Weekelijks planning voor weekend

Ik vraag me af, of het mogelijk is om weeklijks in te stellen bij een opdracht ( triggs ) van datum, dan losse datums, wat je moet in voeren. Bijv, 2 dagen weekend weekelijks actief in periode van (maand) tot (maand) gaat iets (aan) of (uit)

Beste L Hendricks,

Dit is zeker mogelijk. Even een voorbeeld scenario: je wilt dat je slimme stekker elke ochtend om 7:00 aangaat, maar alleen in het weekend in de maanden Juni en Juli. Dat kan door middel van de volgende trigg:

Trigg:
ALS:
Dag is Zaterdag of Zondag (kanaal tijd & dag)
Periode ligt tussen 01-06-2019 en 31-07-2019 (kanaal datum)
Tijd is 07:00 (kanaal tijd)

Dan:
Schakel slimme stekker in (meerdere mogelijke kanalen)

Succes ermee!

spijtige is alleen dat je dat jaarlijks moet bijwerken…

Je kan alvast meerdere periodes toevoegen :wink: Dan zit je de komende 10+ jaar wel snor!

Hey Rémy, ik gebruikt thuis klikaanklikuit en in de app daar heb je keuzen maken van maaandag tot zondag en naar het einde van opdrachten daat dan bij scene weekkelijks of weekend. Heb nu in olisto de datums van het weekend gekozen dat wek ook maar moet dan steeds kijken welke datum om het weekend is. Dus vroeg me af of het slimmer kon.

Hey Rémy, ik zag dat ik de verkeerder functie gebruikte. Ik gebruikte datum in de plaast van tijd en dagen.

1 like

Het tijden vooruit doen heb ik ook geprobeerd. Probleem is dat als je de trig voor welke reden dan ook wil editten, hij niet wil saven zolang er datums in het verleden inzitten. Ik heb ooit al het verzoek gedaan voor het omgekeerde. Wil namelijk in een standaard lopende trig, bepaalde dagrn in het jaar kunnen uitsluiten. Heb b.v. dst iedere werkdag m’n PC op dezelfde tijd aangaat. Maar komende maandag is Pinkster. Dus dan moet hij niet aan. En dus ook op Hemelvaart, 2de paas, etc. De enige mogelojkheid is dan aangevrn van 2 jan in dat jaar tot de dag voor Pinksteren. En dan weer vanaf de dag na Pinksteren tot de volgende vrijde dag. Maar daarna moet je dus de periode van 2 jan weghalen anders kan je het niet meer opslaan. Wat nog erger is: Na een update van de app geeft hij geen fout, maar werkt de trig ook niet meer. Geeft dan in de logging een error. Wederom omdat datum verlopen is.

Ik ga dit als suggestie opgooien of we die restrictie eraf kunnen halen!