Triggi Connect triggers only once?

I was testing Triggi Connect, so I made a trigg with Triggi Connect in it. I tested it with the URL in a browser.

This works great…but unfortunately only once. A second time it won’t be triggered. When I try to edit the trigg (without changes) it directly triggers again. Am I doing something wrong?

Hi Reinier

Ik ben er ingedoken en dit is iets wat ik met de ontwikkelaars wil bespreken of het gewenst gedrag is of dat er een bug is. Ik heb je trigg nagebootst en ik krijg hetzelfde resultaat. Maar ik kan me voorstellen dat je de trigg steeds wilt activeren als je Connector een bepaalde waarde krijgt.

De acties van een trigg worden uitgevoerd zodra alle condities van de trigg waar worden. Dat betekent een overgang van een situatie waar minstens 1 van de condities onwaar is naar de situatie waar alle condities waar zijn.

Als alle condities al waar waren en er vindt een verandering plaats waarna alle condities waar blijven worden de acties dus niet opnieuw uitgevoerd. Anders zou je namelijk krijgen dat acties steeds opnieuw uitgevoerd worden terwijl er wezenlijk niets veranderd is.

Echter, dat is voor apparaten en services vaak het geval. In het geval van Triggi Connect kan het handig zijn om dit gedrag juist wel te hebben. Dat is nu niet mogelijk, maar ik heb een workaround voor je gevonden. Doe het volgende:

  • Bij de condities, voeg de conditie toe “Connectornaam wordt geactiveerd” en kies dezelfde connector
  • Bij de acties, voeg je eveneens het kanaal Triggi Connect toe en kies “Activeer connector met een…”, typ in het volgende scherm een andere waarde dan je originele waarde en selecteer vervolgens je Connector.
  • Sla de trigg nu op.

Wat nu gebeurt is dat je in de actie de waarde van je connector veranderd. Als de conditie vervolgens weer wordt uitgevoerd dan zal de originele waarde zijn veranderd, zijn alle condities waar en wordt je trigg uitgevoerd.

In mijn eigen test werkte dit prima. Ik ga dit met het team nog eens overleggen hoe en of we dit willen aanpassen.
Laat me weten of dit voor je werkt!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd, maar waarschijnlijk ging er iets mis, waardoor ik werd overladen met Pushberichten :neutral_face: maar hebben juliie wellicht al iets gewijzigd? Want als ik de ‘oude’ wijze een nieuwe trigg aanmaak werkt het ineens prima!