elke seconde een loop doet, maar alleen ‘when change’ (met dank aan jouw tip).

De foutmelding is android.system.GaiException: android_getaddrinfo failed:EAI_NODATA (no address associated with hostname).

Waarna ie zegt: stopped by failure.

Heb je een idee?

Na de update 2.27.0 werkt de locatie niet meer.

Wie kan mij verder helpen. Kom er niet meer uit.
Verder dan de lokatie gaat de flow niet. Al van alles geprobeerd. Doe iets fout maar weet niet wat. Hier de afbeeldingen:



Olisto (via automate) geeft aan dat ik thuis ben ook als ik dat niet ben

Ik ervaar dit ook, ADO welke telefoon/OS heb jij? Bij mij zijn de problemen in combinatie met iOS 13.4.1 ontstaan, op de iPhone XS.

Helaas kan ik geen van beide downgraden, heb de updates tegelijk uitgevoerd :’(

Krijg Automate niet goed ingesteld. Kan jij mij helpen. Op algemene vraagstelling krijg ik geen antwoord. Heb connect.olisto.com via Olisto Connect aangeroepen maar moet dan nog een heel menu instellen en dat lukt mij niet. Wil je mij helpen aub, mag ook via PB

The latest Olisto version 2.28.0 does not have location permission option for “Allow all the time” on Android. When I arrived at the specified location, I have noticed it didn’t trigger my Triggs.

Klopt idd, locatiebepaling werkt nu niet meer.
App draait wel in de achtergrond

Thanks for reporting this, we will look into it.

Sinds een tijdje werken bij mij alle locatie triggers niet meer. Tevens viel mijn op, dat ik alleen de optie “locatiegegevens bij gebruik van de app” kan kiezen.

We’ve just released version 2.28.1 which should fix the location issues. Could you guys have a look? (It might take some time before you actually see the new version in the play store sometimes…)

Hi Daniel,
I have downloaded the latest version from Play Store. I will report if it restores my Triggs.