Google zegt 'kan Toon niet bereiken', maar doet het wel. huh?

Goedendag,

Ik heb Toon (v2 orgineel) en sinds een paar dagen een Google Nest mini.
Om Toon te koppelen met Google, heb ik de app van Olisto gedownload.
Ik heb daarin de kanalen open gezet en de koppeling met Google home tot stand gebracht.

Wanneer ik nu tegen Google zeg: ‘Zet Toon een graad hoger’, zie ik dat Toon de temperatuur inderdaad een graad verhoogd, werkt dus top!!!

Maarrr… na een paar seconden klinkt uit de luidspreker:
‘Sorry zo te zien is de Toon smart themostat momenteel niet bereikbaar’ of
‘Sorry, ik kan de Toon smart thermostat niet bereiken’.

Dat is natuurlijk erg irritant, wat zou ik verkeerd hebben gedaan?
Is het een bug of heb ik ergens een vinkje fout staan?

Bij elke temperatuurswijziging klinkt een van bovenstaande melding.
Ook bij het verwijderen en opnieuw koppelen lijkt geen invloed te hebben.

Groet Robert

Toon V2,
Android telefoon
Google nest mini

Dat lijkt iets waar heel veel mensen last van hebben. Ik ook. Zoek maar eens in de google home Facebook groepen. Probeer een toon ff 30 seconden los te halen van de muur en dan terug te drukken, zodat ie reset. Vaak is het dan weer een tijdje over. Lijkt iets met de api koppeling te zijn. Of het aan de olisto of eneco kant ligt. Geen idee

Zie ook:

Het issue wordt nu door Olisto nader onderzocht.

Overigens werkt het bij mij sinds het bericht van @Daniel nog steeds perfect. Dus er komt na de opdracht keurig bericht van Toon op m’n Google Hub terug.

1 like

Ik heb hetzelfde probleem met mijn toon. Opdracht wordt wel uitgevoerd maar verkeerde terugkoppeling. Zijn er nog andere mogelijkheden dan een harde reset van de toon.
Gr jaap

Eigenlijk niet. Soms werkt het, dan weer niet. Het is bekend bij Olisto en er wordt aan gewerkt om het te optimaliseren. Zie ook andere berichten hierover.