Krijg zeer regelmatig de melding "Ther seems to bee a a problem with the toon onterface"

Ik heb alles van Fibaro de deur gewezen. Ik had slimme stekker en rookmelders, gekoppeld aan TOON. Ik heb nu veel LSC spullen van de action. Kost niks en werkt prima en wat universele Tuya spullen Lampen, een Zigbee hub en wat wandpaneeltje, het is toch verrekte handige wat lampen te kunnen schakelen met een paneeltje aan de muur ipv de app op de telefoon. Sinds dit weekend ook een Homewizard aangesloten op de P1 uitgang van de slimme meter. Het dure abonnement van Toon kan dus ook de deur uit.

Hallo allemaal, we hebben eindelijk goed nieuws te melden. We hebben samen met Eneco aan een oplossing gewerkt waarmee de interactie met Toon voor de meeste gebruikers weer betrouwbaar moet werken. Dus wellicht durven degenen van jullie die de hoop nog niet verloren hebben een poging te wagen.

Voor een kleine groep (ongeveer 4% van onze gebruikers met Toon) is de Toon permanent onbereikbaar. Ben je een van de pechvogels in deze groep dan zul je waarschijnlijk ook te maken hebben met een niet-werkende Toon-app. Voor deze mensen is er helaas nog geen oplossing en is het devies nog steeds: Geef het aan bij Eneco.

Bij mij werkt het nog steeds niet goed maar de Toon App wel. Zou dus niet bij die 4% moeten behoren. Ga nu echt na heel lang wachten toch eens kijken naar andere oplossingen die wel betrouwbaar werken.
Sorry Olisto en @Daniel ik kan er echt niet heel veel meer van maken. Ik begrijp al van meerdere hier dat Eneco benaderen niet echt werkt als ze al weten wat Olisto is.

Hoi Mark, niets verkeerd over Olisto hoor, die doen vast wel hun best. Maar ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar het Tuya platform, daar zijn veel artikelen voor te krijgen tegen lage prijzen (LSC van de Action bijvoorbeeld). Dat werkt bij mij, na wat kleine opstartprobleempjes (je hebt wel een goede router nodig die 2,4 ondersteund) prima en ben er erg tevreden over. Het is volldig WiFi gestuurd en ook te koppelen met Zigbee artikelen.

Hoi Andre, Ik had je post al gezien en de verschillende opties al bekeken maar in ieder geval bedankt voor dit bericht. Weet jij toevallig dat je ook triggers kunt programmeren die reageren op vermogens gebruik? Bijvoorbeeld schakel computer uit als wattage < 50 Watt. Kan dat met het Tuyo platform?
Ik snap dat je dan een stekker moet hebben die het vermogen meet.
Groet, Mark.

Hoi Mark.

Dat kan met de LSC app van de Action niet, maar met de smart-life app kan dat wel. (voor zover ik heb begrepen, ikzelf werk er niet mee). Je hebt ook nog de Tuya-app zelf, maar de smart-life is de meest uitgebreide.