Whether info unreliable

De weerinformatie die via Olisto wordt gebruikt blijkt niet echt betrouwbaar. Vandaag 9 aug is mijn zonnescherm al 2x uitgegaan terwijl de regen met bakken uit de lucht valt. In. In trig staat alleen dat het onbewolkt moet zijn om mijn zonnescherm uit te laten gaan. ???

1 like

Ik heb ook slechte ervaring.
Ik laat mijn verlichting aangaan met zonsondergang. Met bewolkt weer een half uur eerder dan met onbewolkt weer.
Dat gaat regelmatig fout. Bewolkt als het onbewolkt is en omgekeerd.

Peter

Wij horen de laatste tijd vaker klachten over de betrouwbaarheid van “bewolking”. We zijn hier dan ook naar aan het kijken.

1 like

Voor alle duidelijkheid: het probleem is niet enkel bewolking vrees ik…
Het was hier maandag de ganse dag aant regenen en ook dat werd niet opgevangen door jullie weather provider.
Die regen was voorspeld en erg duidelijk op elke weerradar die ik checkte. Het was een typische stormachtige dag en dat de ganse dag maar mijn trigg werd pas om 23u49 wakker.

Bewolking had ik al uit mijn zonnescherm trigg gehaald omdat het toch niet fatsoenlijk werkt.

Heel vervelend om te horen! Zelf gebruik ik het kanaal niet omdat ik geen dergelijke apparaten heb. Ik zal even met de verantwoordelijke collega zitten om te kijken hoe we het kanaal kunnen verbeteren!