Widget op IOS valt steeds weg

2.25.3
iOS 13.1.3

In Olisto twee “Nu” knoppen gemaakt.
Een voor lampen AAN en een voor lampen uit.
Deze heb ik als Widget beschikbaar gemaakt.
Zie screenshot 1

IMG_4CDD5DC0B8E8-1.jpeg

Dit werkt prima en de AAN en UIT knop is op deze manier supersnel benaderbaar.
Echter… is de widget vaak leeg en zie je de twee knoppen niet. Alleen als de Olisto app wordt opgestart staan de knoppen er weer.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Verder valt het mij op dat vanaf iOS13 de navigatie buttons boven inbeeld leeg zijn (lege vierkantjes) Zie screenshot 2

IMG_D556D1E2F240-1.jpeg

Ik heb dit ook gemeld, wat mij opvalt is dat het bij mij samen valt met het moment dat één van de kanalen ook niet meer werkt (netatmo in mijn geval). En inderdaad als je de app start (inlogt) dan staan de knoppen zichtbaar op het scherm, maar zodra de app in de achtergrond staat, zijn ze ook meteen weg. Je moet dan opniew inloggen om ze de knoppen vanuit de app te kunnen gebruiken. Heeeeeeel hinderlijk.

Bij mij geen problemen met het desbetreffende kanaal. In dit geval Philips Hue.
De knoppen zijn nu weer verdwenen. De widget is helaas totaal onbruikbaar op deze manier.

1 like

Het probleem is bekend en zal zsm opgelost worden

Dat is goed te horen.
De widget is namelijk erg makkelijk en snel.

Niet bekend met widget maat lijkt me handig zoals je die knoppen hebt aangemaakt.
Heb je daar een korte uitleg van?

@Putje010

Maak een knop aan in Olisto (Nu).
Vervolgens zet je de Olisto widget op het beginscherm van je iPhone (geen idee of Android ook widgets kent) en daar zie je dan de gemaakte knoppen.

@Putje010

https://olisto.com/nl/faq/voeg-een-widget-aan-ios/
Voor Android gaat dat via de instellingen in de Olisto app. Dit is geen widget in je homescherm maar een in je notificaties.

Voor de rest, excuus dat het wat langer duurt. Ik ben nog niet achter de oorzaak van het probleem. Ik ben er druk mee bezig!

Cool✌️…

We zijn inmiddels al weer drie weken verder. Is er al uitzicht op wanneer dit opgelost gaat zijn dmv een update?

Gr. Arjan

Wordt er inmiddels al vooruitgang geboekt in het vinden van een oplossing?
De iOS widget is namelijk volledig onbruikbaar nu.
Als het we werkt is het een geweldige toevoeging.

Gr. Arjan

Probleem houd aan

Heb hier Sinds kort ook last van
Was voorgaande al opgelost en is dit een nieuwe bug of niet het nog opgelost worden

Mvg erik

Wij hebben in een vorige versie een deel van het probleem opgelost, helaas houdt een gedeelte nog aan. Wij mee bezig maar het is lastiger op te lossen. We vragen daarom nog om geduld.

Hoe snel wordt dit opgelost?
Het is nu al maart 2020 c.q. 6 maanden verder en het werkt nog steeds niet …

Het is nu oktober 2020 en ik heb iOS 14 en zie regelmatig de opmerking no buttons configured. Log in to olisto.
Als ik dat doe verandert er soms niks. Hij blijft ze soms niet tonen en soms wel. Irritant

Het is nu maart 2021 en een fout die al ruim 2 jaar open staat is nog steeds niet opgelost.
Support!!! Een antwoord dat het niet wordt opgelost is ook een antwoord, maar verwijder dan de functie,

Dag @Remy,

Wat versta jij onder spoedig?
Dat was jouw reactie in oktober 2019 en het is nu eind april 2021.

Dit probleem is er nog steeds en het valt mij op dat het probleem voornamelijk optreed wanneer deze overschakelt van Wifi naar 4G en terug.

Is het nu zo moeilijk om dit probleem eens prioriteit te geven en serieus aan te pakken.