Tuya kanaal heeft geen acties (meer)

App version: 2.25.5____
Phone OS: android 14____
Problem description:
Het kanaal Tuya Smart life werkte al heel lang altijd prima.
Nu kreeg ik foutmeldingen in mijn triggs dat apparaten niet gevonden werden.
In de Tuya app werken ze wel gewoon.
Ik heb het kanaal verwijderd en opnieuw verbonden. Maar dat hielp niet. Ook niet nadat ik eerst de olisto-app had afgesloten na de verwijdering.
Ik heb uit alle triggs de apparaten die een foutmelding gaven verwijderd. Die triggs werken dan verder gewoon. Alleen kan ik nu de Tuya apparaten niet meer toevoegen. Ik krijg dan steeds de melding "Dit kanaal heeft geen acties"
En in het overzicht van kanalen is het grijs.

Wat kan hier aan de hand zijn? En wat is de oplossing?

2 likes

Mijn lampen staan sinds gisterenavond aan dus er is iets mis. Kan iemand aangeven wanneer Tuya weer gekoppeld is en mijn lampen weer uitgaan?

Deze storing is dus al zo’n 24 uur, dus geef even aan of jullie Tuya nog ondersteunen. Zo niet, geen probleem dan haal ik van het weekend Klikaan klikuit en stop ik met deze sh*t hier.

Same here.

Wordt er al gewerkt aan een oplossing @Olisto ?

1 like

Ik heb hetzelfde probleem. Tuya zelf werkt prima, maar Olisto kan de op Tuya aangesloten apparaten niet meer bedienen.

Sinds de nieuwe iOS versie is ook de Olisto widget verdwenen welke altijd op mijn homescreen stond, nu moet ik eerst iedere keer de app openen om iets te doen.

Mijn lampen staan nu al meer dan 48 uur aan! Olisto was een goed product met een prima integratie tot aan de Apple watch toe maar misschien hadden we toch iets meer geld moeten uitgeven en geen tuya shit kopen waarmee je volledig afhankelijk van het internet wordt. Ik heb hier ook Zigbee shit dat eens zo duur is en dat werkt ook gewoon zonder internet.

Ik ga vervangen want wat Olisto kan, dat kunnen Zigbee devices met een hub al out of the box. Maar toch jammer want als de innovators ergens mee stoppen dan is het snel gedaan: met Olistoo en die tuya shit. :smiling_face_with_tear:

Was leuk voor zolang het duurde, op naar de Media markt… En ja ik weet dat er ook een Smartlife app is, maar ik hou niet van zoveel tikjes op mijn watch. Moet gewoon werken met 1 druk op de knop. En daar had ik graag aan een supportteam wat voor betaald… :face_with_hand_over_mouth:

@Olisto was echt een ideaal integratieplatform. Ik zeg bewust ‘was’, want het feit dat ze niet eens updates geven op hun eigen forum geeft wel aan hoeveel prioriteit dit heeft. Denk inderdaad dat ze het platform laten doodbloeden. Terwijl ze ook gewoon een x-bedrag abonnement hadden kunnen vragen. Heel jammer…

Inderdaad. Ik denk dat er een grote groep een betaald abo had genomen om het in leven te houden, maar het is helaas anders.

De fout zit hem niet bij Olisto, maar aan Tuya zijde. Al mijn lampen moeten in de Smart Life app ook plots opnieuw gekoppeld worden. Het vreemde is dat via Google Home alles nog wel werkt, maar als je op Apple zit is er geen app voor je watch. SmartLife app is niet echt een alternatief.

Er is eigenlijk niets wat voor de watch in de buurt komt van Olisto. Misschien dat Shortcuts van Apple het enige alternatief kan zijn, aangezien dit icm Siri interessant is als je bijvoorbeeld in de auto zit en je lampen op je oprit aan wilt doen: handsfree dus.

Olisto lijkt dood te zijn. Als er nog leven komt, dan zijn ze te laat. Mensen als wij zoeken naar alternatieven en als die eenmaal werken, komen ze niet meer terug. Je kunt de niet techneuten in je familie niet 2x in korte tijd iets nieuws uitleggen. Zo heeft mijn vrouw Olisto al van haar apparatuur verwijderd want zo zei ze “Het werkt niet dus laat me maar zien hoe je het opgelost hebt…”

Gelukkig begrijpt ze de vervanging van Tuya door Zigbee want het afgelopen jaar moesten we ook plotsklaps het Gigaset alarmsysteem vervangen: ook dood door faillissement. Weg online server. Daarom zeg ik nu: Zigbee met eigen hub.

