Weer trigger nauwkeuriger

Hallo,

Is het ook mogelijk in de toekomst dat de weer trigger wat nauwkeuriger wordt, nu heb je keuze uit zonnige en/of bewolkt, enz. maar het is vaak half bewolkt en dan werkt niet of wel .

De weer data die we gebruiken is een van de beste van de wereld. Dat is het probleem dus niet
Het is wel zo dat weer altijd lastig te interpreteren is. Want wanneer is iets half bewolkt. Dat is voor iedereen wat anders.

Maar het heeft onze aandacht hoor.

Om hier nog wat meer achtergrond te geven

Wij maken gebruik van Foreca.com als weerdienst. Zij hebben wereldwijd weerstations en geven zeer veel data door. Om daar iets meer over te vertellen, zodat je een keuze kunt maken voor je trigg

Weer nu: Deze data wordt zeer periodiek geupdate aan onze kant. Dit is voor de meest up to date weersinformatie. Hou er wel rekening mee dat Foreca soms een soort gemiddelde van meerdere weerstations gebruikt. Met name in bergachtig gebied (denk aan wintersport) is het niet altijd even accuraat is onze ervaring.
Weer vandaag: Dit is de weersvoorspelling voor de hele dag. Deze wordt om de paar uur geupdate.
Weer morgen: Dit is de weersvoorspelling voor de volgende dag. Deze wordt eveneens om de paar uur geupdate.

We hebben recent Half bewolkt onder de noemer “Zonnig” geplaatst. Hier kun je over discussieren, dat begrijp ik. De afgelopen warme periode merkten we dat we vaak de conditie Half Bewolkt kregen terwijl het nog flink zonnig is. Dat zorgde er voor dat zonneschermen omhoog gingen terwijl dat niet de bedoeling was. Vandaar de keuze om het aan te passen.

Mochten je nog vragen hebben over het Weer kanaal, dan weet je me te vinden! Voor directe support vragen kun je beter via de in-app chat een vraag stellen, zodat meer van mijn collega’s dit op kunnen pakken als nodig.

Hoi Frank, ik krijg in Ridderkerk, weerstation zestienhoven, onterecht bewolkt signalen binnen. Het is stralend weer en de site foreca geeft geen ‘bewolkt’ melding, toch wordt mijn trigger ‘bewolkt’ geactiveerd. Hoe kan dat?