Zonsondergang is in de war

De tijdstippen voor en na zonsondergang maar ook zonsopkomst werken met Hue helemaal niet. De melding is: Triggi/caught exception.
Het probleem is hardnekkig!

De slimme stekkers doen hun werk in de relatie met de zon wel goed.
Btw, de benamingen wijzigen worden nu ook netjes vanuit Toon® doorgezet naar Triggi.
Groet, Theo.

Hmm…dat lijkt nog een overblijfsel van de Hue storing van een tijdje terug. Ik speel het door naar de ontwikkelaars om te zien wat we kunnen doen om het op te lossen.
Kun je me eventueel in een PM de URL van de shared trigg sturen? Dan kan ik beter kijken wat er aan de hand is.

Frank, Heel mooi dat “sharen” maar als ik daarop “druk” dan gebeurt er verder niets. De uitleg hiervan komt met 404 page not found in de blogpost dus dat schiet niet op. Begrijp ook niet hoe dat sharen van een scanner trigg werkt Frank.
Tom is overigens al bezig geweest met dit Hue vraagstuk.

Trouwens is het normaal dat het inlezen van de Triggs op de  iPad mini One meer dan een minuut moet duren? Op de 6S is dat zo gepiept.

Groet, Theo.

Hi Theo

Als je op de share knop drukt op je telefoon, krijg je dan een nieuw venster in beeld met allerlei mogelijkheden om je trigg te delen?

Hier zie je bv dat ik na Share kies voor Whatsapp. De Whatsapp app opent en ik kan direct de tekst en de URL in een chat delen met iemand anders. Kun jij iets soortgelijks doen?
Via de knop “Copy” in het deelvenster onderin (bij het screenshot hierboven tussen “Add to Reading list” en “Run Workflow” kopieer je de tekst en de URL. Die kun je dan bv hier in het forum plakken of ergens anders.

Gedeelde trigg gebruiken

Als je een URL krijgt van een trigg, dan kun je deze op je laptop of PC openen. Je ziet dan de webpagina met een shared trigg. Bv https://share.triggi.com/rkmG5k_hx

Als je op deze pagina klikt op “Use this trigg” dan zie je een QR code. Deze kun je scannen met de Triggi app zodat de trigg direct in je eigen account beschikbaar is.

Hopelijk helpt dit!

Om het voor de lezers compleet te houden hier het aan jouw (Frank) gemailde bericht met de Share link.
Conclusie:,De Share functie werkt niet bij de zongerelateerde Triggs. Zojuist getest.
Groet, Theo.

Hoi Theo,

Komt dat niet omdat je bij gesharde Triggs je de locatie nog miet aanpassen?

Hoi Ton, ik gebruik geen Locatie trigg. Er zat een fout in Hue waardoor deze niet kon worden gedeeld. Dat is nu verholpen en werkt voortreffelijk. Ook kunnen alle stekkers en Hue’s door één trigg uitgeschakeld worden wat eerst ook niet mogelijk was. Handig net als in Toon® maar dan als  iPhone widget.

Hoi Theo,

Oke duidelijk; bij mij gaan de Hue’s inderdaad ook allemaal in één keer in één Trigg.
De Trigg Now gebruik ik inderdaad ook als we naar bed gaan en de ingestelde Triggs nog niet actief zijn.
Grappig hoor om met 1 druk op de knop de hele kamer en tuin in het donker te zetten.

Bij Toon bleven afgelopen dagen er soms willekeurig 1 slimme stekker hangen.
Gister werkte dat weer prima.