Triggi toon en 2 telefoons

hallo,

Ik vraag me af hoe triggi omgaat met locatie en temperatuur standen. als 2 telefoons de zelfde triggi gebruiken. Als 1 iemand het huis uitgaat wordt toon natuurlijk op weg gezet. Maar wat nu als er nog iemand thuis is die ook dus triggi heeft en waar triggi locatie op thuis staat en dan om temp 20.

Kun je deze ook koppelen aan elkaar?

Gr Andy

Hi Andy,

Dat is een uitstekende vraag! We merken inderdaad dat Triggi steeds vaker in meerpersoons huishoudens wordt gebruikt en dan is het goed om te koppelen. Helaas bieden we deze mogelijkheid nĂłg niet, we zijn wel aan het onderzoeken wat de beste manier is om binnen Ă©Ă©n huishouden meerdere installaties van Triggi te hebben Ă©n deze met elkaar te laten communiceren.

In de tussentijd is er een hack die je kunt gebruiken. Ik moet er wel bij zeggen dat de resultaten niet altijd kunnen worden gegarandeerd, zo blijkt uit ervaring.

Wat jouw verzoek betreft. Wat je als eerste zou moeten doen is op alle telefoons Triggi installeren en met hetzelfde account in te loggen. Wat je dan gaat doen is op elke telefoon het Locatie kanaal activeren en een Locatie aanmaken genaamd Thuis. Gebruik voor elke telefoon een unieke naam (Thuis - Andy, Thuis - Persoon 2, Thuis - Persoon 3).
Triggi moet op de andere telefoons blijven geĂŻnstalleerd om de locaties te laten werken.

Nu kun je op jouw telefoon de trigg maken ALS niet aanwezig op locatie Thuis - Andy en niet aanwezig op locatie Thuis - Persoon 2 en niet aanwezig op locatie Thuis - Persoon 3 DAN verander temperatuur.

Je kunt eventueel nog een tijdperiode er bij zetten voor alle zekerheid, bijvoorbeeld tussen 8 en 11. Zo weet je dat de trigg alleen wordt geactiveerd in de ochtend.

Een punt van aandacht: Het Locatie kanaal maakt gebruik van de geolocatie data van Android of iOS. De data die we doorkrijgen van het systeem kan soms vertraging hebben of onjuist zijn. We hebben al rapportages van locatiedata die soms niet wordt doorgegeven. Dat kan betekenen dat je telefoon nog denkt dat je thuis bent terwijl je al lang aan de andere kant van de stad zit. Ondanks dat bv Google Maps of Apple Maps wel je juiste locatie doorgeven. We werken aan een verbetering.
Dit kan dus betekenen dat de trigg niet wordt geactiveerd als de laatste persoon het huis verlaat. Maar dat kan ook komen door een verslechterd mobiel data signaal of mobiele data die sowieso uit staat buiten de deur.

Ik ben benieuwd of je hier mee aan de slag kunt!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Oké thans ik heb het toegevoegd op deze manier eens proberen. 1 nadeel is wel dat alle andere trigs ook voor haar gelden nu. Ben benieuwd wanneer jullie hier met een gepaste oplossing voor komen.

Mvg Andy

Ik heb het nu zo los staan in 2 triggs maar volgens mij werkt dit niet. Als ik 2 locatie in 1 trigg zet werkt het ook niet. Kan dat?

Hi @Andy

Als je beiden locaties in 1 trigg zet (Dus ALS ik niet op locatie Andy en niet op locatie Denise DAN
) dan zou het wel moeten werken. Het blijft echter lastig met locatiedata om het goed te laten werken. We werken aan een mogelijke oplossing maar ik kan nog niet zeggen of het de juiste kant op gaat. Dat is altijd de uitdaging met software-ontwikkeling.
Waar je nog naar kunt kijken is de radius van de locaties die je hebt aangemaakt. We hebben een minimum van 170 meter maar ik zou daar wat mee spelen en ze wat hoger zetten. Verder gelden helaas nog steeds alle bovenstaande mitsen en maren rondom het locatie-kanaal.

