Een berichtje via triggi bij afgaan motion sensor philips hue

Hoi mensen,
Heb gezocht maar niet gevonden.

Is het al mogelijk om een push bericht te krijgen
wanneer een Philips hue sensor het licht aan zet ?

1 like

Ja of je kachel uit als je Philips hue sensor NIEMAND meer ziet ! Goed idee @gerhard010

Net zitten proberen in triggi maar krijg wel een bericht wanneer het
licht aan gaat echter het aanzetten door een sensor zie ik niet.

Ik hoor het wel!

Hi @gerhard010 en @Paul_en_Debbie

helaas hebben we de Philips Hue sensor nog niet in Triggi zitten. Ik kan op dit moment nog niet aangeven of en wanneer deze gaat komen…
Wat je nu doet is via de sensor het licht aanzetten. Echter, wij kunnen niet zien of het licht aan of uit gaat. Wij krijgen die informatie niet door van de Hue bridge. Dus daar kunnen we ook geen acties op doen.

Oke duidelijk en dank voor de snelle reactie !

1 like

Ik hoop wel dat dit komt, en vele met mij. Ik zag vandaag in de woning app in iOS dat de hue motionsensors ook temperatuur doorgeven aan HomeKit . Die info kan je goed gebruiken en hele leuke triggs mee maken …Hue link

Een van mijn grootste wensen. Ik laat nu overdag enkele lampen aan gaan als 1) het een donkere dag is (dat bepaalt Triggi) en 2) er iemand thuis is (via NEST). Ik merk dat voorwaarde 1 niet altijd goed gaat.
De Hue sensor kan beide overnemen en en geeft ook juiste info door over hoe donker het is. Ik zou die graag willen gebruiken. Jammer dat dit (nog) niet kan!

1 like

Hi @RWO

De donkere dag doe je vermoedelijk via het Weer kanaal? We krijgen die data door van de weerdienst Foreca.com. We zijn met ze bezig om nog betere data te krijgen, helaas heeft dat even tijd nodig. Wat betreft de Philips Hue, we hebben contact gehad met Philips, maar zij gaan voorlopig de Motion Sensor niet beschikbaar stellen als apparaat wat wij (of anderen) kunnen aansturen. Helaas!

Allen, ik heb nog een algemeen bericht geplaatst waarom we de Motion Sensor nog niet ondersteunen

Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag. In het Als veld werkt bij mij de Hue niet, alleen bij Dan

Ik bedoel dus dat wanneer het licht aangaat je een melding krijgt