Geofencing werkt niet meer na update van iOS 14.8 naar 15.1

Ok dankjewel.

Ik blijf het het wel raar vinden dat er aan alle 3 de telefoons niets verandert is, en alleen die van mij het doet.
Maar goed. We gaan het proberen.

Ik heb het advies van gisteren opgevolgd.
Ik denk dat het verwijderen van de locatie en het opnieuw instellen hetgeen is wat geholpen heeft. Want het werkt weer.

Bedankt!

Gelukkig, blij het te horen!

Goed bezig!

Na een week te werken met IOS 15.3 is geofencing weer gestopt met functioneren. Ik maak gebruik van 2 Iphones 8.

Hallo, dat is erg jammer om te lezen. Heb je al geprobeerd of een van de tips hier: Geofencing werkt niet meer na update van iOS 14.8 naar 15.1 of hier: Troubleshooting werkt?

Daniel,

De Olisto app lijkt elke keer na een paar dagen te stoppen met functioneren . Ik hoefde alleen de app te openen waardoor de melding van Olisto weer binnen komt. Het verschilt of ik op beide toestellen de app moet openen . Soms hoef ik maar op een toestel de app te openen.
Ik probeer nog uit te zoeken of dat altijd de zelfde is. Daarna werkt Olisto weer een paar dagen goed.

Dat zelfde probleem Is er bij ons ook

@Peterbr en @p.o.bakker, laden jullie je telefoons 's nachts op? En zijn ze met WiFi verbonden terwijl ze opladen?
Het lijkt mij vergezocht, maar er zijn wat meldingen van mensen die vergelijkbare problemen (met andere apps) alleen hebben als de telefoon niet met WiFi kan verbinden tijdens het opladen.

Er zijn ook meldingen dat dit gerelateerd zou kunnen zijn aan de nieuwe Focus mode. Gebruiken jullie die wellicht? Zo ja, zou je kunnen proberen of het verschil maakt als je de Olisto app toevoegd aan de apps die nog meldingen kunnen sturen?

Daniel,

Onze telefoons worden opgeladen met wifi aan.
Ik maak geen gebruik van de nieuwe focus functie .
Ik ben ook nog het aantal apps aan het terug brengen die geofencing gebruiken. Misschien zit daar nog een probleem.
Ik kom er nog op terug.

Dankjewel voor de terugmelding!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het probleem veroorzaakt wordt door een andere app die Geofencing gebruikt maar als je hier toch iets mee bereikt zijn we natuurijk erg benieuwd.
Maak je misschien gebruik van de Battery Saver functie?

hier nog steeds niet opgelost, het werkt alleen als 1 toestel olisto open staat (van de 2 verbonden toestellen)

Het lijkt hier weer te werken (al 2 dagen)

1 like

o nee toch niet

werkt alleen als het programma op beide telefoon open staat .

Raar. Hier werkt het weer als een zonnetje met alle drie de telefoons.

Inmiddels durf ik nu ook wel te zeggen dat het bij mij weer werkt.
Ik gebruik daarbij maar één telefoon.

Eindelijk weer rust in de tent. Het huisalarm gaat weer nu uit zodra ik thuis kom.

En jawel hoor, geofencing werkt weer eens niet meer.
iPhone iOS versie: 15.5
Olisto app versie: 2.32.1

Misschien de handelingen die hierboven staan even uitproberen? Hier werkt namelijk alles prima. Ook iPhone met de laatste update.

Handelingen van hierboven?
Ik zie alleen maar handelingen uit 18 februari en het is nu 16 juni met inmiddels een andere iOS versie en een andere app versie.