Werking van Timers

Ik heb een trigg voor mijn zonwering.

  • De temp in … hoger dan 20’
  • In… onbewolkt is.
  • windsnelheid in … lager dan 8 m/s
  • het tussen 15:00 en 17:00 is
  • Timer met ID zonnewering uit is niet actief.
    Dan.
  • kaki start scene zonnewering 15 sec
  • start timer voor 200.000 sec. met ID zonnewering uit (is ruim 5 uur)

De bedoeling is dat de trigg maar 1x gaat anders gaat die te ver naar beneden.
Maar hij triggert 3x, 15:00, 15,42 en 16:44 (op meerdere dagen vergelijkbaar resultaat)

Ook heb ik trigg’s voor zonnewering in
bv.

  • Het regent in …
  • het tussen 15:00 en 20:00 is
  • Timer met ID zonnewering uit is actief.
    Dan
  • KiKu start scene zonnewering in
  • annuleer timer zonnewering uit. (type fout in de app, daar staat anuleer)

in de log staat bv.
16:22 start scene,
16:22 timer liep niet.

Maar als de timer niet liep had de trigg niet mogen schakelen

Dus werkt het niet zoals ik het had begrepen, is er een parameter fout of is er een bug?

Op zich klopt je trig. Maar hou er rekening mee dat de ID CASE sensitive is. Dus als je Zonnewering of zonnewering hebt staan, dan ziet deze dit als 2 verschillende. ook een SPATIE erin is meestal vragen om problemen. Ik heb het met zonwering_uit (dus met een underscore) staan. Ook heb ik het niet met een timer gedaan, maar met een VARIABELE (dus een CONNECT waarde). Hiermee kan je de status wegschrijven. En als je dan je scherm weer inhaalt, dan scrijf je als waarde zonnescherm_in. Dan kan je ook andere trigs aanmaken die alleen actief worden als het zonnescherm ook echt uit is.

Ook zie ik dat je 200.000 als sec hebt staan. Is dat niet 200 sec met een hoop nullen achter de komma? ALs ik bij mij 200000 sec intik staat er geen . tussen.

Ik hab de timer ID gekopieert en geplakt om er zeker van te zijn dat dit idd niet het probleem was. die spatie zal ik eens naar kijken.
Zal ook eens naar die variabele kijken maar ben daar (nog) zo in thuis, maar klinkt interessant.

Wat die betreft 200.000 dat had ik voor de leesbaarheid hier zo opgeschreven, staat in de trigg zonder.
Maar ik weet ook niet of er een max timer duur is.

Edit: spatie vervangen voor een Underscore, lijkt idd het probleem geweest te zijn.

Ik zal ook dit ook even aankaarten als klein bugje. Het zal geen prioriteit hebben, maar het zou wel netjes zijn als dit opgelost wordt. Bedankt in ieder geval voor het melden!