Groet
Frank Meeuwsen

Beter goed gejat dan zelf het wilde uitvinden
 Is een koppeling met Life360 een idee? Daar kun je een familie aanmaken en meerdere mensen uitnodigen. Via IFTTT kan ik daarmee mijn Thermosmart aan en uitzetten: eerste familielid komt thuis, dan aan, laatste familielid verlaat het huis, dan uit.
Ik zou dit ook graag gebruiken voor het aan en uitschakelen van lampen en apparatuur via Klikaanklikuit. Dat kan nu niet met IFTTT. Hulde voor dat kanaal!

Hi @Jos

Dank je voor je suggestie. Ik heb Life360 wel eens gezien maar ken het niet goed genoeg. Ik denk dat we zeker de mogelijkheden eens moeten onderzoeken. Al kan ik me voorstellen dat families niet graag “weer” ergens een account maken dus een alternatief vanuit Triggi zelf zullen we zeker wel bedenken.

Groet
Frank

1 like

Ik heb een Google Nest Thermostaat en Camera en ook daar kun je in een meerpersoons situatie werken door family accounts aan te maken. Vervolgens kun je aangeven van welke accounts je de locatie van de mobiel gebruikt om te bepalen of er iemand thuis is en voor welke producten dit geld.


Dit werkt goed, mijn camera heeft naast een vast schema ook de thuis/afwezig modus en schakelt in zodra iedereen het huis verlaten heeft.

Dezelfde functionaliteit zou ook mooi zijn binnen triggi om camera’s van andere merken aan en uit te zetten bijvoorbeeld door met KAKU de stroomtoevoer van de camera te schakelen. De camera doet vervolgens bewegingsdetectie.

Iedere camera zou dan gebruikt kunnen worden voor huisbeveiliging als iedereen het huis verlaten heeft.

Wanneer kunnen we zoiets verwachten?

We zijn druk bezig met het onderzoeken hoe we Triggi binnen gezinnen beter kunnen laten werken. Je bent niet de eerst en ook zeker niet de laatste die deze vraag heeft. Het heeft dus zeker onze aandacht.

Zou je het leuk vinden om mee te helpen met het ontwikkelen van deze functionaliteit als een beta tester?

Ik krijg het met de nieuwe update niet aan de gang. Het is nu dus de bedoeling om met het zelfde account in te loggen toch? en dan kun je twee telefoons toevoegen dat heb ik gedaan. Nu heb ik op de enne een locatie gemaakt en op die van mij. Maar ik heb het idee dat de android telefoon weigert . Misschien een idee wat dit kan zijn?

mvg Andy

Hi @Andy

We waren iets te scheutig met onze appstore tekst
Nog een paar dagen geduld!

Omdat ik deze functie van het “niemand thuis, verwarming laag” toch graag zou willen gebruiken vanwege besparing, heb ik gekeken naar de slimme thermostaat van Tado. Het away principe is hier juist wat de thermostaat interessant maakt. Maar als ik jullie blog lees over de locatievoorziening van zowel samsung als apple lijkt het mij dat Tado het zelfde probleem heeft. Heb ik dat goed? dan heeft het weinig zin dit te veranderen.

@ReneH, inmiddels is ons Locatie kanaal wel verbeterd en merken we in onze statistieken dat steeds vaker triggs met dit kanaal worden geactiveerd. We kunnen niet altijd zien of de locatie ook werkelijk klopt, maar steekproefsgewijs merken we dat dit wel steeds beter gaat.
Tado is een van de kanalen die we graag willen toevoegen aan Olisto. In combinatie met ons locatiekanaal zou je hier dus wel mee aan de slag kunnen. Ik geef je hier geen koopadvies, ik ken de thermostaat verder niet. Meerdere thermostaten hebben een home/away principe dus daar kun je sowieso naar kijken.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Inmiddels aan de gang gekregen met Toon, werkt prima en zolang dat blijft zie ik nu nog geen noodzaak voor Tado, gaat mij eigenlijk alleen om de functie de boel lager te zetten bij uit huis zijn en dat werkt goed. Wel een trig tegenover gezet voor thuis komen van een telefoon in dezelfde zone.

Wat bedoel je met ‘trig gezet voor thuis komen van een telefoon in dezelfde zone’?