Welke trein-triggs zou jij willen?

We kijken op dit moment naar een nieuw kanaal, het NS kanaal. De NS heeft sinds kort trein data, station informatie en vele andere zaken beschikbaar voor andere apps. Wij kijken nu naar interessante gebruiksmogelijkheden. We denken zelf al aan notificaties bij vertragingen op vaste trajecten en tijden. Bijvoorbeeld als de trein tussen Utrecht en Amsterdam, elke werkdag tussen 7 en 9 uur, een vertraging heeft langer dan 5 minuten, stuur me dan een notificatie. Of een willekeurige andere actie. Ik weet niet of je je lampen wilt laten knipperen bij elke NS vertraging, maar goed… :astonished:

Wat zouden anderen interessante triggs zijn voor jullie? Weet dat we alleen condities hebben met dit kanaal. Helaas kunnen we geen trigg maken ALS ik op locatie Fietsenstalling ben DAN laat de trein op spoor 3 binnen komen. :wink: dus hou het enigszins binnen de perken van het mogelijke.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Wij nemen het mee in de verdere ontwikkeling van het kanaal!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Hoi Frank,

Leuk dat jullie hier naar aan het kijken zijn, zal even proberen een paar cent toe te voegen. Allereerst, weet dat de NS App al meer dan een jaar deze functie heeft, maar dat die het niet doet. Je kunt compleet invullen op welk traject je wanneer gewaarschuwd wilt worden, maar een waarschuwing krijg je niet. Ik hoop dat het jullie niet afschrikt, maar het kan ook een mooie kans zijn. Als de NS jullie kan aanbevelen, kan je misschien weer een mooie growth hack gepleegd hebben.

Ten tweede, wat je voorstelt is echt precies en helemaal wat ik nodig heb. Ik wil graag op ma, di, do, vr tussen 6:30 en 8:00 gewaarschuwd worden op traject X als er vertragingen zijn en op de terugweg op het omgekeerde traject. Zou me erg helpen!

Als laatste, dit is iets wat ook met IFTTT niet lijkt te kunnen op dit moment, mooie meerwaarde weer voor Olisto!

Hoop dat jullie zoiets kunnen realiseren,

Martin

Hmm, zit net even te spelen met de NS API, maar het lijkt me beperkt wat je daarmee kunt zonder nog zelf een processing tussenstap te maken. Je kunt alleen per station vertragingen opgeven, maar ik heb een overstap in mijn reis zitten. Daarbij woon ik aan een klein stationnetje en is er daar een trein beide kanten op. Als de andere kant op vertraging heeft is dat niet zo interessant. Hoop dat het jullie lukt!

Bedankt Martin! We hopen snel iets moois te hebben met de NS API!