Woonveilig uitschakelen met knop/widget?

Mooi dat Olisto nu ook met mijn woonveilig installatie werkt.
Mis alleen de mogelijkheid om via een knop (widget) de installatie ook uit te schakelen.
Zie wel de mogelijkheid om geheel of gedeeltelijk in te schakelen.
Zie ik iets over het hoofd?

Volgens mij niet want ook ik heb hetzelfde probleem, wel idd. uitschakelen maar de trip voor inschakelen lukt niet

Heb hem in de support rubriek gezet daar er geen antwoord op komt van Olisto. Misschien lukt het nu wel om antwoord te krijgen.

Mag ik deze nog eens onder jullie aandacht brengen?

Hallo @Theo

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om het WoonVeilig alarm uit te schakelen via de Olisto app. In overleg met WoonVeilig is dit overeengekomen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Heel erg jammer… snap het ook niet.
Afstandbediening is het meest onveilige, laat het ergens liggen en je hebt een probleem en toch verkrijgbaar voor woonveilig
Via telefoon is er nog een pin cq fingerprint nodig om de telefoon te ontgrendelen.

Ik ben het niet per se oneens met je @Theo. Als je een trigg maakt waarbij je op een knop moet drukken om de beveiliging uit te zetten dan heb je zelf nog een actie die je moet doen. Voor de volledigheid, om deze knop te activeren is geen fingerprint of pin nodig. Via het start/notificatiescherm kun je hier zo bij.

Maar stel dat iemand een trigg maakt waarbij het alarm moet uit gaan elke werkdag als hij bijna thuis is en er is verder niemand. Daarbij maak je gebruik van het locatie kanaal. Dat kanaal kán storingen hebben. Iemand anders kan een trigg maken met een tijdsconditie. Je hoeft dat maar een keer te vergeten als je bv op vakantie gaat en je alarm gaat toch uit.
Natuurlijk zit hier een verantwoordelijkheid van de eindgebruiker en moet je goed nadenken welke trigg je maakt en hoe hij af kan gaan. Maar als WoonVeilig dit in hun API mogelijk maakt is de kans op (onverwacht/onbedoeld) misbruik aanwezig en die kans willen zij en wij minimaliseren.

Hopelijk geeft dit wat meer achtergrond op de reden waarom dit niet mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Om veiligheidsredenen is het logisch om het uitschakelen van het alarm niet te koppelen aan cloud diensten. Dus de keuze van woonveilig is te begrijpen en ook een goede keuze.

Mocht je dit perse toch willen doen (op eigen verantwoording) dan zou je de woonveilig afstandsbediening kunnen openmaken en de knop koppelen (verbinden) aan een raspberry pi (of een andere schakelaar) en het alarm systeem via deze simpele omweg uitschakelen.

KAKU…werkt ook prima…