Trusth/kaki zigbee

Het resulteert uitsluitend in een onnodig gebruik van externe systemen, waarbij bedrijfszekerheid en response negatief worden beïnvloed.

@HSA1963 Helaas kunnen wij die condities voor KAKU niet leveren omdat wij die data niet binnenkrijgen.

We zijn overigens wel bezig om dit duidelijker in de app weer te geven

Het zou fijner zijn als KAKU eindelijk de boel eens ging open zetten. Anders wordt het tijd dat we masaal afscheid gaan nemen van KAKU.

@Rai Ik zou dit vooral ook aan KAKU laten weten! Wij hebben dat al meerdere malen aangekaart, maar uiteindelijk ligt de macht bij de gebruikers. Niet bij ons.

Dit duurt te lang. Ik ga een hardwarematige oplossing maken om de signalen van KaKu uit de lucht te sniffen en HTTP requests mogelijk te maken. Als het locatiekanaal zo blijft kwakkelen, ga ik daar ook een oplossing voor schrijven. Als dat gereed is wordt het gebruik van Olisto wel drastisch teruggebracht.

Compleet begrijpelijk, we zouden het graag voor je oplossen, maar vooralsnog kan dat dus niet.

1 like

@prinsreinier, hoe verloopt het sniffen?

Vorige week begonnen met een arduino met 433Mhz ontvanger en ethernet module. Codes ontvang ik nu continu als bericht middels een Olisto connect. Ik heb een SD kaart erin zitten met een csv-bestand met alle codes en benaming. Vanavond ga ik kijken o ik i.p.v. de code de benaming kan zien.

Gaat zeer goed. Na enkele softwarematige modificaties mis ik geen singaal mer. Dit was een probleem doordat een code die werd verzonden terwijl de vorige code nog werd verwerkt, werd genegeerd.

Nu ontvang ik ook benamingen waar ik triggs op kan uitvoeren


ik heb ook al triggs ingericht en dat werkt goed. Bijvoorbeeld dat in het weekend bij bepaalde schakelaars (die ik gebruik bij opstaan) de radio aangaat. Nu wil ik nog zorgen dat ie http requests kan ontvangen en doorzetten, zodat ik diverse apparaten in mn netwerk niet meer hoef te forwarden.
Maar vooralsnog werkt het heel goed. Dus als ik nog iemand kan helpen…

1 like

Dit klinkt eigenlijk wel heel simple. Snap dan ook niet dat KAKU het zelf niet heeft ingericht om deze berichten via de ICS-2000 door te sturen. Gemiste kans.

Kan het alleen met een Arduino? Of is het ook mogelijk een Raspberry Pi hiervoor te gebruiken? Want heb nu al de nodige CONNECT schakelingen en aansturingen via deze lopen zoals bluetooth aansturing van m’n gordijnen, weatherstation doorsturen naar Olisto en bediening Dreambox.

Ja hoor, je kan de GPIO’s van een Rpi ook gebruiken…in feite heb je er maar 1 nodig. Moet je wel zelf de software programmeren. Ik kan wel adviseren om bij Ali te zoeken naar een RXB6. Andere ontvangers werken niet zo goed.

@prinsreinier Kan dit sniffen ook gebruikt worden om een RF-signaal dat bv niet (h)erkend wordt door KaKu of Olisto, ik denk bv aan een Hörmann Garagepoort, te “capturen” en dit te gebruiken als minimum een aan/uit signaal om deze RF-gestuurde toestellen toch te kunnen “domoticeren”?

Als het werkt op 433,92 Mhz en geen beveiligd protocol kent, moet dat hardwarematig lukken. Het programma dat ik geschreven heb kan het niet omdat die geënt is op kaku signalen. Ik wil nog wel een deurbel op die frequentie gaan herkennen. Als dat lukt moeten andere toepassingen ook wel lukken.

Ik ken er niet zoveel van @prinsreinier, maar wat bedoel je met kaku-signalen. Hebben ze een bepaald communicatie protocol op die 433,92 mhz?
Deurbel gaan herkenne, wel neem dan graag ééntje met video, zodat bij video-triggers er acties aan gekoppeld kunnen worden. Zie ook mijn andere topic over Olisto en slimme deurbel met camera?

…de signalen van klikaanklikuit.
Ze hebben een eigen protocol
Ik ken jouw bel niet, dus ik kan dat niet proberen. Eerst mijn eigen bel eens proberen

Nu is het april 2021. Zijn er nog ontwikkelingen op dit gebied: raamsensor en somfy rolluik?

Ik gebruik ics-2000, kaku, lampen rolluik, zonnescherm en gebruik olisto.

Maar krijg het niet voorelkaar om de status van het raam (open of dicht) in triggs die het rolluik automatisch sluiten te gebruiken.

Ik zoek een raamsensor die de status op afroep weergeeft, of een eenvoudige mogelijkheid om die status ergens vast te leggen.

@RGobee Ik heb het opgelost dat op het moment dat het raam opengaat de spanning van de rolluiken afgaat en pas weer erop komt als het het raam dicht gaat omdat dan een trigger wordt verstuurd. Het probleem is dat alleen in de ICS dat bijgehouden wordt. Met deze oplossing voorkom ik in ieder geval dat mijn rolluiken naar beneden gaan als het raam open is.

@RGobee Somfy ondersteunt nog steeds niet al hun rolluiken via de API en KAKU ondersteunt nog steeds geen sensors via hun API. Wellicht kun je als klant zijnde bij hen aangeven als je dit graag anders zou zien.
Verder zijn de raam/deurcontacten van SmartAlarm, Insteon, Busch-free en van ABB wel als condities te gebruiken.

Voor SOMFY is de optie met OPENHAB een mooie tussen oplossing. Voor KAKU zou het al handig zijn als ze naast het kunnen versturen van een notificatie dit zouden uitbreiden met de mogelijkheid een URL te versturen. Want dan kan je eenvoudig een OLISTO CONNECT gebruiken.