Dat is niet zo heel raar.
Als je de KaKu app geïnstalleerd hebt dan staat die ook bij de locatievoorzieningen.
Alleen maakt die KaKu app geen gebruik van locatievoorziening, dus die mag je vergeten.
Het gaat om de Olisto app en die staat ook in de lijst van locatievoorzieningen en die zal bij jouw vrouw en zoon ook in de lijst van locatievoorzieningen staan (als ze natuurlijk de Olisto app geïnstalleerd hebben).
Ik had vanmorgen mezelf en m’n vrouw als verbonden toestellen ingeschakeld (m’n zoon heb ik er even helemaal uitgehaald).
Ik was al naar mijn werk. Ze komt naar beneden en het alarm gaat af. Het was ingeschakeld omdat ik weg was (dat is goed) maar mijn vrouws telefoon werd niet herkend.
Ik word er een een beetje moedeloos van zo langzamerhand. Ik weet niet wat ik nog meer moet doen.
Hallo @JR66,
Als ik het uit je verschillende posts goed begrijp gebruik je Olisto samen met je vrouw en zoon, alledrie op een iPhone. Je hebt alle drie de telefoons inmiddels geupdate naar iOS 15.3 en de ‘reset’ gedaan zoals JdV die beschrijft. Nu werken locatietriggs wel goed zolang je alleen jouw toestel betrekt maar niet meer zodra je ook die van je vrouw en zoon betrekt. En nu weet je niet goed hoe je verder moet om het ook in samenwerking met de toestellen van vrouw en zoon weer goed te laten werken. Correct?
Als dat ongeveer klopt dan is de eerste stap om voor de individuele toestellen te uit te vinden of locatiebepaling goed werkt. Voor je eigen toestel heb je dat al gedaan, maar ook van de toestellen van vrouw en zoon wil je dat natuurlijk graag weten. De makkelijkste manier om daar achter te komen is om elk toestel dat je wilt onderzoeken simpele triggs te maken: als op locatie dan pushbericht, als niet op locatie dan pushbericht. Voor alle zekerheid is het handig om daarvoor per toestel een aparte locatie aan te maken (dat mag wel dezelfde fysieke locatie zijn, maar voor elk toestel met een andere naam. Bijvoorbeeld ‘Thuis A’, ‘Thuis B’ en ‘Thuis C’).
Als eenmaal duidelijk is of plaatsbepaling voor de individuele toestellen goed werkt kunnen we weer gaan kijken naar het gebruiken van de verschillende toestellen samen in triggs. Om uiteindelijk te weten bij welke telefoon het mis gaat is het handig om de toestellen een voor een weer aan de gezamenlijke triggs toe te voegen, en per trigg te testen of dingen werken zoals verwacht. Als na het toevoegen van een bepaald toestel mis gaat dan zou het kunnen dat de status van een van dat toestel bij ons niet goed meer wordt bijgewerkt. Wat je dan zou kunnen proberen:
Ga naar de kanaal-pagina van het Locatie-kanaal (Meer -> Kanalen -> Locatie)
Je ziet daar een lijst van alle locaties die je in gebruik hebt. Verwijder degene waarmee je problemen hebt
Maak die locatie opnieuw aan (met de ‘+’ knop onderaan).
De locatie heeft nu een nieuw intern ID gekregen. Alle triggs die van de locatie gebruik maken hebben als het goed is een fout-indicatie (rood uitroepteken)
Ga alle triggs die van de locatie gebruik maken langs, bewerk de locatie conditie en selecteerd de locatie opnieuw
Hopelijk lost dit het probleem dan op. Mocht er daarna nog steeds een probleem zijn, controleer dan of er in het ‘Verbonden toestellen’ scherm (Meer -> Verbonden toestellen) wellicht toestellen dubbel vermeld staan, of er toestellen bij staan die niet meer in gebruik zijn. Als dat zo is, verwijder dan de oude toestellen / duplicaten (als het goed is kun je aan de ‘laatst online’ indicatie zien welke de ‘oude’ is)
Ook hierna is het goed om alle triggs die van locaties gebruik maken langs te gaan, en te controleren dat de juiste toestellen aangevinkt zijn.
Hopelijk kom je hiermee tot een oplossing. Mocht het toch niet lukken, beschrijf dan alsjeblieft duidelijk en stapsgewijs welke stappen je genomen hebt, wat je bevindingen waren en waar je vastloopt.
Ik heb het advies van gisteren opgevolgd.
Ik denk dat het verwijderen van de locatie en het opnieuw instellen hetgeen is wat geholpen heeft. Want het werkt weer.
De Olisto app lijkt elke keer na een paar dagen te stoppen met functioneren . Ik hoefde alleen de app te openen waardoor de melding van Olisto weer binnen komt. Het verschilt of ik op beide toestellen de app moet openen . Soms hoef ik maar op een toestel de app te openen.
Ik probeer nog uit te zoeken of dat altijd de zelfde is. Daarna werkt Olisto weer een paar dagen goed.
@Peterbr en @p.o.bakker, laden jullie je telefoons 's nachts op? En zijn ze met WiFi verbonden terwijl ze opladen?
Het lijkt mij vergezocht, maar er zijn wat meldingen van mensen die vergelijkbare problemen (met andere apps) alleen hebben als de telefoon niet met WiFi kan verbinden tijdens het opladen.
Er zijn ook meldingen dat dit gerelateerd zou kunnen zijn aan de nieuwe Focus mode. Gebruiken jullie die wellicht? Zo ja, zou je kunnen proberen of het verschil maakt als je de Olisto app toevoegd aan de apps die nog meldingen kunnen sturen?
Onze telefoons worden opgeladen met wifi aan.
Ik maak geen gebruik van de nieuwe focus functie .
Ik ben ook nog het aantal apps aan het terug brengen die geofencing gebruiken. Misschien zit daar nog een probleem.
Ik kom er nog op terug.
Dankjewel voor de terugmelding!
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het probleem veroorzaakt wordt door een andere app die Geofencing gebruikt maar als je hier toch iets mee bereikt zijn we natuurijk erg benieuwd.
Maak je misschien gebruik van de Battery Saver functie?