Twee Toon acties in 1 Olisto Trigg

(Ik heb deze vraag ook op het Toon Forum gesteld maar heb daar nog geen reactie. Wellicht is dit Forum een betere plek voor deze vraag)

Hi,

Ik wil graag dat wanneer er niemand thuis is (Olisto locatie kanaal) de Toon naar de stand slapen gaat (14 graden) en dan het programma uitschakelt.
Pas wanneer er weer iemand thuis komt moet het programma weer worden ingeschakeld en zal dan afhankelijk van het moment van de dag naar de stand Thuis, Werken, Weg of op Slapen gaan.
Als ik twee Toon acties in een Olisto Trigg stop dan werkt het niet (Er lijkt een probleem te zijn met de Toon interface)

Dit wil ik: Als er geen van de geselecteerde telefoons op locatie is dan Toon naar Slapen en Programma uit.

Iemand tips hoe dit wel voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!!!

@Arjan

Hey Arjan, er zijn/waren wat probleempjes met het locatiekanaal. Voor iOS is dat vanaf 2.24.5 opgelost. Zou het mogelijk daaraan kunnen liggen? In principe zou jouw voorstel namelijk moeten werken

Hi Remy, Ik draai(de) nog op 2.24.4.
De update naar 2,24.5 is pas zojuist beschikbaar gekomen.
Ga nu updaten en dan in d gaten houden of het dan wel gaat werken.
Ik hou je op de hoogte.

Ok! Laat maar weten!

Je wilt tegelijk het programma veranderen en uitschakelen.
Dat gaat natuurlijk elkaar bijten.
Wat je zou kunnen doen is:
Als:
Geen toestel thuis
Dan:
Toon op slapen
start timer 30 sec(bijvoorbeeld) toon_uit

Als:
timer toon_uit loopt af
Dan:
toon stop programma

Is wel met 2 trigg’s, maar zou wel het gewenste effect moeten hebben.

1 like

Hi Jeroen,

Bedankt voor de tip.
Dit ga ik proberen.
Ik laat je weten of het is gelukt.

Grpeten,
Arjan

Hi Jeroen,

Om het te testen ben ik wat creatief geweest.
Er zijn namelijk mensen thuis maar ik wilde toch de “iedereen is weg Trigg” testen.
Dus een NU knop gemaakt die de Toon naar Slapen zet en de timer van 30 seconden (met ID: Toon_uit) start.
En dan de Trigg dat wanneer de timer met ID: Toon_uit afloopt het programma uit te schakelen. (die heb ik straks toch nodig)

En het werkt perfect!!!

Knop indrukken. De Toon gaat keurig naar Slapen en 30 seconden later gaat het programma uit.

Ik ben je zeer dankbaar!!!

Groeten,
Arjan

1 like