Wie kan mijn helpen met 'tussen'tijd?

Ik wil mijn camera’s tussen een bepaalde tijd (zeg tussen 7 en 0 uur) aan laten gaan als mijn telefoons buitens huis zijn. Mijn camera’s staan standaard 's nachts aan. Dus met de trig ‘slapen’ worden de camera’s aangezet (KAKU schakelaar)
Ik wil de camera om zeg 7 uur 's morgen weer uit hebben als er een telefoon in huis is (of verbonden is met de wifi, dat kan ook). Zodra de telefoon niet op locatie is (of niet meer verbonden is met onze wifi) moet de schakelaar van de camera’s weer op aan gaan. Totdat er weer een telefoon thuis komt of verbonden is met onze wifi. Ik heb al verschillende triggs geprobeerd, vooral met de optie ‘tussen’ qua tijd maar het lukt niet om het zo te regelen als ik wil hebben. Het lijkt alsof de locatie of wifi geen trigger is als er ‘tussen’ staat.
Wie weet hoe ik voor elkaar kan krijgen dat de camera’s overdag (tussen 7 en 0 uur) standaard aangaan als de telefoons niet thuis zijn? Welke trig zou wel werken?

Is er niemand die ervaring heeft met de 'tussen’tijden?

Hallo Anita,

Het is eigenlijk vrij simpel…
1- Zorg dat kanaal lokatie is geactiveerd. Geef je thuis lokatie in met bv een radius van 270mtr.
2- begin een trigger ALS -> Lokatie

  • trigger: geen van de toestellen zijn op lokatie “THUIS” en geef een vinkje bij de toestellen welke je wil activeren.
    3- DAN -> Medinfgen: stuur het push bericht “CAMERA AAN”
  • DAN -> Start beveiligings camera AAN (via Kaku schakelaar)

Klaar!

Dit zelfde doe je bij beveiligings camera uit:
1- ALS -> lokatie: er is een toestel op laktie “THUIS”
2- DAN -> stuur het pushbericht “camera UIT”

  • Dan -> start beveiligings camera UIT (kaku schakelaar UIT)

Tip: Het staat ook globaal omschreven bij de tip voor beveiliging :wink:

Hoi Fred, dank voor je reactie. Deze trigs snap ik en dat geeft geen probleem. Maar deze trigs werken niet meer (bij mij) als ik de tijd tussen zeg 7 uur en 0 uur toevoeg. En dat wil ik omdat de camera’s standaard 's nachts aan staan.
Als ik met tijd tussen 7 en 0 uur programmeer dan reageert de schakelaar niet meer (gaat dus niet aan) als de telefoons niet meer op de aangegeven locatie zijn. Het is alsof er niet wordt gecontroleerd of de telefoon buiten de locatie zijn als je de voorwaarde ‘tijd tussen’ aanzet.
Heb jij dit wel eens geprobeerd en werkend gekregen?

Ik heb het volgende ingesteld voor mijn camera’s, ik heb er twee.

1- via KAKU heb ik met een REGEL aangegeven dat de camera aan moet gaan om 0:00 op werkdagen ma t/m vrij
2- via KAKU heb ik met een REGEL aangegeven dat de camera uit moet gaan om 6:00 in de ochtend op werkdagen ma t/m vrij (dan sta ik op voor werk :wink: en Za, Zo om 8:00
3- via Olisto ingegeven dat zodra allebei de iphones buiten 270 mtr zijn van huis… camera en alarm systeem aan moeten gaan. Ik krijg daar een pushbericht van.
4- via Olisto ingegeven dat zodra 1 van de 2 iphones binnen 270 mtr zijn van huis… camera en alarm systeem UIT moeten gaan. Ik krijg daar een pushbericht van. Soms komt het voor dat ik geen bericht krijg, en Olisto alarm en camera niet uit zet… dan moet ik met de hand KAKU uit zetten via app… dat is ook de reden dan ik een push bericht heb ingegeven.

Bij mij werkt bovenstaande op een enkele keer na perfect :slight_smile:

1 like

Top Fred, dank je wel. Ik heb de mogelijkheid van KAKU combineren met Olisto niet bedacht maar dat gaat hier inderdaad prima op. Mooie suggestie die ik gelijk ga instellen.
Hartelijk dank!