Locatie/Location status updates

helaas iets te vroeg gejuichd. Het lijkt er op dat IOS nu weer niet werkt…

Locatie werkt niet ondanks update. Tot voor kort ging mijn alarm netjes aan bij vertrek en uit bij thuiskomst. Helaas is dat niet meer het geval. Cache can app geleegd, triggs opnieuw aangemaakt, niets helpt. Ideeën iemand?

Locatie werkt sins vandaag niet meer

Is er een storing bekend? (IOS)

Het werkt weer

Bij mij werkt het nog steeds niet, 2 toestellen iOS locatie met en zonder zons op/ondergang
Alles is laatste versie.

Sinds enige tijd (kan niet precies zeggen sinds wanneer maar denk sinds laatste update van Olisto) werkt het bij mij perfect met 4 iPhones. Ik schakel de Toon thermostaat op basis van allemaal afwezig / één toestel aanwezig. Ik was zelfs verbaasd hoe goed het werkt…
Drie iPhones op de laatste versie van iOS 13 en een iPhone 6 op de daarvoor beschikbare laatste versie.

Hmmmmm. Zal je net zien. Werkt het vandaag niet. :disappointed:

Moet een rectificatie plaatsen aangezien het wel werkt. Ik dacht van niet maar had niet door dat er zich één telefoon nog in het opgegeven gebied bevond terwijl ik dacht dat alle telefoons buiten het gebied zouden zijn.
Het werkt bij mij dus wel degelijk.

Sinds begin December werken de triggs op basis van locatie niet meer.
Hebben anderen daar ook last van?
Wat kan ik proberen om dit op te lossen?
Ik gebruik locatie om de Toon te schakelen obv aanwezigheid/afwezigheid van gezinsleden.
Op alle iPhones staat de laatste versie van Olisto. Ben ik ingelogd en is toestemming gegeven om locatie altijd te gebruiken door Olisto.

Mijn suggestie is de app automate als toevoeging op Olisto…dit werkt al maanden vlekkeloos bij mij

Als het bij jou werkt, kan het dan ook bij mij werken?Automate = Opdrachten app van iOS?
Kan je uitleggen wat je hebt gedaan om dit te laten werken?

Nee, dat is een andere app. Hiermee kan je op basis van locatie requests naar Olisto sturen

Oké. Is het een Android app? Of kan ik die app ook op iOS gebruiken?

…moet je even kijken…

Hey remy: de locatie in olisto werkt niet goed samen met tijd mijn lampen gaan steeds aan als ik niet thuis ben

Ik gebruik de app op een phone xs ios 12
En samsung galaxy 8

Op beide telefoons de app geupdate.

Ik heb ook een trigg van alles uit. als niemand aanwezig. Maar deze werkt niet meer sinds 14 december

Hier 4x iphone. Allen dr laatste iOS versie (3x iOS 13 en 1x iOS 12). Ook allen de laatste versie van Olisto en toestemming om altijd locatie te gebruiken. Op alle iPhones ingelogd.
Werkt sinds begin december helaas niet meer. Daarvoor als een zonnetje.
Jammer dat het op iOS jet mogelijk is om WiFi signaal te gebruiken om te schakelen. (Kan dat nog steeds niet?)
Fijne feestdagen!!!

@Olisto

Is het een idee om Life360 te koppelen aan Olisto? Net als bij IFTTT, dat is het enige wat qua locatie goed werkt op mijn Android 8.

Ik heb liever een extra app dan een niet-werkend systeem. Nu moet ik IFTTT gebruiken omdat dat wel werkt, maar ik vind Olisto weer fijner voor multiple-triggers en makkelijker opdrachten aanmaken.

Nog één keer: Automate werkt prima…

Automate is een oplossing voor Android gebruikers. Niet voor iOS gebruikers helaas. En via Opdrachten (Siri Shortcuts) is Het helaas ook niet mogelijk. (Althans, ik heb het niet kunnen vinden). Dus het lijkt erop dat locatie gebaseerde Triggs en iOS een ongelukkig huwelijk is.
Beste wensen allemaal voor 2020!!

Iemand misschien een idee hoe ik van deze melding afkom? Ik heb de locatie toestemming op “Nooit” staan en wil dat graag zo houden, maar Olisto blijft onderstaande melding geven bij het openen vd app :frowning: