KAKU Trigger support

Staat er ook uitgebreide ondersteuning voor KAKU ICS-2000 support gepland?

Mijn deurbel en Alarmsysteem zijn ook aan de ICS-2000 gekoppeld. Ik krijg een pushmelding vanuit de ICS als de deurbel wordt ingedrukt. Wat mij een zinvolle toevoeging lijkt is als deze deurbel wordt ingedrukt dat ik een lamp in mijn veranda kan laten knipperen. Ik kan Klik aan klik uit alleen niet als Trigger gebruiken alleen als Actie in de Triggi App.

3 likes

We zullen bestaande kanalen altijd verder uitbreiden als daar mogelijkheden voor zijn en de behoefte aan is. We zijn nu gestart met acties voor KlikAanKlikUit maar hopelijk gaan we in de toekomst ook condities (zoals jouwdeurbel voorbeeld) ondersteunen.

3 likes

Hoi Frank,

Ik zou het ook een waardevolle toevoeging vinden als KAKU raam en deurcontacten ook als trigger zijn te gebruiken voor Triggi.

Het maakt het gebruik van Triggi in combinatie met KAKU meteen een stuk aantrekkelijker :wink:

Hi @stefanja77

Dank je voor de feedback. De sensoren van KlikAanKlikUit zijn inderdaad veelgevraagd. De aanvulling in het kanaal staat op onze wensenlijst en we werken met het team van KlikAanKlikUit aan de uitwerking hiervan. Ik kan helaas op dit moment nog geen tijdpad of periode noemen wanneer we dit beschikbaar stellen in de app.

2 likes

Net Triggi ontdekt, mede door KAKU. Trigger support zou heel heel welkom zijn :slight_smile:

Hi @JJVV
Via Meer > Support in de app kun je ons alle vragen stellen die je wilt!

De vraag had je hier al eerder beantwoord Frank, dank daarvoor. Was vooral bedoeld om te laten weten dat trigger support ook door mij erg gewaardeerd zou worden.

1 like

Ik heb sinds een maand m’n kaku set uitgebreid met de Kaku schemersensoren, als vervangers van het sunset/sunrise schakelen van kaku icm weerbericht van Triggi, omdat t toch steeds niet echt ideaal was.
Tot nu toe zeer tevreden! Het zou nu echt goud zijn om de dusk/dawn van de schemersensors in mn Triggi’s te kunnen gebruiken. Dus ook 1+ voor deze uitbreiding van Triggi.

@frank, is er al iets bekend over KAKU trigger support? Volgens mij is er op dit moment eigenlijk geen mogelijkheid bv een bewegingsmelder te koppelen (van KAKU of welk ander merk dan ook).
Het maakt toepassingen nog steeds heel erg beperkt. Er zou een wereld open gaan als diverse sensors (bv van KAKU) gebruikt konden worden.

Helaas nog geen beweging op dat vlak… Ik ben het met je eens dat sensoren echt veel toe kunnen voegen. Ik heb in onderstaande al eens uitgelegd waarom we de Hue Motion Sensor nog niet ondersteunen. Wellicht geeft dat wat meer achtergrond.

https://forum.triggi.com/t/waarom-we-philips-hue-motion-sensor-nog-niet-ondersteunen/575

Ja, die uitleg is duidelijk. Het zou ook alleen kunnen werken als Kaku (of andere sensors) de initiator van het bericht is, niet als het via polling gaat.
Ik heb Trust overigens gevraagd of zij niet de mogelijkheid kunnen maken dat er een weburl wordt aangeroepen. Dat zou voor de knutselaars onder ons al veel mogelijkheden geven.

Graag zou ik zien dat wanneer mijn deurbel drukknop ACDB-7000A VAN KAKU wordt ingedrukt er een signaaltje komt op mijn mobiel. Ik bezit de ICS2000. Deurbel drukknop is al bij de ICS2000 aangemeld en ik heb de Olisto App gedownload. Maar ja, en dan? Iemand die de helpende hand uitsteekt??

Kun je met Olisto ook gebruik maken van bestaande regels/scenes die al in de KlikAanKlikUit ICS2000 zijn gedefinieerd?

ja…wijst voor zich volgens mij…

Hallo,

Blijkbaar niet … ik zie bij het maken van een trigger of knop geen info van mijn bestaande ICS2000 regels.
Ik krijg het idee dat Olisto alleen met zijn eigen triggers kan werken en dat je daarmee wel KAKU kan aansturen.

Ik heb al gelezen dat Olisto geen sensor trigger kan ontvangen van een KAKU.

Edit: ik zie nu dat Scenes wel aangesproken kunnen worden (ik had nog geen scenes). Regels zullen waarschijnlijk mekaar tegen kunnen werken

Ik heb nu alleen een probleem dat ik de knoppen niet zie in mijn notificatie scherm (ook niet na herstart)

Als je in de KaKu app de ‘regels’ gebruikt, dan kun je (volgens mij) de deurbel als trigger gebruiken en daaraan een actie koppelen en ook een push bericht laten versturen.
Dan werk je dus volledig vanuit de KaKu app en heb je de Olisto app niet eens nodig?
Probeer maar eens? Suc6 . Albert

Dit kun je met de KaKu app zelf doen. Heb je olisto niet voor nodig

Beetje laat maar zie het nu pas. Geprobeerd en het werkt. Bedankt!

Beetje laat maar zie het nu pas. Geprobeerd en het werkt. Bedankt!

Ik gebruik iPhone X & iPhone 7 Plus (iOS11.3.1) kaku met ics2000 en olisto triggers
Nu werken mijn locatie triggers niet goed, alarm word vaak niet in en uit geschakeld als ik in of uit de zone rijd…

Iemand oplossingen?