Waar luistert je Toon het liefste naar?

Google Home en Toon zijn sinds vandaag gekoppeld via Olisto. Als je de koppeling eenmaal hebt gemaakt, kun je direct aan de slag om je Toon thermostaat en je slimme stekkers te bedienen met je stem. Je kunt de volgende zinnen proberen met Google Home

1. Verander temperatuur
a. Verander de temperatuur naar <temperatuur>
b. Kan je de temperatuur instellen op <temperatuur>
c. Stel temperatuur in op <temperatuur>
d. Ik wil de temperatuur veranderen naar <temperatuur>

2. Huidige temperatuur
a. Wat is de huidige temperatuur binnen / in mijn huis?
b. Wat is de temperatuur binnen / in mijn huis?
c. Geef mij de huidige temperatuur in mijn huis.
d. Huidige temperatuur thuis

3. Verhoog-verlaag temperatuur
a. Verhoog de temperatuur met <graden>
b. Verlaag de temperatuur met <graden>
c. Maak het koeler (-3 graden)
d. Maak het warmer (+3 graden)
e. Verhoog temperatuur (+3 graden)
f. Maak het warmer (+3 graden)
g. Verlaag temperatuur (-3 graden)

4. Slimme stekker

a. schakel <slimme stekker naam> aan
b. schakel <slimme stekker naam> uit
c. aanzetten <slimme stekker naam>
d. uitzetten <slimme stekker naam>

5. Uitvragen ingestelde temperatuur

a. Wat is de ingestelde temperatuur?

Dit is de lijst met teksten die je nu aan de Google Home kunt vragen voor Toon.

Wat zou jij de Toon nog meer willen vragen?

1 like

Ik ben sinds een tijdje ook aan het “spelen” met Olisto. Voor Toon heb ik wel een voorstel wat je hem zou kunnen vragen:

Verander de temperatuur naar
Kan je de temperatuur instellen op
Stel temperatuur in op
Ik wil de temperatuur veranderen naar

Ik heb bijvoorbeeld een programma thuis waarbij de temp op 20 staat en weg staat op 15. Dan wil ik kunnen zeggen: Hey google, zet de verarming op thuis.

Dit zou echt top zijn :sunglasses:.

3 likes

Ik gebruik nu de ToonÂŽ programma standen al.
Dus via Google Home zou deze aanvulling een kleine moeite moeten zijn.
Ben overigens blij dat jullie zou snel na uitrol Ned versie op 24 oktober 2018 de koppeling met het ToonÂŽ kanaal hebben gerealiseerd. Top!

3 likes

Het zou inderdaad fijn zijn als google zou luisteren naar zet verwarming op comfort thuis slapen of weg

Het zou nuttig zijn dat ik naast de temperatuur instelling, ook de programma standen zou kunnen vragen aan Google Home. En echt leuk zou zijn dat ik met een stemcommando het programma aan en uit zou kunnen zetten.

Hoewel, nu ik via de Olisto Now knoppen alle mijn triggs via Google Home kan aanroepen is het feit dat ik overal “start” voor moet zeggen wat onnatuurlijk. “Zet” voor een commando zeggen is natuurlijker.
Om mijn Domoticz knoppen aan Google Home te koppelen was ik eerst met Contricz in zee gegaan. Maar nu met Olisto Now ben ik daar vlug vanaf gestapt. Trigg: Olisto Now - Http request naar Domoticz: kassa. Jammer dat je overal “start” of “activeer” voor moet zeggen.

1 like

Bedankt voor je feedback en suggesties. Wellicht dat hier in de toekomst oplossingen voor komen. Je kunt op dit moment ook ´activeer´ zeggen.

Groetjes Jelmer

Met Olisto Now knoppen en Google Home is dit sinds vorige week mogelijk! Zie ook: https://olisto.com/nl/channel/googlehome/.

Dit is sinds vorige week mogelijk. Zie ook: https://olisto.com/nl/channel/googlehome/.

Bedoel je activeer comfort op toon thermostaat? Dat gaat ze niet begrijpen omdat de programma’s van toon niet bekend zijn voor Google home

Als je een Now knop maakt die je bijvoorbeeld: ‘Comfort’ noemt. Als je deze dan als conditie instelt en vervolgens als actie doet: zet Toon op ‘comfort’. Kan je met een simpele "Google activeer comfort’ of ‘start comfort’ deze stand aanzetten!

1 like

En naast de Now knoppen heb je al deze opties die je direct kan doen: https://olisto.com/maak-je-toon-nog-slimmer-met-google-home/. Daar staan inderdaad de programma’s nog niet tussen maar zo kan je toch alles met de Toon doen als je dit en de Now knoppen combineert!

Ik zou nog graag de luchtvochtigheid willen kunnen vragen via google home. Aangezien Toon een Opentherm module kan aansturen zal deze altijd de luchtvochtigheid moeten meten.

De Toon meet helaas geen luchtvochtigheid.

Jammer. Hoe kan je dan een product aanbieden die modulerend kan stoken via Opentherm.

ToonÂŽ2 heeft een luchtvochtigheids sensor aanboorde, dus geeft dan ook de relatieve vochtigheid aan.
Helaas kan he fie via Olisto (nog) niet aanroepen.

1 like

Ja zou welkom zijn dat we die vochtigheids waarde eens kunnen gebruiken in Olisto. Dan kan ik er weer een ander apparaat mee aan sturen. Maar we zitten inmiddels in 2022, en jullie bericht zijn al vab drie jaar geleden, dus vrees het er niet snel meer van komt:-)

De vochtigheidswaarde die Toon2 op geeft. Zou een welkome aanvulling zijn als we die waarde zouden kunnen gebruiken in Olisto