Krijg zeer regelmatig de melding "Ther seems to bee a a problem with the toon onterface"

Triggs opnieuw gemaakt levert geen resultaat op

Nog steeds een willekeur welke lampen geschakeld worden. Heb alle triggs verwijderd en nieuwe gemaakt en wat dacht je, GEEN ENKELE VERBETERING ! Wat zijn dat voor programmeurs die een lange zorgeloze periode met een klap (lees een update) het systeem min of meer om zeep geholpen hebben. Wat mij het nog het meest verbaast dat deze lieden het niet direct hebben kunnen oplossen. Voor mij, update terug draaien.

De remedie zou zijn dat Olisto overlegt met Eneco, een gemiddelde gebruiker kan dit niet oplossen. Ik begrijp niet waarom dat overleg niet plaatsvindt. We leven niet meer in de tijd van de postduif.

Er is overleg met Eneco, maar het heeft tijd nodig voordat dingen daadwerkelijk kunnen worden opgelost. Men aldaar begrijpt nu in elk geval gedeeltelijk waar het probleem vandaan komt, maar helaas zijn sommige ontwikkelaars die ermee te maken hebben op vakantie.

Ik ben al blij dat er wat duidelijkheid is over waar het probleem lijkt te zitten en er aan gewerkt wordt door Eneco en Olisto. Ik maak me er dan ook niet zo druk om, en wacht rustig af. Ik ga er wel vanuit dat Daniel ons op de hoogte houd.

Hier hetzelfde probleem met een slimme stekker van Toon, die naar nu blijkt al weken overdag niet wordt uitgeschakeld en ‘s avonds weer aan. Eigenlijk nu pas opgemerkt omdat hij ‘s nachts moet aan staan en overdag uit en ik daar overdag eigenlijk niet meer op lette omdat het all jaren goed werkte.

1 like

Vandaag kreeg ik op de Toon een update binnen. Ik dacht dat het probleem misschien aangepakt zou zijn. Maar nee, niets veranderd, de ene lamp gaat aan maar niet uit en de andere lamp gaat niet aan maar wel uit (hoe onlogisch dat ook mag klinken). Olisto wacht blijkbaar nog steeds op Eneco. Misschien tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen?

Ik heb inmiddels al mijn Fibaro stekkers weggedaan, en vervangen voor wifi stekkers en lampen (21 in totaal) van de Action. Werken perfect en ook de scenes doen het uitstekend. Enige nadeel, je kunt niet meer stekkers uit en aanzetten op het TOON paneel aan de muur.

Ik kreeg weer een telefoontje van de buren dat de verlichting niet werd uitgeschakeld. Lekker handig allemaal. Eneco heeft (destijds) zelf geadviseerd om Olisto te gebruiken maar als de boel hapert, geven ze niet thuis.

Lou, zoals ik al eerder aangaf, ben ik wel klaar met olisto icm TOON. Ik heb nu mijn wifi smart netwerk (investering van rond de 100-125 euro) perfect werkend en de scenes werken nu wel prima. Waarschijnlijk omdat de scenes niet zoals bij TOON worden geactiveerd door een tussenpartij (Olisto).

Ik heb er ook 2 wandschakelaar paneeltjes bij gekocht waarmee ik ook alles via een paneel aan de muur kan aansturen. Erg handig, want als je 's avonds naar bed wil, is altijd de mobieltje spoorloos.

Een voorwaarde is wel, dat je een goede router moet hebben, liefst een mesh wifi systeem, zeker als je zoals ik ongeveer 25 apparaten aanstuurt.

Je hebt gelijk, Andre, geduld heeft zijn grenzen, zeker als er een goed werkend alternatief is. Na mijn vakantie zet ik de boel om, bedankt voor de tip!

Hallo @Andre_Janssen, wat gebruik je nu om dingen te automatiseren? De app van Action zelf?

Ik gebruik de smart-life app die alle Tuya producten ondersteund. Is ook zeker niet zaligmakend. (Dan zou ik over moeten stappen naar een systeem met een controller zoals de homney, maar dat gaat mijn budget te boven.) Als je maar een goede, stabiele en liefst een goed Mesh wifi systeem hebt, het prima werkt met in mijn geval ongeveer 20 devices. Het fijne is dat er zeer veel Tuya producten te koop zijn, en het allemaal zeer betaalbaar is. Leuke is dat je met een investering van 20 euro een Zigbee hub koopt, zodat je ook heel veel zigbee producten kan koppelen. En heel belangrijk, de tap scenes en de auto scenes werken prima en betrouwbaar.

1 like

Voordat ik definitief ga investeren in een beter alternatief, één laatste vraag over de uitstaande oplossing van de haperingen tussen Toon en Olisto: Zijn ze bij Eneco al terug van vakantie?

Mijn geduld raakt een beetje op. Had gedacht dat de problenen bij Eneco opgelost zoude worden. Maar helaas nog steeds een wiillekeur welke lampen ( bij mij ) ook binnen een scenes geactiveerd worden. Ben al opzoek naar een goed alternatief daar ik mijn stekkers van fibaro niet wil wegdoen. Deze werken gelukkig niet met WiFi maar in de ISM band. Het zal een systeem moeten worden welke diverse protocollen aan kan.
Graag toch nog een terug koppeling vwb op korte termijn of er nog een oplossing met Eneco opkomst is.

Je kunt het oplossen door een Homney pro aan te schaffen of een homecenter van Fibaro zelf. Een homecenter 2 koop je voor een bedrag tussen de 50 en de 100 euro op MP. Een nieuwe homecenter 3 kost een tikkeltje meer. Rond de 500 euro.

Ik zelf heb alles eruit gekieperd en wifi spullen van de action gekocht. Ik was nog geen 100 euro kwijt en het werkt perfect. Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van Action spullen, maar alles (en dat is veel) wat op het Tuya platform werkt kun je gebruiken. Zelfs Zigbee spullen (met een bridge) kun je gaan gebruiken.

Het lijkt er helaas niet op dat er op korte termijn een oplossing te verwachten is.

Ik ook nog steeds , zeer onbetrouwbaar op dit moment.
Juist nu wil ik snachts energie besparen en zie dat boilers en lampen toch de nacht aanstaan!

Op dit moment ? Dit is al maanden zo. Ik heb alles eruit gegooid en overgestapt op Tuya WiFi spullen, kost echt geen drol en het werkt perfect. Ik was er echt helemaal klaar mee en nu tevreden.

Is idd een oplossing zeker omdat ik al een paar controllers op tuya heb. Heb je de figaro switches. via tuya ook kunnen gebruiken?