Triggi connect voorwaarde 'gedeactiveerd'

is het mogelijk om in de voorwaarden ook de optie gedeactiveerd op te nemen ajb? dus dat er een schema mogelijk wordt met als voorwaarde dat Als een connector wordt gedeactiveerd, dit als trigger kan werken om een Dan actie te starten.
Nu zie ik dat niet in de opties, en krijg ik alleen de keuze uit Connector wordt geactiveerd en Connectorwaarde.

Groet,
Marijn

Hmm… Zoals Triggi Connect nu werkt is dat je een URL aanroept. Dat is het activeren van de Connector. Het deactiveren is dus niet echt mogelijk. Activeren betekent niet dat iets constant aan staat. Je kunt werken met de Connectorwaarde 0 en 1 om in je eigen code iets te activeren of deactiveren?

dat denk ik eigenlijk niet. (code 0 en 1)
Ik snap nu wel waarom de triggi niet goed werkt zoals ik dacht :wink:
OP de een of ander manier krijg ik geen bericht als ik de schakelaar manueel aan zet door op de fysieke knop te drukken, en gaat de Triggi ook niet af bij spontaan aanschieten (de reden waarom ik de triggi heb gemaakt is om een notificatie te krijgen dat dat gebeurt, hoort namelijk niet…)
de triggi werkt wel als ik via de software de schakelaar bedien.

Allemaal raadsels…

Mss als ik de triggi laat reageren op de verbruikswaarde van de schakelaar. Als die aan gaat verbruikt die meteen stroom, en dat wordt goed gemeten, en zou dus reden voor de triggi moeten zijn om af te gaan. Niet zo zeer dat er wordt in-of uitgeschakeld. In betekent verbruik van 450 kW, uit betekent 0 verbruik.

we proberen verder, thx!

Wat voor trigg wil je maken met welke devices? Wellicht dat we je verder kunnen helpen

heb met succes de triggi voorwaarde veranderd van geactiveerd, naar het lezen van de waarde. Dat werkt.
Alleen in de triggi app werkt dat niet helemaal zoals het moet. Ik kon de voorwaarde veranderen, maar dan krijg je een veld waarin je de waarde moet invullen, en die bleef hangen. Klik op Ok en je komt terug omdat dat veld nog moet worden ingevuld. Dat kan dan niet, voorwaarde weggooien en dan opnieuw toevoegen (maar dan goed natuurlijk) werkt dan wel.

Voor nu lijkt het vooral een Iungo issue te zijn, waar de betreffende tussenstekker niet goed geregistreerd blijft na updates, en het energieverbruik niet correct automatisch doorgeeft aan de controller. Manueel een power uitleesactie forceren helpt daar wel.

overigens is dit ook allemaal een omweg om te proberen een op de Iungo gekoppelde schakelaar voorwaardelijk te laten schakelen.
in de zin van: als de zon meer oplevert dan 2400 kw, dan zet de boiler aan. (en vice versa als het niet zo is) Lees voor boiler ook wasmachine en vaatwasser, en je begrijpt wat ik bedoel.

Het makkelijkst zou het zijn als Iungo dat gewoon zelf voorziet, en dat moet ook kunnen, gezien alle data inde Iungo voorhanden is. Ik meen dat de ontwikkelaars daar naar kijken.
Omdat dat kijken toch niet heel snel gebeurt, probeer ik het via een omweg met beschikbare andere technieken te bereiken. Triggi, Home Assistant, en nu via Api calls op de Iungo. Dat laatste is nieuw voor mij, en eigenlijk ook veel te omslachtig voor een ‘gewone’ (mag dat hier ook gebruikt worden zonder politieke verwijten te krijgen…) gebruiker. MQTT zou ook moeten kunnen, dat doen jullie ook niet? Is wel een open systeem/techniek begrijp ik, dus wellicht erg interessant voor jullie.

Groet!
Marijn

Hmm… bleef je hangen in het Triggi Connect scherm of op een andere plaats?

toch nog eens teruggekomen op mijn vraag over Mqtt. Heb ik dat nou gemist, of doen jullie dat nog niet?

Ik heb nu zowel de Iungo Mqtt ingericht als een externe broker aan de slag. Via Home Assistant kan ik een uitlezen (sensors) en schakelen (command_line).

Werkt eigenlijk uitstekend. Jullie Triggi is echter net wat gebruikersvriendelijker, vooral in het combineren van services van derden.

Zou leuk zijn zo een te kunnen combineren.
Iungo blijft alleen via de Api aan te sturen, en dat kan via Mqtt.
Andere optie zou het zijn om voor Triggi een add-on te maken in Home Assistant :wink: Ook iets wat jullie kunnen overwegen?

Groet!
Marijn

Hi @MarijntHvdB

Systemen als Home Assistant en Mgtt hebben we zeker in het vizier. Tegelijkertijd willen we een zo groot mogelijke consumenten groep aanspreken die slimme lampen, thermostaten en camera’s aanschaffen en die aan elkaar willen knopen. In die spagaat maken we constant keuzes wat we voorrang geven.
We schrijven HA en Mqtt zeker niet af, maar ik kan op dit moment geen uitspraak doen óf en wanneer we dit gaan ondersteunen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Snap ik.
Home Assistant is natuurlijk een kleinere groep, die overigens wel de Triggi services breed zou kunnen verspreiden…
MQTT daarentegen is een ‘industrie standaard’ en verbindt zoals je ongetwijfeld weet alles via een open standaard in de wereld van IoT.
Dat laten liggen is wel een minder geslaagde ondernemersgekeuze vrees ik.
Tenzij je eea als concurrent zou zien. Dat is weer een ander perspectief. Maar, Triggi ligt ver voor qua gebruikersvriendelijkheid. Dus geen angst!

Succes met de keuzes ;-
Groet!
Marijn