Wederom ineens dat trigs stoppen met werken

Ik heb dit probleem al eerder gemeld. Maar vandaag dus nu al 2 trigs die ineens niet meer werken. Als ik via SHARE THIS TRIG deze opnieuw importeer, dan werkt deze nieuwe trig ineens wel weer. Maar de originele is op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen.

Helaas lukte seze truuk alleen bij 1 van de 2 trigs. De andere kan ik niet eens meer sharen. Dus die moet ik nu helemaal opnieuw gaan invullen. En dat is best ee K klus. Dus kunnen jullie nakijken waarom ik steeds heb dat trigs die al een jaar werken er ineens mee ophouden???

En waarom moet ik hier een TAG kiezen??? Heeft helemaal niets met IOS, TOON, etc te maken. Is gewoon jullie eigen product. En die staat er dus niet tussen.

Hey Rai,

Ik vind het vervelend om dit te horen. Ik ga persoonlijk eens naar jouw triggs kijken en kijken of ik iets kan vinden! Het is zeker geen gebruikelijke gang van zaken!

Wat betreft de tag, door de tag komen relevante vragen beter naar boven. Voorheen kregen we veel meer dubbele vragen. Heb voor de volledigheid ook even een tag olisto aangemaakt. Misschien zal ik de tags open zetten.

Hoe dan ook, ik kom snel op je probleem terug!

1 like

Twee maanden geleden beloofd om hier snel op terug te komen. Intussen heb ik een soortgelijk probleem.

Is hier inmiddels nog naar gekeken? Want ook gisteren kwam ik er weer achter dat een TRIG niet meer werkte. Vervolgens weer een SHARE TRIG en IMPORT bij mezelf gedaan met een nieuwe naam. En daarna werkt het weer. Dus heb nu 2 identieke trigs staan (verschillende naam). De ene werkt dus wel en de andere niet. Alsof als een trig te lang bestaat dat hij gearchived wordt ofzo.

En wederom een trig die het niet meer doet. Is hier nu al eens naar gekeken? Begint toch best wel vervelend te worden als je verwacht dat een trig werk (doet hij dan al maanden) en ineens niet meer zonder iets aangepast te hebben. Dan moet je de trig weer helemaal opnieuw maken, want ook COPY (SHARE this trig) werkt niet.

Ik zit nog steeds op een antwoord hierover te wachten. Het steeds opnieuw bouwen van een triggi om zo weer een aantal weken verder te kunnen, geeft niet echt veel vertrouwen.

Hallo Raymond, gaat het om Triggs met specifieke condities? Triggs worden zeker niet gearchiveerd of iets dergelijks, maar er zijn helaas wel kanalen die notoir onbetrouwbaar zijn waardoor vooral sommige condities soms stoppen met werken.
Als het om lokatie-condities gaat dan het vriendelijke verzoek om dat in een van de threads over het lokatiekanaal te beschrijven. Het blijft een ongoing effort om het lokatiekanaal stabieler te krijgen.

Nee hoor, geen locatie. Alleen de periode van de dag en wat connect trigs die data toegestuurd krijgen. Als je de trig dan nieuw bouwt, werkt alles daarna weer wel. Heb de oude en de nieuwe dus nog alle twee staan. De nieuwe gaat dan wel af en de oude niet meer.

Hi. Ben ik weer. Wederom is er een trig die het spontaan begeven heeft. Dit keer kon ik hem wel COPIEREN. Dus je doet dan SHARE to WEBPAGE. Daarna OLISTO afsluiten en vervolgens de INPORT op die webpage doen. Daarna opent de OLISTO app weer en vraagt alleen de juiste OLISTO CONNECTS weer even te selecteren. Vervolgens de TRIG als naam een 2 erachter gezet. Dus heb nu 2 identieke TRIGS. Alleen de originele heeft op 26 juni voor het laatst gewerkt. En de gecopieerde ging meteen werken. Dus mocht je eens tijd hebben om in jullie database te kijken, dan zou het toch wel heel erg fijn zijn. Wat is nu de reden dat na een bepaalde tijd trigs er gewoon mee stoppen. En het probleem zit dus in de IF kant. De THEN kant werkt wel altijd goed.

Naam van de trig is “TV is aan, hierdoor lampen aan” en deze werkt dus niet. De “TV is aan, hierdoor lampen aan 2” werkt voorlopig weer prima.

Hoi Rai, bedankt voor je omschrijving en fijn dat je de niet-werkende trigg nog even hebt laten staan. Ik ben ernaar aan het kijken. Ik heb wat aanwijzingen gevonden maar ben er nog niet helemaal uit. Kun je de trigg nog even laten zoals hij is? Dan laat ik het weten als ik eruit ben.

Prima. Ik laat ze staan. Ik heb er trouwens nog een paar staan die niet meer werken. Dus heb er nog geen 1 weggegooid. Mocht je de oplossing dus vinden, hoop dat de overige dan ook weer kunnen gaan werken.

Hoi Rai, ik heb het probleem gevonden en hopelijk opgelost. Kun je laten weten of je triggs weer werken?

Ik durfde nog even niet te antwoorden. Eerst zien en dan pas geloven. Maar het is je inderdaad gelukt. Alle trigs die in de maanden en jaren hiervoor overleden waren gingen nu allemaal weer gelijktijdig af. Dus werd even een puinhoop, maar dat had ik er wel voor over.

Dus ja, het werkt weer. Mag ik vragen wat het probleem nu was?

Nog wel even een andere opmerking. Als ik de app open dan staat er altijd onder de trig dat deze NEVER op de plek waar je de tijd en datum zou moeten zien. Als je de trig dan opent en helemaal naar beneden scrolt dan staan hier wel de juiste tijden. Ook als je de trig even disabled en weer aan zet, dan krijg je wel de juiste tijd. Maar sluit je de app en daarna weer open staat alles weer op NEVER.

Vrij technisch verhaal. Om ons systeem te beschermen tegen Triggs die te vaak afgaan houden we bij hoe vaak ze in een bepaald tijdsbestek afgaan. Dit zou na een bepaalde tijd moeten resetten maar in hele uitzonderlijke gevallen gebeurde dat blijkbaar niet. Waardoor de getroffen Triggs (die ĂŒberhaupt niet ‘In overtreding’ waren) door die beveiliging permanent geblokkeerd raakten. Ik heb in elk geval de getroffen Triggs gedeblokkeerd en hopelijk ook de oorzaak van deze situatie weggenomen. Maar dat laatste zullen we in de praktijk moeten zien.

Tot op heden werkt alles weer naar behoren.

Alleen op dit moment hebben jullie denk ik problemen met het TIMER gedeelte. Alle TRIGS die ik heb waar een TIMER wordt aangeroepen, wordt het deel dat via de TIMEr gaat niet uitgevoerd. Kan je die server even een schop geven?