Zths-100 temperatuur- en luchtvochtigheidssensor

App version: 2.26________
Phone OS: Android 10______
Problem description:

Ik wil graag mijn airco bedienen met de klikaanklikuit zths-100 temperatuur- en luchtvochtigheidssensor icm met een klikaanklikuit stopcontact. Hierbij wil ik graag een trigg maken dat deze boven of onder een bepaalde omgevingstemp aan of uitgaat. Echter mag dit alleen gebeuren als er iemand van het gezin thuis is. Anders verspilling van de elektriciteit. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het überhaupt mogelijk?

Je kan met de ICS2000 een scene maken die bij thuiskomst wordt ingeschakeld door Olisto.
Deze scene moet dan een regel activeren die bij een bepaalde temperatuur de airco inschakelt.

Let wel: Die sensor van KAKU wordt uitsluitend getriggerd bij een overgang. Bijvoorbeeld: Als je instelt dat boven de 22C de airco aanmoet en je activeert deze regel wanneer het 24C is, wordt de airco niet ingeschakeld, aangezien er geen overgangsmoment van lager naar hoger is geweest. Dit maakt de integratie van deze sensor volslagen waardeloos.

Dank voor je antwoord. Aan deze sensor heb ik dus helaas niets. Weet je soms een goed alternatief welke wel werkt? Het gaat om 2 airco’s in 2 verschillende ruimtes

Wellicht kun je ze op de voeding schakelen. Probeer eens door de koeling van de voeding af te halen en weer aan te sluiten of ze het gewoon doen. Zo ja, kun je bijvoorbeeld de ACM-1000 toepassen. Dan behoud je ook de thermostaatregeling van de koeling zelf.