Geofencing werkt niet meer na update van iOS 14.8 naar 15.1

Er zijn ook meldingen dat dit gerelateerd zou kunnen zijn aan de nieuwe Focus mode. Gebruiken jullie die wellicht? Zo ja, zou je kunnen proberen of het verschil maakt als je de Olisto app toevoegd aan de apps die nog meldingen kunnen sturen?

Daniel,

Onze telefoons worden opgeladen met wifi aan.
Ik maak geen gebruik van de nieuwe focus functie .
Ik ben ook nog het aantal apps aan het terug brengen die geofencing gebruiken. Misschien zit daar nog een probleem.
Ik kom er nog op terug.

Dankjewel voor de terugmelding!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het probleem veroorzaakt wordt door een andere app die Geofencing gebruikt maar als je hier toch iets mee bereikt zijn we natuurijk erg benieuwd.
Maak je misschien gebruik van de Battery Saver functie?

hier nog steeds niet opgelost, het werkt alleen als 1 toestel olisto open staat (van de 2 verbonden toestellen)

Het lijkt hier weer te werken (al 2 dagen)

1 like

o nee toch niet

werkt alleen als het programma op beide telefoon open staat .

Raar. Hier werkt het weer als een zonnetje met alle drie de telefoons.

Inmiddels durf ik nu ook wel te zeggen dat het bij mij weer werkt.
Ik gebruik daarbij maar Ă©Ă©n telefoon.

Eindelijk weer rust in de tent. Het huisalarm gaat weer nu uit zodra ik thuis kom.

En jawel hoor, geofencing werkt weer eens niet meer.
iPhone iOS versie: 15.5
Olisto app versie: 2.32.1

Misschien de handelingen die hierboven staan even uitproberen? Hier werkt namelijk alles prima. Ook iPhone met de laatste update.

Handelingen van hierboven?
Ik zie alleen maar handelingen uit 18 februari en het is nu 16 juni met inmiddels een andere iOS versie en een andere app versie.

Ik heb tips gekregen om ervoor te zorgen dat alles goed staat. Dat heeft me geholpen. En volgens mij staat dat ergens hier.

Helaas
. Bij mij is het nu ook zover. Geofencing werkt niet meer.

Olisto, enig idee?

Ik zag op het Developers Forum van Apple de volgende reactie staan betreffende geofencing (een probleem dat eerder ook al voor veel problemen in apps zorgde die van geofencing gebruik maken waaronder die van Olisto).

"
There’s a new reply to a thread you’re watching.

Significant-Change Location Service not working properly on iOS 15

Day 777 , Error still occurs , sometimes it works and sometimes its not , I been testing on different devices with the same version of my app , some of them work while others don’t , and on another day the other devices are working and the one that was working don’t :slight_smile: 


how can I get it to work all the time for god sake APPLE !
"

1 like

Heb je toevallig in de afgelopen week iets aangepast aan de triggs niet meer werken?
@JdV, heel vervelend dat het weer gestopt is met werken. Je zou nog/weer kunnen proberen om de locatie weg te gooien, opnieuw aan te maken en opnieuw te selecteren in de triggs. Soms helpt dat omdat iOS dan een klein schopje krijgt.

Nee. We kwamen erachter omdat mijn zoon thuis kwam en het alarm afging. Normaal ging het uit. Alles is gewoon hetzelfde gebleven

@Daniel Ik heb de iPhone inmiddels een soft reset gegeven en nu werkt geofencing weer in de Olisto app. Kan ik ook weer thuiskomen zonder dat het alarm afgaat zodra ik de buitendeur open doe :slight_smile:

1 like

Ik heb alles opnieuw ingesteld inclusief de locatie.
Alle 3 de toestellen staan aan.
En nog gaat het alarm af als ik alleen weg ga, en de andere 2 toestellen thuis liggen.
Ik wordt er helemaal gek van. Waarom is het zo moeilijk om het normaal werkende te krijgen? Ik sta echt op het punt iets anders aan te schaffen waarbij ik Olisto niet meer hoef te gebruiken voor geofencing.
Want dit gaat m niet worden als je er niet van uit kunt gaan of het werkt.

@JR66 Ik herken je frustratie met betrekking tot geofencing en de Olisto app.
In de loop van vandaag komt iOS 15.6 beschikbaar, misschien dat dat nog iets voor je doet?
Hou me op de hoogte mocht je een alternatief vinden.

Ik hoop t van harte.