Ik weet niet waar de fout zit, maar ik weet wel dat de koppeling tussen Olisto en Tuya/Smartlife niet meer werkt. En dat alles in mijn Tuya app nog prima werkt… Waarschijnlijk heeft Tuya iets veranderd in hun API-aanroep o.i.d. en Olisto heeft dat (nog) niet bijgewerkt. Waar dan de fout ligt, geen idee…

Klopt. Ook bij mij werkt alles via Tuya en Google Home gewoon nog. Het zit denk ik inderdaad in de koppeling van Tuya en Olisto.

Enige tijd geleden is de Tuya App aanzienlijk gewijzigd/aangepast. Dus zal de API bij Olisto ook aangepast moeten worden.
Maar…., zoals we inmiddels weten is de respons van een moderator volledig afwezig en er zal dan ook bij de IT afdeling iets aan de hand zijn.
Het lijkt erop dat Olisto op sterven na dood is.
Erg jammer.
Wellicht dat deze gratis service toch niet meer vol te houden was. En zoals andere leden ook al meldde: ook ik zou best een vergoeding voor de Olisto service willen betalen.

1 like

Zou inderdaad heel jammer zijn als OLISTO zou ophouden. Is toch nog steeds de enige integratie tool met heel veel mogelijkheden. Dus hoop dat we het fout hebben en dat er snel iemand een reactie kan geven dat het weer werkt.

Jammer dat er nog steeds geen bericht is te vinden @Olisto dat jullie eraan werken om het tuya probleem op te lossen.

Ook ik ben zeer gecharmeerd van de wijze waarop je in Olisto Triggs kan maken, knoppen kan programmeren en die zowel via de iPhone app als de Iwatch kan bedienen. Echt jammer voor veel gebruikers die tot op heden hiervan gebruik maken. Juist dat is waarin Olisto zich onderscheidt van veel andere apps. Zou zeker zonde zijn als dat verloren gaat!

Het zou op zijn minst prettig zijn voor alle gebruikers op zijn minst een antwoord te krijgen zodat we weten waar we aan toe zijn.

B.v.d. Leon

Hallo allemaal, excuus voor de late reactie.
Helaas heeft Tuya de ingang waarvan we gebruik maakten blijkbaar stopgezet. Er lijkt wel een nieuwe integratiemogelijkheid te zijn, maar A) het zal werk en tijd kosten om daarmee te verbinden en ik kan helaas niet zeggen wanneer we dat zouden kunnen doen en B) het lijkt er op het eerste gezicht op dat er kosten verbonden zijn aan het gebruik van die ingang, als dat daadwerkelijk zo is dan kunnen we er helaas niets mee, gezien er voor ons geen manier is om die kosten te dekken.

Vooralsnog kunnen we helaas dus niet meer doen dan bevestigen dat de Tuya inegratie niet meer werkt en dat daar geen korte-termijn oplossing voor lijkt te zijn.

Daaraan gerelateerd, we zien jullie suggesties om onze dienst betaald te maken zodat we middelen hebben voor onderhoud, ontwikkeling en ondersteuning. Het doet ons heel goed om te zien dat jullie onze dienst dusdanig waardevol vinden om er geld voor over te hebben. We hebben deze mogelijkheid in het verleden uitgebreid onderzocht maar om daadwerkelijk de moeite waard te zijn zou er een best grote groep gebruikers nodig zijn die inderdaad gaat betalen, en helaas lijkt het aantal bereidwilligen daarvoor toch te klein.

Hi @Daniel. Waren even bang dat er niemand meer aanwezig was bij OLISTO. Dus dank voor deze update.

Ik ben net ook even aan het kijken geweest wat TUYA nu wil met de API.

Manage API Services

Zo te lezen moet er inderdaad bij het aanmaken van het acccount ook een betalings optie worden meegegeven. maar als ik verder lees, is dit denk ik voor iets anders. Je kan namelijk API’s selecteren die al door iemand gemaakt zijn. Die kunnen dus FREE zijn. Is dus aan de maker van het project om te bepalen of die er geld voor wil vragen. Als ik het dus goed begrijp zou je dus je eigen API wat je nodig hebt om te verbinden met OLISTO, kunnen delen met anderen die hier iets aan hebben en zo zelfs geld verdienen. Dus misschien vallen de aanpassingen mee en is het alleen een ander jasje er omheen van TUYA.

@Daniel Dank voor je reactie. We weten nu in elk geval wat er aan de hand is. Hopelijk kan er een oplossing worden gevonden, zoals @Rai schrijft.

@Daniel, bedankt voor je reactie. Hopelijk wordt er een oplossing voor gevonden.