Zonnescherm op basis van weer

Mijn trigg werkt niet meer
Ik had ingesteld bij zonnig weer dat dan om 10uur het zonnescherm (kaku asun650) omlaag gestuurd zou worden en een melding op me telefoon moet weergeven zonnescherm omlaag. Dit heeft een tijd goed gewerkt maar is er spontaan mee opgehouden. Krijg geen meldingen meer en hij gaat ook niet omlaag.

Bouw dezelfde trigg eens helemaal opnieuw. Dus alles hetzelfde, alleen een andere naam. En laat de oude ook staan. Ik heb het al eerder gemeld, maar heb inmiddels al 5 trigs die gewoon gestopt zijn.

het maakt weinig uit heb er ook last van, heeft altijd goed gewerkt maar de laatste tijd is het bagger,
als je kiest voor onbewolkt dan worden ze bij bewolkt nog naar beneden gedaan zoals nu, zwaar bewolkt zelfs het weerkanaal geeft het aan en nog gaan ze dicht en als je kiest voor zonnig gaan ze nooit
een rommeltje zo, bagger zooi, ze moeten er voor zorgen dat het eens goed werkt

Eergisteren heeft deze trigger het gepresteerd om 6 keer binnen 20 min af te gaan. Omdat er een KAKU schakelaar aan hing, hield dit in dat er te lang aan de motor getrokken is. Gevolg: Ik kan nu een nieuw azonnescherm gaan bestellen. Dat zal er dan maar meteen 1 met een SOMFY motor worden. Hopen dat de aansturing van OLISTO hiervoor nog ASAP wordt uitgebreid. Want momenteel is het nog heeeeeel beperkt en eingelijk niet bruikbaar. ALleen open en dicht heb je niet heel veel aan. Halverwege is ook een stand.

Sinds gisteren ben ik gebruiken van Olisto. Ik heb de app gekoppeld aan mijn kaku account en een trig ingesteld om mijn zonnescherm te laten sluiten bij bewolkt weer of 's avonds om 20:00u. Helaas gebeurt er helemaal niets.

Hoi Chiel, welkom op het forum! Kun je screenshots van je triggs plaatsen?
Belangrijk om te weten is dat alle voorwaarden van een trigg tegelijk waar moeten zijn. Dus als je ‘bewolkt weer’ en ‘20:00’ samen in 1 trigg hebt gezet dan treedt de trigg in werking als het om 20:00 bewolkt is. Als je wilt dat er iets gebeurt als het bewolkt is of het 20:00 is dan is het 't handigst om daar 2 aparte triggs voor in te stellen.

Hi Daniel, dat heb ik ondertussen begrepen. Daarom heb ik nu een trigg op basis van het weer gemaakt en een op basis van de tijd. Dat werkt perfect. Bedankt voor de tip.