Werkt Triggi samen met woonveilig alarm?

Ik ben aan het twijfelen om de woonveilig alarminstallatie te kopen. Werkt triggi samen hiermee? Als voorbeeld wil ik dat het alarm zelf inschakelt of uitschakelt als mijn iPhone het huis verlaat terugkom. Is dit mogelijk?

1 like

Goeie vraag, heb net ook aangeschaft! Werk momenteel met Toon Zon, 8 slimme stekkers, 6 x hue. Heb voorlopig de basisset + watermelder + 1x camera. Ben echt benieuwd! Nog een vraagje: kan je ook een knop aanmaken, en deze buiten de app om ook gebruiken, of alleen binnen de app? :hammer::raised_hands:t3:@N​:negative_squared_cross_mark:$:bangbang:️
Groetjes Jerry

Hi @Janss028 en @JeX999

Daar ben je, Jex van het Toon Forum! :wink:

We hebben nog geen apart Woonveilig kanaal, maar we zijn wel met ze aan het kijken wat er mogelijk is. Dus nog wat geduld!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Bedankt Frank, voor alle moeite die jij je getroost om dit zo keurig te beantwoorden. Wordt zeer gewaardeerd! Ik verwacht de komende tijd heel veel plezier te gaan beleven aan Triggi, en verheug mij op alle toekomende uitbreidingen. Woonveilig met zijn legio uitbreidingen zou wel een hele welkome zijn, denk ik, Tot snel.

groetjes Jerry

1 like

Vanuit de woonveilig app is het nu mogelijk om mijn toon op een bepaalde stand te zetten. Bij het activeren van die functie was even kort triggi in beeld. Verloopt de communicatie via triggi en zo ja hoe kan ik vanuit triggi mijn woonveilig alarm aansturen? Komt er een kanaal?

Het klopt dat “onder water” de koppeling via ons verloopt. Mogelijk komt er in 2018 een Woonveilig kanaal…

Ik zag dat er een update was waarin het kanaal WoonVeilig is opgenomen. Nu probeer ik een trigger te maken die het alarm automatisch aanzet als mijn smartphone de woning verlaat. Is dit mogelijk en zo ja hoe kan ik deze maken?

Met vriendelijke groet,
Ron

Hi Ron

Ik heb een shared trigg voor je gemaakt die je kunt gebruiken als startpunt voor je eigen trigg. Je vindt hem op https://share.triggi.com/H1MJyH2Pf. Open deze via de QR scanner in de app (Meer > Instellingen) of open de URL op je mobiel en voeg hem aan Olisto toe. Je kunt dan de locatie aanpassen en zo je eigen trigg maken.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Hallo Frank,

Dank je wel. Is er ook een mogelijkheid om het alarm uit te schakelen als 1van de smartphone in de buurt van je thuislocatie komt?

Mvg
Ron

Hi @Janss028

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om het WoonVeilig alarm uit te schakelen via de Olisto app. Zeker in combinatie met Locatie, wat toch soms wat kuren kan vertonen, vinden zowel wij als WoonVeilig het niet verantwoord deze mogelijkheid aan te bieden op dit moment.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Kan het a.u.b. wel worden uitgezet i.c.m. met tijd en dag? Lijkt me een redelijk handige feature, zeker met kinderen die in de ochtend naar beneden gaan. :slight_smile:

Hi @MarcelH, dat kan ik me voorstellen. Helaas is de optie simpelweg niet mogelijk in de gehele koppeling met WoonVeilig. Dus ook niet met tijd en dag…