Trigger wordt op verkeerde moment uitgevoerd

Ik heb de volgende trigger:
ALS - het bewolkt weer is op mijn thuis lokatie EN het is 30 minuten voor zonsondergang
DAN - gaat lamp A aan
Tweede trigger:
ALS - het 23:10 uur is
DAN - gaat lamp A uit

Beide trigger hebben tot op heden goed gewerkt, maar vanochtend bleek lamp A te branden.
Bij nakijken in de logging bleek de lamp vannacht om 3:34 uur aan te zijn gegaan met de eerste trigger.

Iemand een verklaring?
Als het weer gebeurt, zal ik dat melden.

Groet
Peter

Hi Peter,

Ook 's nachts kan het wat bewolkt zijn, daarom kan de eerste conditie al waar zijn. Echter, de zon kwam vandaag op rond 5:39 (bron), een half uur daarvoor zou dan 5:05 moeten zijn en niet om 3:34. Dat is wel vreemd. Als je wilt kan ik er dieper in duiken om te kijken wat er is gebeurt. Daarvoor moet ik wel in de logfiles kijken en heb ik je toestemming nodig. Wil je via de in-app chat een bericht sturen hierover? Dan heb ik direct wat meer informatie over je account. Alvast bedankt!

Frank

Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier om zonsondergang.
Ik heb ook een reactie gegeven via de in-app chat.

Peter

Om dit te voorkomen heb ik een Triggi connect genaamde ‘wakker en thuis’ wanneer de waarde hiervan 1 is, kan verlichting of apparatuur worden beïnvloed
zodra wakkerenthuis 0 wordt, wordt alles uitgeschakeld en het alarm ingeschakeld


1 like

@prinsreinier, hoe heb je de Connect Triggi wakker en thuis gemaakt, want dit lijkt me een interessante vervanger voor Locatie - Iemand op Locatie Thuis


Het is niet zo zeer een vervanging van het locatiekanaal. Met het locatiekanaal zet ik waarde wakkerenthuis op 1. zodra ik 's avonds tegen Alexa zeg: “Turn on sleeping” wordt wakker en thuis getriggerd met 0, waardoor verlichting niet meer wordt beinvloed, in de badkamer het licht aan gaat en apparaten worden uitgeschakeld. 's ochtends gaat wakkerenthuis weer vanzelf op 1 rond 6.30 uur met als voorwaarde dat thuis=1.

@prinsreinier en deze conditie thuis=1 hoe en waar wordt deze gezet?

Middels een Olisto connect. Je maakt een connector aan en die geef je vervolgens een waarde mee in een regel.